Niet als het niet blijkt te passen, dan moet er toch een alternatief gezocht worden....Wellicht wel ja, maar da's toch off-topic.is de winst niet gemakkelijk te halen met staalomvlochten leidingen en een echt goed merk blokken zoals HAWK etc?![]()
Niet als het niet blijkt te passen, dan moet er toch een alternatief gezocht worden....Wellicht wel ja, maar da's toch off-topic.is de winst niet gemakkelijk te halen met staalomvlochten leidingen en een echt goed merk blokken zoals HAWK etc?![]()
je haalt wel wat weg maar je houdt echt voldoende vlees over. Mits je alles fatsoenlijk uitmeet natuurlijk....ik vraag me ff wat af ik zag dat mensen het hadden over het omboren van schijven van 5 naar 4 gaats vind dit persoonlijk nog al wat je haalt dan wel behoorlijk wat materiaal weg op het deel van de schijf waar het meeste kracht op komt lijkt mij.....
...
Zo, we zijn weer heel wat wijzer geworden!Nu begon ik zelfs te twijfelen...............................maar de conclusie is niet juist, danwel onvoledig.
Ik heb het even precies gecheckt/ gepast........![]()
Voor de volledigheid heb ik even de eerder geposte ' tabel' aangepast.
er bestaan voor de 116/ 162-serie kortweg drie remsystemen voor:
a) 1.6 / 1.8 schijven en klauwen en fusees
b) 2.0 ongeventileerd, schijven iets grotere diameter dan a), daardoor fusee net iets 'groter' (klauw zit verder naar voren), maar zelfde klauw als a)
c) TS/ Turbo/ V6, schijven zelfde diameter als b), echter 12mm dikker, grotere klauwen met 9mm vulstukken, FUSEE GELIJK a) !
Nota bene: h.o.h. maat van de boutgaten van de klauw is wel gelijk aan a) en b).
Dus in het geval van AlfettaOwner: Jij kunt die Brembo klauwen WEL gebruiken in combinatie met jouw standaard 1.6/ 1.8 schijven, indien je de klauwen splitst, de 9mm vulstukken verwijdert en de klauw weer samenbouwt met 9mm kortere bouten!![]()
Beter is het dus om 2.0 schijven te gebruiken.
Wil je echter ook geventileerde schijven, dan kan dat dus ook. Dan kun je de schijven omboren naar 4 gaats. Hebben al meerdere mensen gedaan.
Graag gedaan.
Ik heb gepast op Alfetta 1.8 fusee. Ik denk dat dit gelijk is aan 75 1.8, maar je doet me weer twijfelen of er misschien toch verschil is....................ik ga dan ook maar eens passen op feen fusee van een 75 1.8 Imola van jan. '92, want die heb ik ook nog liggen. Ik vind het wel erg boeiend worden zo!ik wordt hier helemaal niet wijzer van.
Mijn 1.8 Imola uit 1992 paste absoluut niet met TS brembo's en gevent. schijven (ik kwam een paar mm te kort om de klauw aan het fusee te monteren) . Ik moest de fusees vervangen voor gtv6 fusees toen pastte het wel!
Zou het verschil in bouwjaar zitten???
schiet mij te binnen dat de remklauw kwa afstand van de twee bevestigingsgaten wel op de fussee paste maar dat de klauw dan niet over de schijf paste.Ik heb gepast op Alfetta 1.8 fusee. Ik denk dat dit gelijk is aan 75 1.8, maar je doet me weer twijfelen of er misschien toch verschil is....................ik ga dan ook maar eens passen op feen fusee van een 75 1.8 Imola van jan. '92, want die heb ik ook nog liggen. Ik vind het wel erg boeiend worden zo!ik wordt hier helemaal niet wijzer van.
Mijn 1.8 Imola uit 1992 paste absoluut niet met TS brembo's en gevent. schijven (ik kwam een paar mm te kort om de klauw aan het fusee te monteren) . Ik moest de fusees vervangen voor gtv6 fusees toen pastte het wel!
Zou het verschil in bouwjaar zitten???![]()
Je hoort nog van me!