Hoe meer toeren, hoe meer vreugd! Geld niet voor een diesel... Een 1.6 bak in een 2.0, de 2.0 maakt dan gewoon net zoveel toeren als de 1.6jes en die zie je ook niet elke dag klagen hier. In mijn Sud heb ik de 16v motor met de 1.2 5M bak, en de 2 zou wat mij betreft nog wat korter mogen zijn voor snel weg accelereren uit een scherpe bocht. Hij loopt 200 (gps gemeten) bij 6600 toeren terwijl een 33 16v 206 of zo haalt met de originele bak, nou mijn Sud zal een slechtere CW hebben en is ook verbreed. 10% meer toeren betekend niet 10% meer verbruik, wellicht een paar % meer dat wel omdat een motor efficienter draait bij zwaardere belasting dus minder toeren maar meer gas. En 10% meer toeren is ook niet 10% meer herrie, bij mijn sud blijjft dat hetzelfde, bij lage toeren in een hoge versnelling moet je meer gas geven en dan laten de carbs hun bas kerkorgeltoon horen. Afgedraaid vliegwiel heb ik ook maar ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik in ploegendiensten werk dus ik hoef nooit spits te rijden en zover is mijn werk niet dus ik ga vaak met de fiets en probeer maar 1x per maand te tanken dus de benzine prijs boeit me ook niet, als ik eens in de spits verzeild raak met de Sud is dat gewoon niet leuk rijden in het stug geveerde hypernerveuze wagentje. Wat was nu het punt dat ik probeerde duidelijk te maken

Als het om economisch rijden gaat, alles met rust laten, experimenteren is voor de freaks en kost alleen maar tijd en geld. En wat de opmerking betreft over kleinere wielen, moet ik nu weer die foto en dat filmpje van mijn Sprint plaatsen met de kortste bak, 13 inch velgen en 175/50/13 banden? Die had op een gegeven moment 0 grondspeling, als in hij lag op de grond op een vlakke weg, evengoed rijden

Toch maar iets verhoogd later en was gewoon geweldig rijden maar niet een allemans vriend dus...
http://www.youtube.com/watch?v=Zyg75Ae0psc