Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Trilling 105 achteras

di aug 23, 2011 19:04

Ik heb er velgen op gehad met een goed naafgat en geen spacers en toen was de trilling er ook. Dat is het dus niet, in mijn optiek.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Trilling 105 achteras

ma sep 05, 2011 09:24

Ik heb mij laten vertellen dat Sam van Lingen aandrijf-assen kan uitlijnen die nog gewoon onder de auto zitten. Iemand hier ervaring mee?
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Trilling 105 achteras

di sep 06, 2011 10:46

Ik ga toch eerst eens proberen het probleem met 2 slang klemmen te verminderen. Hoop getest lijkt mij zo, maar wi weet. Waar moet je die slang klemmen ongeveer plaatsten op de as?
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Trilling 105 achteras

di sep 06, 2011 11:29

Ik heb mij laten vertellen dat Sam van Lingen aandrijf-assen kan uitlijnen die nog gewoon onder de auto zitten. Iemand hier ervaring mee?
Hij kan ze zo balanceren.

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Trilling 105 achteras

di sep 06, 2011 12:17

Dus heen gaan en "klaar terwijl u wacht"?
Ik heb mij laten vertellen dat Sam van Lingen aandrijf-assen kan uitlijnen die nog gewoon onder de auto zitten. Iemand hier ervaring mee?
Hij kan ze zo balanceren.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Trilling 105 achteras

di sep 06, 2011 12:40

Dus heen gaan en "klaar terwijl u wacht"?
Ik heb mij laten vertellen dat Sam van Lingen aandrijf-assen kan uitlijnen die nog gewoon onder de auto zitten. Iemand hier ervaring mee?
Hij kan ze zo balanceren.
Nee, ik heb ze gebeld. Doen ze niet meer en degene die ik aan de lijn heb gehad beweerd dat het ook helemaal niet kan.
Nu demonteren ze de boel en dan balanceren ze het.

Snap ik niet, want gemonteerd balanceren (dynamisch balanceren) lijkt mij logischer.
Er is een heel topic hierover geweest op het forum.

Hier:
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... balanceren
Uurtje wachten + €60.

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Trilling 105 achteras

di sep 06, 2011 14:41

Nou, ik ga eerst toch maar even slangklemmen proberen. Nogmaals: waar op de as doe je die?
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Trilling 105 achteras

wo sep 07, 2011 18:14

Ben er mee aan het pielen. Krijg je een natte rug van met dit weer! 2 klemmen op het achterste gedeelte. 1 laten zitten en de andere steeds een stuk draaien. Dan weer rijden. Nog geen significante oplossing gevonden. Waarom zit er nou geen transaxale onder! ;-)
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Trilling 105 achteras

za sep 17, 2011 14:47

Ben nu op een punt waarbij het ergste er wel uit is. Nog tips voor het fine-tunen? Wellicht met de klemmen individueel schuiven? Maakt het nog uit (lijkt mij niet) of je het geheel naar voor of achter schuift op de as?
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Trilling 105 achteras

zo sep 18, 2011 22:27

De plaats waar je de klemmen neer moet zetten is niet te geven. Die moet je zelf uitvogelen. Als de zaak stil is zitten ze optimaal :wink:

Heb je geen brug tot je beschikking? Je kunt de onbalans dan niet alleen voelen, maar ook zien zelfs. :wink:

(Auto wel vastsjorren, maar dat lijkt me duidelijk.)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Trilling 105 achteras

ma sep 19, 2011 13:09

De brug paste helaas niet op mijn balkon. Nog even los van het feit dat het zo'n gedoe is om m'n bert drie trappen op te zeulen... ;-)

Ik heb hem zoals gezegd aardig stiller. Ben begonnen met de klemmen allebij in de zelfde stand, en ze toen stukje voor stukje tegen gesteld, te gelijker tijd, te draaien om de as. Daarmee een aardige basis berijkt en ik denk dat ik nu de klemmen afzonderlijk moet heen en weer draaien voor de fine-tuning.

Wat ik mij dus wel af vroeg is of er nog verschil is op welke plek op de as (meer naar voren, meer naar achteren) het moet zitten. Uberhaupt of dit uitmaakt. Logisch gezien lijkt mij dat dit zo is. Het slingeren van de as zal aan een kant (dif of middelste lager) meer zijn. Dif kant lijkt me het gevoeligst.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Terug naar “Algemene Technische vragen”