Ik ben opgeleid met de term "meten is weten". Dus ik heb niet het idee dat het nu allemaal goed is ofzo.
Van het weekend ga ik lekker meten. Eerst nog even uitzoeken waar die connectors liggen.
Er ontbreekt een stukjeIk ben opgeleid met de term "meten is weten". Dus ik heb niet het idee dat het nu allemaal goed is ofzo.
Van het weekend ga ik lekker meten. Eerst nog even uitzoeken waar die connectors liggen.
Wel lezen Erwin:Er ontbreekt een stukjeIk ben opgeleid met de term "meten is weten". Dus ik heb niet het idee dat het nu allemaal goed is ofzo.
Van het weekend ga ik lekker meten. Eerst nog even uitzoeken waar die connectors liggen.![]()
Mij is geleerd "meten is weten, maar ook weten wat te meten"
kloptIs het niet zo dat bij een kapotte lambda sensor de motor in een noodloop gaat en het signaal van de kappotte sonde negeert, dus ook navernieuwen blijft negeren tot een reset?
beetje kort door de bocht.kloptIs het niet zo dat bij een kapotte lambda sensor de motor in een noodloop gaat en het signaal van de kappotte sonde negeert, dus ook navernieuwen blijft negeren tot een reset?
beetje kort door de bocht.kloptIs het niet zo dat bij een kapotte lambda sensor de motor in een noodloop gaat en het signaal van de kappotte sonde negeert, dus ook navernieuwen blijft negeren tot een reset?
je zal eerst moeten weten om wat voor MM het gaat en wat de criteria zijn om een fout te constateren...
tegenwoordig wil je niet weten hoe dat gedaan wordt
Nogmaals zodra er weer een aannemelijk signaal binnenkomt zal de lambdasensor weer gebruikt worden om af te regelen... wat wel blijft is de oude storingscode in het geheugen...
Dat is juist om je leerprogramma opnieuw in te leren en de "fout geleerde" afstelling eruit te krijgen.Bouwjaar?
Het kan zijn dat je leerprogramma een rijkere afstelling heeft ingeleert, heb je na de reparaties zo'n 100-200km gereden??
licht afwijkende waarden, daar gebeurt niks mee. als de lambda echt versleten/kapot is, dan gat motronic1.7 wel in de noodloop.
Precies wat ik hiervoor al zei.. met nieuwe effe van de spanning en opnieuw inleren.
waarden weet ik zo niet. heb al wel veel ervaring dat het na resetten meer als een km per liter scheelt. zowel met de TS alswel de 3.0 V6 24V (beide motronic 1.7)licht afwijkende waarden, daar gebeurt niks mee. als de lambda echt versleten/kapot is, dan gat motronic1.7 wel in de noodloop.
Precies wat ik hiervoor al zei.. met nieuwe effe van de spanning en opnieuw inleren.
Daar kan je niet veel mee...
Wat si de tolerantie vlgs jou wat betreft licht afwijkend en wat geeft de sensor voor spanning als hij echt kapot of versleten is?
M.a.w. wat zijn de criteria dan waarop de motronic beslist in noodloop te gaan?
En ik weet wel heel erg zeker dat als je een nwe sensor monteerd (daarbij gaat het contact een keer uit en aan) dat je daarna gewoon weer kan inleren door te rijden en de boel naar behoren werkt.
Resetten heeft alleen zin om de foutcode weg te krijgen. Rijtechnisch en CO-technisch geen invloed dus.