Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Re: RE: 166 wil niet aanslaan met (redelijk) warme motor

zo jan 16, 2005 19:52

Een instructie boekje is vertaald uit het Italiaans... ;)
'caldo' is niet: 'koud' :!:

:D

Koen
Advanced Member
Advanced Member

RE: 166 wil niet aanslaan met (redelijk) warme motor

zo jan 16, 2005 20:03

Weet wat je bedoeld: Stond in Rome, had zin in een stukje pizza. Las daar Pizza caldo en Pizza ... (weet het niet meer) Ik dacht dus: caldo klinkt als koud, dus ik zal die andere wel nemen. Lekker stukje warme pizza, ... sloeg dat effe tegen :oops:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Salvatore
Newbie
Newbie

zo jan 16, 2005 20:25

Mensen, allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Ik doe het volgende:

1) Contact aan: Ik hoor een zoemend geluid dat circa 5 seconden duurt en daarna stopt (brandstofpomp, lijkt me dus).
2) Contact uit en gelijk weer aan en dat een aantal keren om te zorgen dat de leidingen voldoende gevuld zijn.
3) Starten: Startmotor draait rond, maar slaat ook na circa 10 seconden niet aan.

Motor is toch echt koud nu, dus het is nu een probleem dat zowel bij koude als warme motor optreedt.

Kan ik er vanuit gaan dat de injectoren spanning krijgen als ik ook de brandstofpomp hoor? Ik dacht namelijk dat beiden op hetzelfde relais werkten. Ik weet wel: meten is weten, maar om nu buiten in het donker te gaan staan blauwbekken met een spanningzoekertje...

Maar ik begrijp dus dat het nog steeds de brandstofpomp kan zijn, klopt dat? Hij kan namelijk wel pompen, maar als de opbrengst te laag is, dan schiet het niet op.

Salvatore
Newbie
Newbie

ma jan 17, 2005 10:10

Even een update:

Ik heb geen inspuiting (het signaal op de injectoren is niet aanwezig) en ikheb ook geen vonk. Wel voldoende benzinedruk. Ik zit nu te denken aan de BDP-sensor of de computer. Ik neem aan dat de BDP-sensor waarschijnlijk logischer is. Heeft iemand een idee wat zo'n ding kost? Ook wat eventueel een computer kost?

Alvast bedankt.

Terug naar “Algemene Technische vragen”