Die Pagid-blokken kosten gewoon 200 euro ofzo?
Dat vind ik teveel om eens te proberen.
Wat kosten die CL-dingen?
Gewone CL RC5 is dus niet meer te krijgen voor Alfa SZ?
Dan neig ik toch naar standaard EBC of evt EBC Greenstuff nu. (DP2197)
Die laatste kosten 88 euro ongeveer.
Setje blokken doe je met een SZ die naar ik aan neem niet heel veel km's maakt wel jaar of 4 mee.
Meerprijs tov setje andere blokken die misschien toch ook niet helemaal "je van het" zijn is circa E100.
Of te wel een meerprijs van E25 per jaar voor een set blokken met goede referenties.
Dat valt toch wel mee? Als je ipv ferrodo gelijk de pagids had gehad had je geld al uitgespaard, en lekker kunnen remmen.
Als je pech hebt koop je nu weer iets wat toch tegen valt uiteindelijk. Dat is pas echt duur.
Overigens blijft het originele remsysteem van een 75V6 en dus ook SZ, ondanks iets grotere schijven, altijd behelpen. Het is gewoon niet gewelding. Met een TS'je kom je er nog wel mee weg als alles 100% ok is. Met een zwaardere en snellere V6 niet.
Mijn enige straat 75 met standaard remmen die echt fijn remde was een 75TS met een setje op een trackday helemaal afgeleefde pagid blauw blokken. Zo gekocht. Niet lang daarna andere blokken gemonteerd.(geen pagid) en was een stuk minder.
NB ik heb geen ervaring met EBC dus je hoort mij niet zeggen dat het niet goed is. Ik zeg alleen dat pagid blauw wel heel goed is. Overigens zit er dacht ik op pagid blauw geen type goedkeur straat gebruik. (weet het niet zeker) en dat is dan wel weer punt om over na te denken.
Gr,
DJ