Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: ALFA 33 slaat af wan. warm is/start na hele lange afko

vr feb 05, 2010 00:56

...
Laatst gewijzigd door Alessandro op vr feb 05, 2010 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

Re: RE: ALFA 33 slaat af wan. warm is/start na hele lange

vr feb 05, 2010 01:02

aansluiting carterontluchting zit tussen gasklep en luchtfilter......... :wink:
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: ALFA 33 slaat af wan. warm is/start na hele lange afko

vr feb 05, 2010 07:56

Mmmh... zou het kunnen dat bij warme motor de klep van de AFM (luchtmeter dus) klem gaat zitten? als die dicht vastklemt, kan er alleen lucht door de carterontluchting naar de motor toe.

cotjuh

RE: ALFA33 slaat af wan.warm is/carterdruk/ontluchting?

vr feb 05, 2010 10:17

Het motorretje loopt prima voor dat het stopt dat wil zeggen 1 x starten zonder gas en dan prima stationair lopen
ik kan daarna gas geven en de motor reageert direct en zonder sputteren
wat mij wel is opgevallen is als ik de olievuldop eraf haal als de motor koud is dat de motor wat hoger in toeren (stationair)gaat lopen

Wizz Man waar kan ik die AFM vinden dan

ik ga ook even kijken of ik de aansluiting carter ontluchting tussen de gasklep en luchtfilter vinden kan
en of daar iets mee is

Andretti Molletti

vr feb 05, 2010 12:56

Ook die AFM is een te kleine kans om daar nu tijd in te steken.( heeft een 1,4IE niet een MAP?)
Er gaat lucht OM de gasklep heen via het carter omdat er een luchtomloop verstopt zit, te ver dicht gaat.
Dat is toch maar 3 minuutjes werk om dat te vinden?

Andretti Molletti

Re: RE: ALFA33 slaat af wan.warm is/carterdruk/ontluchting?

vr feb 05, 2010 13:00

Wizz Man waar kan ik die AFM vinden dan

ik ga ook even kijken of ik de aansluiting carter ontluchting tussen de gasklep en luchtfilter vinden kan
en of daar iets mee is
Maar goed dan zal het wel erg lang duren zo als je telkens dingen gaat doen die niet ter zaken doen...

Stel nou he, dat er een aansluiting zit tussen gasklep en luchtfilter ... en dan?? als die geen lucht krijgt, prima want de lucht hoort via het luchtfilter te komen... is die slang lek dan geeft deze lucht wat niet gefiltert is.. oei oei oei..
Als het nou valse lucht was ofwel niet gemeten lucht dan was het technisch een punt.

Amerikaans diagnose stellen dit: SHOOT 100000000000 time en je raakt vast wat.
Je kan ook eerst denken en redeneren en dan loop je naar de auto en los je het in 5 minuten op...

Your choice!

Maar goed ik vang het af met een :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Andretti Molletti

vr feb 05, 2010 13:06

ok nog een poging dan:
om het gemakkelijk te maken welke kant je op moet zoeken ga je als volgt te werk:
bij koude motor knijp je een voor een alle slangen dicht NA de gasklep. Daar waar de motor in toerental erg terugvalt heb je hoogstwaarschijnlijk geen lucht bij warme motor.
Succes

cotjuh

vr feb 05, 2010 13:13

je kunt wel zeggen dat ik even naar de auto moet lopen maar die staat niet om de hoek ivm dat die geschorst is

dan is het ook nog zo dat ik mijn probleem natuurlijk niet voor niets hier neer leg

als ik het zelf had geweten had ik het allang opgelost

ik ben hier auto didacties bezig , hoop op beetje begrip

ben niet helemaal een leek snap wel dat als je valse lucht trekt dat de motor niet zo mooi stationair blijft lopen en lekker op t gas reageert

en als die lucht via het carter haalt dat daar olie dampen bij zijn dat hij daar ook niet beter van gaat lopen toch ?

dat zou je dan toch ook moeten merken in de trekkracht / stationair toeren van de motor

snap ook niet dat ik geen lucht bij motor zou hebben tewijl ik carter druk heb maar ga het proberen

want zoals gezegt ben mezelf hier aan het leren en elke sugestie is welkom

Andretti Molletti

RE: ALFA33 slaat af

vr feb 05, 2010 13:21

als er wat oliedamp bij zit is dat geen probleem... op geen lucht loopt hij nl niet.
Ik bedoelde meer aan te sturen op de diverse "hints" die gegeven worden, meer dan op de technische kennis vd vraagsteller. Ik snap ook wel dat je je vraag juist stelt omdat je het niet weet, maar ik snap niet dat er zoveel "niet geschoten is altijd mis dus ik lul maar wat" antwoorden komen waar geen logica achter bekend gemaakt wordt.(Helaas kan ik niet zien waar je woont)

Misschien maak ik me te druk en moet ik me aanpassen aan de huidige maatschappij.
Ik denk de gasklepsaanslagstelschroef!!!

en ik heb nu geleerd een disclaimer in te bouwen komt i: ;)

cotjuh

vr feb 05, 2010 13:30

Ja en ik snap wat jij bedoeld
ik weet ook niet wie er antwoord zit te geven
iemand met verstand van zaken of iemand die maar in de wilde weg schiet
moet er de goeien ook tussenuit filteren denk dat er zowiezo al een gevonden heb :lol:
ik ga in iedergeval kijken of ik de gasklep vinden kan (heb wel wat verstand van techniek maar moet nog wel veel leren helemaal over m'n alfa )

thnxx in iedergeval

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 05, 2010 14:13

...
Laatst gewijzigd door Alessandro op vr feb 05, 2010 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

cotjuh

Re: RE: ALFA33 slaat af wan.warm is/carterdruk/ontluchting?

vr feb 05, 2010 14:37

Beetje jammer om telkens weer serieuze suggesties af te doen als onjuist of niet ter zake doende.

De lucht, die de motor nu aanzuigt via de olievuldop en carterontluchtingslang, moet nog steeds een keertje langs de gasklep en/ of stationair regelaar..... Dát lukt blijkbaar wel.... dus denk ik verstopt luchtfilter als mogelijke oorzaak.....

Maar goed, even het luchtfilter eruit halen om te proberen is natuurlijk veel te ingewikkeld en ondoordacht, niet onderbouwd, etc.

Waarom koud minder een probleem, dan warm dan? koud meer benzine t.o.v. lucht, dan warm. Tot zover mijn ondoordachte gedachten. Ik zal het forum niet meer vervuilen, sorry!!

Who's choice???

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

ik ben een absolute nieuweling hier op t forum en ook wat alfa's betreft ,
heb wel een beetje ervaring met auto's
ik moet uitzoeken wie er gelijk (kan) hebben/ heeft
en ik heb een probleem met de auto wat ik moet zien op te lossen terwijl ik mezelf daarbij wat probeer bij tebrengen
ben blij met iedere sugestie maar moet die wel zien te filteren

ik had btw het luchtfilter al gecontroleert zit een zg als nieuwe in

cotjuh

vr feb 05, 2010 14:47

btw hij zuigt geen lucht aan via de carter maar bouwt een druk op
lucht aanzuigen zou betekenen dat er een vacuem onstaat toch ???
en als de druk te hoog word wanneer de motor op bedrijfs temp is dan schijd hij er mee uit
en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan het lopen tot ik de olievuldop eraf haal
dan start hij wel direckt weer en komt dan ook wat rook uit de vul opening

cotjuh

vr feb 05, 2010 15:01

ik moet/kan trouwens de gasklep nog wel nakijken
maar aangezien de motor prima reageert op t gas tot hij warm word (op druk is )
en na de tijd ook als de dop er af is lijkt mij daamee niks aan de te zijn

ericj
Full Member
Full Member

vr feb 05, 2010 15:05

Even een fotootje van de 1.4 erbij:

Afbeelding

Je hebt dus zo te zien geen LMM die dicht kan zitten, geen stationairomloop en de carterventilatie lijkt voor de gasklep te zitten.

Heb je eigenlijk al geprobeerd om met warme motor (aLs hij dus niet normaal wil starten) met een beetje gas te starten? Als dat wel werkt is het namelijk duidelijk dat je het in de gasklep moet zoeken.

---
Eric

Terug naar “Algemene Technische vragen”