vr dec 16, 2016 11:40
kleppen en bougie moeten er wel in. Dan plexiglas plaatje met gat erin op verbrandingskamer, alles sealen met beetje vaseline of vet, en afvullen met buret. Dan weet je wat erin gaat. Spullen ervoor heb ik allemaal, maar ligt niet om de hoek.. Buret kan je zo op internet kopen trouwens. Plaatjes heb ik meer van kan ik eventueel een van opsturen.
Om een idee te geven, ik heb kop liggen met al wel bewerkte kleppen op de inlaat, uitlaatkleppen nog origineel. Dat geeft een volume van 87.8ml. Volgens berekening Spruell geeft dat een CR van 11.5 met hun 10.5 zuigers is voor een 2 liter met 85 boring. 0.5 vlakken = 0.5 hogere CR. Kamer volume zal fractie toenemen met bewerken uitlaatkleppen (fractie dunner maken en van binnen bewerken voor flow, bij uitlaatklep niet overdrijven ivm warmteverwerking).
Let op is allemaal voor 2 liter met 85 boring , maar ik denk dat het verhoudingsgewijs ook redelijk zal kloppen voor andere inhoud. Minder boring bij kleinere verbrandingskamer. (hoewel: mijn kop is 0,5mm gevlakt, terwijl het effect op compressie geen 0,5 maar 1.0 is..? zal door 85 boring komen..)
Mijn bestelling gaat vanochtend nog mee met UPS, hij sluit op vrijdag ""at noon"", en het is in Atlanta 6 uur vroeger dan hier (maar dat wist je al denk ik).
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.