Gais
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: do mar 10, 2005 13:02
Locatie: Hilversum

RE: Ombouw 2.5 naar 3.0 V6

di mar 20, 2012 21:21

Dat is meer omdat er een hoop stekkers slecht zijn, clipjes die missen, stukjes uitgebroken etc. Doe het liever netjes dan dat ik later moeilijkheden krijg omdat stekkers los schieten oid.
90 2.5 QO

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7060
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Ombouw 2.5 naar 3.0 V6

di mar 20, 2012 22:27

Dan zou ik haast zeggen dat je ze er allemaal af moet knippen... :( De krimpaansluiting op de draden is vaak ook helemaal groen uitgeslagen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gais
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: do mar 10, 2005 13:02
Locatie: Hilversum

RE: Ombouw 2.5 naar 3.0 V6

di mar 20, 2012 22:54

Zal het controleren, als dat zo is zoek ik wel een andere kabelboom (of als ik genoeg gespaard heb een KDFI oid)
90 2.5 QO

henk116
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 941
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 18:07
Locatie: rouveen
Contacteer: Website

RE: Ombouw 2.5 naar 3.0 V6

di mar 20, 2012 23:14

Beter 1 keer goed dan 2 x half :wink:
EX Alfetta/Gtv/116 registerleider

GIUSTA STRADA Alfa Romeo auto's, onderdelen en reparatie
0650934143

Gais
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: do mar 10, 2005 13:02
Locatie: Hilversum

RE: Ombouw 2.5 naar 3.0 V6

ma mar 26, 2012 22:47

Inmiddels loopt de motor vrij aardig en heb ik ook een rondje kunnen rijden maar loop nu tegen het volgende aan.

Starten gaat prima en snel, warm/koud. Loopt stationair vrij netjes alleen vrij laag, bij warme motor wil die dan ook weleens afslaan na even gasgeven.
Als de motor koud is reageert deze slecht op het gas, hikt even en klimt vervolgens met moeite in toeren. Met warme motor gaat het een stuk beter, klinkt bijna gezond dan. Als ik ga rijden merk ik dat de motor er moeite mee heeft. Mist een hoop vermogen, bij gas geven houdt deze even in en versneld vervolgens met regelmatig licht inhouden.

Ontsteking staat precies op tijd, zag er met de stroboscoop snaarstrak uit. Vervroegde ook netjes met oplopen van toeren.

Ga morgen als eerste de temperatuursensor nameten en wat andere dingen controleren. Voor de zekerheid ook even bougies en bougiekabels vervangen. Maar sta open voor suggesties, misschien herkend iemand de symptonen?

Edit: Motor loopt inmiddels goed. Bougiekabels van de 2,5 erop was al een hele verbetering. Uiteindelijk de LMM iets versteld en de motor trekt nu onderin veel beter, voelt nog wel wat lui tot 3000rpm waarna die er als een gek aan begint te sleuren.
Laatst gewijzigd door Gais op di mar 27, 2012 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
90 2.5 QO

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4455
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Ombouw 2.5 naar 3.0 V6

ma mar 26, 2012 23:22

Zal het controleren, als dat zo is zoek ik wel een andere kabelboom (of als ik genoeg gespaard heb een KDFI oid)
Andere kabelboom is 99% zeker ook allemaal oude troep.Mankeerd altijd wel iets aan.
Wat je nodig hebt om de boel netjes te maken is hier te koop:

http://www.rdae.nl/multistekkers/bosch- ... Path/47_65


Gr,
DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”