de alfist
Full Member
Full Member

Re: RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

za apr 07, 2012 16:10

waarom niet als 2.0 ie houden? zeker met de huidige benzineprijzen een 2.0 carbs rijdt zo 1 op 8 als je je best doet. als je slim bent bouw je er een 2.0 t.s in die zijn er nog zat te vinden voor weinig zijn ook onverwoestbaar en veel zuiniger 1 op13 is normaal voor een t.s.
heb een 2.0 carb en rijd zonder probl 1 op 10 maar 1 op 13 uit een ts ik weet het niet
Heb zelf een 2.0 carbs gehad en ik heb dan weer mn twijfels bij 1:10 met zo'n blok... :wink:

Grtz,fRank
dit is mijn zoveelste alfa met 2.0 carb blok en heb bij allen geen probleem gehad om 1 op 10 te halen in gewoon dagelijks verkeer en op vakantie op lange stukken zelfs 1 op 12 met mijn alfetta vol geladen
en ze waren snel zat dus had ik ze ook niet te arm afgsteld
ga er binnenkort gas in bouwen zal het wel 1 op 7 worden
164 super 2.0 V6 turbo
alfa 90 2.0 V6 1985
fiat 500 L 1968

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

za apr 07, 2012 17:33

Ik reed dan wel veel in de buurt (en flink op t pedaal ook :oops: :wink: ) maar ben zelf nooit in de buurt van 1:9 geweest...

Grtz,fRank

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

za apr 07, 2012 19:09

Mijn record is 180 kilometer met een volle tank :oops: (75 1.8 carbs)
Meestal zit ik op 1 op 8 gemiddeld..met de Fetta 1-10..daar rijd ik iets rustiger mee...

Maar het geluid is inderdaad een grote reden om de carbs te houden..
Moet zeggen dat de beschuitbus van de Alfetta luider is als het 75 inlaat traject ..

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

zo apr 08, 2012 16:53

Je kijkt even een dag niet en je wordt overspoeld door informatie, dank ervoor! Ik wil de carbs inderdaad vanwege het geluid en karakter van de motor houden. Een t.s. is ook een goede optie alleen wordt er nu een 2.0 i.e. aangeboden die er goed uitziet en niet duur is. Ik gebruik de Alfa amper voor boodschappen o.i.d. dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen. Zodra ik weer centen heb, komt er ook weer een transaxle met een v6 voor de snelheid, dus daarom hoeft er ook niet echt een snel blok in.
Ik wil er gewoon een rap motortje hebben als vervanger voor de 1750 (jaajaaaa tis een 1.8 maar dit klinkt toch echt gaver).
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

zo apr 08, 2012 16:59

als je de nokkenas vervroeging niet bekrachtigd heb je het olie kanaal open en kan de olie gewoon door de verstelling lopen bekrachtig je de verstelling gaat de uitgang dicht en komt er druk in de nokkenas vervroeger en gaat deze verstellen van 24 graden naar 54 graden voor BDP en van 94 graden naar 65 graden na ODP

de verdeler en bobine van een carb moet je gebruiken want die van een ie krijgt een signaal van de computer en die van een carb heeft een voeller in de verdeler zelf
zou wel opletten of het een marelli of een bosh is bosh is het beste en goedkoopst mareli heeft twee draadjes in de verdeler die snel gaar worden en gaan doorslaan bosh heeft dat niet die heeft een stekker aan de biutenkant en heb je het minst storingen mee

maar zo als de vorige schrijver al opperde waarom niet gewoon ie houden zo plug en play omzetten veel minder werk en een mooi levendige motor met meer koppel
Zover ik weet maakte t qua prestatie nauwelijks uit bij de Alfetta of het een carbs of i.e. was, alleen was de i.e. zuiniger. Zelf wil ik juist voor carbs gaan, omdat de motor i.m.o. levendiger en directer aanvoelt.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 08, 2012 19:19

Carbs wel even aanpassen op 2.0 blok he. ;)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 09, 2012 09:46

2.0 carbs vinden is het punt niet :wink:

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 13, 2012 10:34

Blokje is helaas verkocht ... dus we gaan gewoon rustig verder kijken. Bedankt voor de hulp !

Terug naar “Algemene Technische vragen”