ma mar 26, 2012 22:47
Inmiddels loopt de motor vrij aardig en heb ik ook een rondje kunnen rijden maar loop nu tegen het volgende aan.
Starten gaat prima en snel, warm/koud. Loopt stationair vrij netjes alleen vrij laag, bij warme motor wil die dan ook weleens afslaan na even gasgeven.
Als de motor koud is reageert deze slecht op het gas, hikt even en klimt vervolgens met moeite in toeren. Met warme motor gaat het een stuk beter, klinkt bijna gezond dan. Als ik ga rijden merk ik dat de motor er moeite mee heeft. Mist een hoop vermogen, bij gas geven houdt deze even in en versneld vervolgens met regelmatig licht inhouden.
Ontsteking staat precies op tijd, zag er met de stroboscoop snaarstrak uit. Vervroegde ook netjes met oplopen van toeren.
Ga morgen als eerste de temperatuursensor nameten en wat andere dingen controleren. Voor de zekerheid ook even bougies en bougiekabels vervangen. Maar sta open voor suggesties, misschien herkend iemand de symptonen?
Edit: Motor loopt inmiddels goed. Bougiekabels van de 2,5 erop was al een hele verbetering. Uiteindelijk de LMM iets versteld en de motor trekt nu onderin veel beter, voelt nog wel wat lui tot 3000rpm waarna die er als een gek aan begint te sleuren.
Laatst gewijzigd door
Gais op di mar 27, 2012 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
90 2.5 QO