Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Zooitje in technische vragen

ma jan 18, 2010 17:56

Dre, ben het met je eens. En er is meer: Wat te doen met verkeerde antwoorden? Soms worden er zelfs gevaarlijke suggesties gedaan. Ik denk dat ook daar op gemodereerd moet worden.

En nog wat: Ik had laatst een bijdrage die ik toch redelijk technisch van aard vond, maar het was geen vraag. Toch hier geplaatst bij Technische Vragen. Waar moet je anders heen met zulke dingen?
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik tegenwoordig steeds minder reargeer in de technical area,het is alsof mensen niet WILLEN lezen,dan geef je een oplossing,en vervolgens gaan anderen nog 3x hetzelfde neerzetten.
Ik ben niet de beste monteur ter wereld,maar ik heb toch al een paar jaar ervaring inmiddels...
Ondanks dat,weet ik ook niet alles,maar het lijkt wel of mensen mijn reacties niet willen lezen ofzo :?

Voorlopig zal het nog wel weeeeeeeeken duren voordat er hier iets gebeuren gaat.
Is dat niet op veel forums het geval van bepaalde auto merken.
Probleem doet zich hier op dit forum niet alleen voor, vandaar het bij mij op de meeste forums het bij lezen blijft. :?
Wat wel prettig zou zijn dat onzinnige antwoordet uit de vragen gefilterd worden zodat je een betrouwbaar naslagwerk overhoud. Voor een dergelijk "filter" wordet grote technische kennis en een dosis takt en humor vereist om niemand voor de kop te stoten die een vaak goedbedoeld antwoord geeft maar met een inhoud die zijn doel mist.

Een aantal zeer nuttige antwoorden waar ik mij goed in kan vinden.

Voor het filteren hoef je geen "top" monteur te zijn in mijn ogen.
En ik mag hopen dat de vraagstellers begrijpen dat je via een forum geen auto''s kan maken!

Nuttig topic dit. :thumbs:

Andretti Molletti

ma jan 18, 2010 19:12

Ik kan me erin vinden dat de structuur soms ver te zoeken is, maar de drempel moet ook niet zo hoog gelegd worden dat iemand zonder technische achtergrond angst krijgt om vragen te stellen, dan sla je de plank mis.
Wat wel prettig zou zijn dat onzinnige antwoordet uit de vragen gefilterd worden zodat je een betrouwbaar naslagwerk overhoud. Voor een dergelijk "filter" wordet grote technische kennis en een dosis takt en humor vereist om niemand voor de kop te stoten die een vaak goedbedoeld antwoord geeft maar met een inhoud die zijn doel mist.
Conclusie: DRE meldt je NU aan als (tech)moderator, Er is een vakature !!!!!! :wink:
Een van de vereisten in die vacature is dat de modderter "een goede reputatie heeft" op het forum, maar de persoon in kwestie hoeft niet actief te zijn op dit (of enig ander) forum. Ik kan me voorstellen dat men graag heeft dat er iemand gaat moderaten die van "onbesproken gedrag" is, maar om het bijbels uit te drukken: "Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen." Ik denk persoonlijk dat het veel belangrijker is dat iemand echt 2 petten op kan zetten en als hij/zij gaat modereren puur toetst aan de regels die op het forum gelden, de waan van de dag er niet in betrekt en zijn/haar fouten toe wil geven. Enige ervaring met hoe mensen op internet(fora) reageren lijkt mij persoonlijk dus wel belangrijk.

Ik werk nu een jaar of tig als ICTer waarvan meer dan 12 jaar professioneel met Internet. In die periode heb ik bij diverse providers gewerkt en als zodanig werk ik ook al die tijd zelf als beheerder en moderator van diverse fora en chatplatformen. Ook heb ik letterlijk honderden servers beheerd waar dit soort platformen door klanten op gedraaid werden. De hoeveelheid emotie die mensen krijgen bij een klein stukje van het Internet is enorm, als zij dat stukje als hun "thuis" gaan beschouwen. Ik heb Gigantische gevechten meegemaakt, waarbij soms hele landen letterlijk van het Internet worden afgekegeld, omdat een blaag van 15 in een chatroom uitgescholden wordt. Sukkels die hun server (laten) misbruiken om het koninklijk huis te pesten tijdens een webchat. Alles bij elkaar gaat het hier op het forum beter dan wat ik tot nu toe gemiddeld heb gezien, maar ook weer niet heel veel beter.

Ik kan er uiteindelijk maar 1 ding over zeggen, het internet is groot genoeg om je eigen feestje ergens te gaan houden. Als je feestje leuk en gezellig is, komen er vanzelf mensen op af. Het feestje hier zijn een paar honderd actieve mensen mee bezig, dat is best een leuke score. Er zijn een tiental andere Alfa Romeo gerelateerde Nederlandstalige feestjes op het Internet te vinden. Sommige hebben meer, sommige minder bezoekers. Zoek je favoriete feestje, of begin er zelf eentje. Op een feestje komen en roepen dat het niet leuk is, gaat niet helpen, de organisatoren willen namelijk alleen maar horen dat ze fantastisch zijn.

Ach ik lees dus als jij het kan moet ik het zeker kunnen 8) :lol: :jumping:

Andretti Molletti

RE: Zooitje in technische vragen

ma jan 18, 2010 19:22

Goed bek on topic maar weer, ik heb ter ondersteuning van deze post gisteren een ruime 10-tal topics die niet voldeden aan de norm "Algemene technische vragen" eens ge- Afbeelding
... ze staan er nog steeds...
We kunnen wel allerlei eisen gaan stellen aan onmogelijk vindbare moderators, maar als hier al mensen ronddwarrelen met een besproken gedrag so what?
De huidige moderators zijn ook besproken en je moet gewoon kiezen wat (het beste) werkt.
Regeren is vooruitzien en niet omkijken toch?
En weglopen op een feestje dat niet leuk is, vind ik een zwaktebod... ik vind dat je dan iets moet doen om het leuk te maken: initiatief nemen bv.
Dat laatste is enorm gevaarlijk, dat dan weer wel... maar hij/zij die geen risico loopt ...etc..

@Jeff: ik zou je graag weer terugzien hier vent!
@harry: we??? hebben vergadering? (ik weet van niks :lol: )

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member

ma jan 18, 2010 20:15

beetje gezever allemaal...krijg men te weinig technische vragen dat men zich begint te vervelen? :lol:
zelf vind ik het niet zo'n punt hoor waar een topic staat,mits het opbouwend van karakter is :roll:
vanwege de kern van waarheid die er in schuilt zal ik er in de toekomst rekening mee proberen te houden waar ik post.....
zo beter :?:
zie hier mijn nieuwe goede voornemen 2010 :!:

Andretti Molletti

di jan 19, 2010 19:04

Ik denk niet dat je je persoonlijk aangevallen moet voelen, dat was zeker niet mijn intentie.
De intentie is Algemene Technische vragen technisch en overzichtelijk te houden.

Inmiddels is er ook door een moderator wat verplaatst zie ik, dus dat is fijn.

Ik ben wel benieuwd wat Harry vergadert heeft en wat moderators van de huidige stand van zaken in "Techniek" vinden?

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member

di jan 19, 2010 19:29

no whorry's

Harry Tijssen
Guru
Guru
Contacteer: Website

di jan 19, 2010 20:23

Ben niet veel verder gekomen, het was een registerleidersvergadering.
Daarbij spraken we ook nog over de website, mijn vraag sloot daar
enigzins op aan.
Ik denk echter dat we dan toch beter voor de eerstvolgende moderatorsvergadering dit
onderwerp even op de agenda moeten laten zetten.
Dan kunnen hun kijken wat er mogelijk is, daarnaast zouden we ook vanuit deze kant wat
ideeen kunnen opperen van hoe het in onze ogen eruit zou moeten komen te zien.
Samen met de mods. moeten we dan toch tot een mooie einderesultaat komen lijkt mij.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 19, 2010 20:35

De moderators schitteren hier in deze discussie door afwezigheid... :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 19, 2010 20:59

een idee:

wat nou als alle veel voorkomende euvels, waarvan een topic bestaat (of wordt gemaakt), en goed beantwoordt worden, in een lijst komen te staan (die er nu ook al is, aangevuld wordt dus).

en ook, wat in deze lijst komt te staan moet hevig gemodereerd worden om onjuistheid te voorkomen

en ook, dit in te delen in, boxer, transaxle, modern etc. (als op alfabb)

zodoende hoeft (de zoek-luie) men geen nieuw topic aan te maken en ligt de oplossing in hapbare stukken klaar.
ook kan in dit bestaande topic anvraag worden gedaan om aanvullende informatie (indien on-topic, zodoende relevant).

als een &^)@$$_** het dan waagt om voor een reeds behandelde vraag een nieuw topic te starten :arrow: schlüss en verwijderen :!:

en en en :?: :?: :?:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Harry Tijssen
Guru
Guru
Contacteer: Website

di jan 19, 2010 21:02

Misschien dat een positieve benadering meer vruchten afwerpt. :-k :wink:
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 19, 2010 21:02

Algemene Technische vragen
Voor al je technische vragen m.b.t. Alfa Romeo

Dit is de omschrijving van het subtopic, technisch is technisch, dus.......................what's the problem :roll:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Andretti Molletti

di jan 19, 2010 22:17

Algemene Technische vragen
Voor al je technische vragen m.b.t. Alfa Romeo

Dit is de omschrijving van het subtopic, technisch is technisch, dus.......................what's the problem :roll:
Even verder lezen Kees.

Andretti Molletti

di jan 19, 2010 22:25

@hans: leuk idee!
werkt het naar je gevoel goed op alfabb??

overzicht zal wel toenemen maar we zullen wel tot een goede onderverdeling moeten komen... liefst gezamelijk.

Hoe langer ik er naar kijk hoe onlogischer de indeling "Technisch" >"Algemene Technische vragen" lijkt, nog afgezien van het foutief Hoofdletter gebruik... Algemeen lijkt me eerder bovenaan te moeten staan om vandaar uit specifieker te worden.

De onderverdeling kan op type:
Stokoud
105 e.a. (en afgeleide)
116 e.a.
plastik bumpers zoals 916 etc

Maar ook:
RWD
FWD
Q4
Diesel
Benzine
Alternatieve brandstoffen

of tot bj 70
bj 90
bj 00
bj 00 >

Mechanisch
elektrisch
carrosserie
cabrio's
etc...

sky is the limit :lol:

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 19, 2010 22:33

Op het Saabforum.nl (don't ask :oops: ) hebben ze onder "modellen" ook zo'n indeling. Werkt prima, volgens mij. Het zal wel een aardige lijst worden, net als op dat andere forum, maar wel overzichtelijker dan het "technische vragen" forum nu....

In het kader beter goed gestolen dan slecht bedacht, zeg maar.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 19, 2010 22:41

m.i. werkt de indeling op alfabb prima. zo is het heel makkelijk waar je wat moet plaatsen en waar je relevante informatie kan vinden.

ik zou het iig vooral op de "hoofdtechniek" houden; dus transaxle, boxer, (latere) TS'en, V6 oid.

maar specifiek als alfabb maakt het ook makkelijker niet motorische vragen juist te plaatsen (montagepunten e.d.?)

mmmh, zal er eens een nachtje over slapen :-k
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Terug naar “Algemene Technische vragen”