Andretti Molletti

RE: Tjoenen 156 GTA

vr mar 06, 2009 14:25

niks mis met Madeno peekaa's hoor! ze zijn tenminste echt!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8053
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Tjoenen 156 GTA

vr mar 06, 2009 15:14

:-#


:wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 805
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Tjoenen 156 GTA

vr mar 06, 2009 17:09

M-pk= wiel pk's* 1,19 (geschatte waarde voor verlies) * 1,19 (Madeno Magic Multiplier)

En... 295/MMM= 248pk

Dus dan klopt de bank wel. :wink:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8053
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Tjoenen 156 GTA

vr mar 06, 2009 17:21

:lol:
Wereld formule! 8)

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: Tunen156 GTA

vr mar 06, 2009 17:42

250pk uit 3,2 liter is niet veel...
met een programmeerbaar injectiesysteem en wat meer frisse lucht (geen lmm etc) ga je relatief makkelijk richting 300pk. tel daar andere nokkenassen bij en je bent er al weer !

Al heet het dan geen tjoenen meer, maar Tunen!
Precies: een M3 CSL heeft 360PK uit 3.2 liter bijvoorbeeld.

Lees wel eens wat negatieve zaken over Madeno op dit forum (ook tav PK's). Vind dat best wel jammer, want als je ziet hoe professioneel zij hun zaakjes voor elkaar hebben... de Kennis en kunde bij Madeno is echt heel hoog. Heb aardig wat gezien door de jaren heen, maar Leo's tent is echt een serieuze business waar ze weten wat ze doen.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

TechnoStig

Re: Tunen156 GTA

vr mar 06, 2009 17:50

250pk uit 3,2 liter is niet veel...
met een programmeerbaar injectiesysteem en wat meer frisse lucht (geen lmm etc) ga je relatief makkelijk richting 300pk. tel daar andere nokkenassen bij en je bent er al weer !

Al heet het dan geen tjoenen meer, maar Tunen!
Precies: een M3 CSL heeft 360PK uit 3.2 liter bijvoorbeeld.

Lees wel eens wat negatieve zaken over Madeno op dit forum (ook tav PK's). Vind dat best wel jammer, want als je ziet hoe professioneel zij hun zaakjes voor elkaar hebben... de Kennis en kunde bij Madeno is echt heel hoog. Heb aardig wat gezien door de jaren heen, maar Leo's tent is echt een serieuze business waar ze weten wat ze doen.
Amen!

Gebruikersavatar
Robbie
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 09:54
Locatie: Voorschoten

RE: Tjoenen 156 GTA

vr mar 06, 2009 18:02

Voor de modificaties is de auto ook op de bank geweest.
Kwam netjes op 250PK
Volgens jullie berekeningen levert Alfa Romeo dus GTA's af fabriek met 210PK.
Goede zaak voor het door ons zo geliefde merk!

:wink:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8944
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Tjoenen 156 GTA

vr mar 06, 2009 19:55

Voor de modificaties is de auto ook op de bank geweest.
Kwam netjes op 250PK
Kijk, dat brengt garen op de klos. Een meting voor en na aanpassing, onder dezelfde omstandigheden. Madeno claimt immers een totaal vermogen op basis van de gerealiseerde vermogenstoename. Als de metingen correct zijn uitgevoerd (en waarom zou dat niet zo zijn?) is er in dit geval dus geen sprake van een Magic Multiplier.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: Tjoenen 156 GTA

vr mar 06, 2009 21:13

EVO kopen en een Alfa oldtimertje voor erbij :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: best bang for the buck
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Tjoenen 156 GTA

vr mar 06, 2009 22:09

EVO kopen en een Alfa oldtimertje voor erbij :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: best bang for the buck
Tuurlijk; lekker rijden met die AYC etc. Nog erger dan een fwd auto... :roll:
(eerlijk is eerlijk: een Audi Quattro is nog erger..)
Laatst gewijzigd door Aernoudt op vr mar 06, 2009 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: Tjoenen 156 GTA

vr mar 06, 2009 22:25

yep standaard helemaal ... gellukig hebben we de aftermarket, niet zoals het zou moeten zijn maar toch. voor 9 van de 10 werkt de ayc perfect
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Tjoenen 156 GTA

vr mar 06, 2009 22:28

yep standaard helemaal ... gellukig hebben we de aftermarket, niet zoals het zou moeten zijn maar toch. voor 9 van de 10 werkt de ayc perfect
AYC etc. is voor mensen die echt niet kunnen auto rijden; het regeert op zaken, terwijl een echte rijder anticipeert. Ik schat jou in als iemand die, gezien je circuit ervaring, in de laatste categorie zou moeten (kunnen) vallen. Electronica is nooit leuk op een rijders auto :!:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: Tjoenen 156 GTA

vr mar 06, 2009 22:37

yep daarom kun je met aftermarket spullen de ayc dusdanig aanpassen dat je niet al aan het tegenregelen bent omdat je het voelt aankomen en ondertussen de playstation al voor je heeft ingegrepen en je dus een overcorrectie krijgt. Al moet je verrekes ver gaan omdat te ervaren. Maar de grote maar is dat het op een circuit niet werkt maar zodra je op onverhard/glad komt fenomenaal is en daarvoor ook eigenlijk ontwikkeld is. op droog werkt het allene maar tegen op onverhard/nat werkt het pas zoals het bedoeld is te werken
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 805
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: Tjoenen 156 GTA

za mar 07, 2009 04:51

Antwoord op de 295Pk :wink:

Verder nog een Madeno onderstel ,Torsen diff enz. om alles in goede banen te leiden.
Torsen diff op de vooras?

Zal dat niet een limited slip diff zijn? (Q2 ofzo?) Torsen op de vooras is nieuw voor mij.

Ik ben ook wel heel erg benieuwd hoe de voor en na grafieken eruit zien.
Laatst gewijzigd door kitaro op zo mar 08, 2009 04:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Tjoenen 156 GTA

za mar 07, 2009 07:37

Antwoord op de 295Pk :wink:

Verder nog een Madeno onderstel ,Torsen diff enz. om alles in goede banen te leiden.
Torsen diff op de vooras?

Zal dat niet een limited slip diff zijn? (Q2 ofzo?) Torsen op de vooras is nieuw voor mij.

....
Een Q2 is een Torsen diff ! (zowel van type diff als het merk/producent ;) ) :lol:
Laatst gewijzigd door Aernoudt op za mar 07, 2009 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Terug naar “Algemene Technische vragen”