Ik wil op mijn Bertone eigenlijk gewoon de smalle fietsbandjes hebben, 165/80 R14. Maar die zijn er alleen van dubieuze merken of de Michelin XAS banden a 150 euro per stuk. Toch zit ik daar sterk aan te denken, staat wel mooi klassiek. Iemand ervaring met die banden?
oom heeft de XAS volgens mij onder de Spider. Masses of grip, wordt alleen met droog weer mee gereden, maar wat kan je daar mee gooien en smijten... Niet normaal en de bandjes gillen niet, gaan niet glijden...
Roland, waarom niet die wonderbaarlijke Avons er onder? Period correct, smal om oud genoeg er uit te zien, EN natuurlijk een topper van een band!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end
Was ik al achter idd, maar dank je voor de tip, heb mijn Avon's ook bij hun gekocht
Zit nu wel te twijfelen, zat nml te denken aan die Vredesteijns,..........
Ik ga iig geen €160 betalen voor de Michelin, dan neem ik voor een beetje meer weer de Avon
Iemand ervaring met de Toyo in 155x15 ?
Helemaal gelijk Rik, maar toch eerst eens kijken of niet wat goedkoper kan slagen
goedkoop is anders idd.
Maar jouw wagenpark verdient volgens mij toch echt het beste....
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end
Roland, met die Vredestein banden is gelijk heel het comfort uit je auto. Ik vond het echt helemaal niets. Met Michelin heb ik wel echt goede ervaringen. Blijven ook mooi rond. Ik ga ze binnenkort toch maar bestellen, als kers op de taart zeg maar.
Volgens de site niet in 165x14, is wel een TOP band, wel in de maat 185x70x14 rolomtrek hetzelfde iig en
een schitterende band op bv een GTA wiel
Ik zoek nog even verder, heb mijn wielen toch nog niet terug vd coater, laat wel weten wat het geworden is
Nog maar eens een nachtje over geslapen, setje Michelin XAS kwam uiteindelijk op ruim 800 euro... Nu Toyo 330 besteld in de maat 165/80 R14. Heel setje incl montage voor de prijs van 1 Michelin band, dat vond ik toch wel een erg groot verschil.
Pirelli P6000 blijkt niet meer in 185/70/14 te leveren te zijn. Ze staan nog wel op autobandenmarkt.nl, maar dan wel ruim 20 euro duurder dan een paar weken geleden. Enig redelijk geprijsd alternatief dat ik nu aangeboden krijg is een bridgestone band (type weet ik nog niet, maar het moet haast wel de B 391 zijn). Aanrader zo'n Bridgestone?
Het is al een oud topic dus tijd om het eens aan te slingeren. Zeker omdat de banden in de maat 165/80R14 of 185/70R14 steeds zeldzamer worden.
We hebben nu de Toyo 330 in 165 uitvoering. Wat een absoluut slechte band. Er zit nog ruim 6 mm profiel op maar we rijden liever door op de winterbanden.
Wie heeft goede ervaring met welke band?
Voorwaarden: niet te gek duur maar budget hoeft ook niet, geschikt voor veel km in alle weersomstandigheden (behalve winter), gemoedelijke overgang van grip naar geen grip.
Iemand ervaring met de Toyo 350?.
Ik ben ook op zoek naar nieuwe banden (185/70/14), maar niet te duur. Ben een echte "mooi weer" rijder, dus slijtage minder belangrijk, en zie juist goede testresultaten met deze redelijk geprijsde band.