Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: De Berlina voor dagelijks.... en dan.

za jan 22, 2005 13:41

@Egberlina :wink: , hoe is het met banden/velgen? En vering? Verlagingsplannen?

Btw, hoe werkt de kachel in de berlina bij dagelijks gebruik? Beetje vol te houden?
Dirk - Giulia2000TS

Egbertone
Guru
Guru

za jan 22, 2005 16:52

Dirk,

Standaard stalen velgen met Dunlop SP10 met hierop nog voldoende profiel. Standaard veren en dempers. Werkt allemaal nog prima! Wel een stuk weker in vergelijk met de H&R/Bilstein combinatie die op m'n 145 zat maar, da's logisch.
Verlagingsplannen heb ik (nog) niet....

De kachel werkt prima! Boven verwachting eigenlijk... is best snel op temperatuur. Wel maakt de ventilator de eerste minuut of zo behoorlijk herrie maar, dat zal vanzelf wel over gaan... of stuk, dat kan ook :lol:

bertone cosi
Newbie
Newbie
Contacteer: Website

za jan 22, 2005 23:15

Een geweldige auto in dagelijks gebruik, zo'n Berlina.

Let wel op met de anti-roest behandeling (bij v.Egmond): haal je complete tapijtset uit de auto, inclusief de originele onderbekleding met bitumen-laagje erop. Ik heb dit toen ik de behandeling bij v.Egmond liet uitvoeren niet gedaan en kreeg de auto met doorweekte tapijtset terug.... In de binnendorpels zitten ventilatiegaten, die tijdens het reinigen van de dorpels (met hogedruk) het water in je auto laat stromen. Mijn ervaring is dat je eenmaal natte onderbekleding niet meer droog krijgt, tenzij je het eruit haalt. En dat krijg je niet meer voor elkaar als het nat is...

Haal zeker ook je portierbekleding eraf, anders worden er gaten geboord in je portieren en kan de ML minder goed op alle plaatsen aangebracht worden.

Qua kachel heb ik niets dan lof voor de Berlina, gewoon geweldig warm te stoken.

Heel veel rijplezier in je Berlina. Ik denk met enige spijt terug aan m'n '73 er 2-liter (iemand een idee waar de XJ-SH-11 (beige cava) is gebleven?)
Spider IV 2.0 1992

Venduto:
GTV 1750 '68 mai restaurata, da unico proprietario
Lancia Kappa Coupé 2.0T 20V
Lancia Kappa SW 2.0
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema
Lancia Kappa Coupé 2.4 LS

Terug naar “Algemene Technische vragen”