Zorg dat je eerst sleutel ervaring op gaat doen.
Begin met de kleine dingen als luchtfilter, olie wisselen met filter, remblokjes etc.
Zorg dat je daar vertrouwt mee raakt. Remmen eerste keer even samen doen met iemand die het vakker gedaan heeft

Gaat wel om veiligheid uiteindelijk
Zorg dat je toegang krijgt tot de benodigde documentatie en ga deze lezen, niet plaatjes kijken

Er staat echt een schat aan informatie in die werkplaats handboeken. Kom je er niet uit, is er altijd hulp op het forum
Maar de meeste antwoorden staan echt in je werkplaatshandboek
Ik ben zelf al jaren aan het plannen wat ik wil met mijn Q4, om je een klein voorbeeldje te geven.
Ik weet wat ik wil en daar werk ik langzaam naar toe. Op de achtergrond heb ik een heleboel informatie vergaart en contacten gelegt.
Ook ik ga dat blok niet in mijn eentje bouwen, dit gaat met hulp van een eerste monteur die meer dan 12 jaar revisie ervaring heeft
Het alleen kopen van standaard nieuwe onderdelen is een begin, maar daarna gaat het echte werk beginnen.
Ik ga bijvoorbeeld naar Engeland toe om te praten met iemand die hele leuke zuigers en drijfstangen heeft ontwikkelt.
Hiermee heb ik veel contact via de email en hij heeft mij ook een heleboel uitgelegt.
Ik heb het ook niet kado gekregen, heb me door veel technische materie heen moeten bijten waarom je bijvoorbeeld tot een bepaald ontwerp van je zuiger komt.
Gaat dan niet alleen over hoe de kop (crown) van de zuiger er uit moet zien, maar waarom je skirts van je zuiger een bepaalde lengte moeten hebben en waar het gat voor de pistonpen moet zitten.
Tijd is voor mij de grootste variabele waardoor ik niet zoveel kan doen als ik graag zou willen.
Nou weer twee cent van mij, heb je toch al vier virtuele centen voor je C&B stokken
Groetjes,
Marc