ma jul 09, 2012 08:56
Als het zo kritisch is, waarom zit er dan standaard alleen zo'n stuk ijzer bij de auto (die je soms zelfs ook moet gebruiken om de krik te bedienen - degene die dat verzonnen heeft

) Bij mij gaat gewoon alles vast met dat ijzer en ik heb geen idee met welk moment dat is.
natuurlijk gaat dat vaak goed en zo deed ik het toen ik 18 was ook...
maar een autofabrikant doet geen momentsleutel erbij, mede door prijs maar ook omdat een wiel verwisselen dan een tijdelijke oplossing is en je reserve wiel vaak een stalen velg is
maar nu doe ik alles netjes op moment (tussen de 90 en 110 Nm), gaat niet eens zozeer om de kracht... als ze maar alle 4 of 5 (ja, of 3 of...

)even vast zitten... Dat op moment zetten gaat niet zozeer op de 1 of 2 Nm meer of minder, de kracht veranderd namelijk ook als je ze met (koper)vet monteerd! (ook temp, vuil etc kan van invloed zijn)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S