DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4372
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: koelvloeistoflekkage 159 v6 3.2

di nov 15, 2016 10:10

Conisch zonder spiebaan is geen horror.
Spiebanen, dat is pas ouderwetse horror. Verzwakking in materiaal en constructie en productiekosten.
Achterhaald..... :wink:

En laten we het aub niet over autojournalisten hebben die uitspraken over autotechniek doen.
Wat een dumbo's zijn dat zeg.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1217
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: koelvloeistoflekkage 159 v6 3.2

di nov 15, 2016 18:06

Mooi dat het opgelost is en jammer dat het onderdeel niet makkelijk vindbaar is.
Over de constructie: in veel moderne auto's zijn dit soort verbindingen te vinden. Koelvloeistofslangen op de radiator zitten met een veerring vast en worden afgedicht met een o-ring. Gaat prima. Ook deze constructie is niet zo vreemd. Metalen leiding die vast zit op het blok in een vast gemonteerde thermostaat. Lijkt zwak, maar heeft volgens mij weinig te lijden.

Overigens: hard kunststof expansiereservoir naast de radiator in mijn auto is echt een misser. Hard uit en "explodeerd" door de relatief hoge druk in het systeem.

Groet,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8022
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: koelvloeistoflekkage 159 v6 3.2

di nov 15, 2016 19:16

Mijn ongelijk is al wel bewezen door t feit dat de auto inmiddels een jaar of 9 is (+150K km), en er schijnbaar binnen de hele Alfalarij geen info over te vinden was maw zo vaak komt t niet voor... :wink:

Maar toch vind ik t er hobbybob uitzien zo'n constructie... :mrgreen:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

dickvdh
Junior Member
Junior Member
Berichten: 59
Lid geworden op: za feb 19, 2011 22:10
Locatie: eijsden

Re: koelvloeistoflekkage 159 v6 3.2

di nov 15, 2016 21:19

Mercedes gebruikte op de 1e serie Sprinter bestelwagens ook zo'n constructie alleen voor de aan en afvoer van de olie naar het oliefilterhuis wat naast het blok was gemonteerd. De Viton O ringen gingen nooit stuk, alleen het alu huis waar ze inzaten sleet uit. niks geen reparatie van een paar euro ; gewoon nieuwe alu delen en over 80;000 km weer.

Terug naar “Algemene Technische vragen”