di jan 09, 2007 15:29
het is maar wat voor soort geluid je wilt
wil je de lelijke golf brom, dan heb je de meeste herrie bij lage toeren tallen, zwaar irritant als je rustig aan het rijden bent (absorptie demper)
wil je een echte alfa snerp, dan komt het geluid pas echt vrij na de 4500tpm (er werd vaak gedacht dat er een motorfiets aan kwam rijden als ik de mijne door trok ruim over de 7000tpm) (replectie demper)
en bij mij waren de katvervanger en einddemper niet meer dan verdikkingen van de pijp (en de demping die erinzat was na een paar maanden ook compleet weg)
Nadelen heef het ook hoor, je bent net een magneet voor de politie, je schaamt je dood als je 6 uur s'nacht je meissie voor de deur afzet en elke ramdebiel met TE veel stickers op zijn auto wil bij het stoplicht een sprintje trekken

33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S