ongeremd is bij mijn weten altijd gemaximeerd op 750kg. staat tenminste letterlijk zo vermeld op alle kentekenbewijzen die ik recent bekeken heb, idem bij auto`s die ik via RDW gecontroleerd heb, mits er uberhaupt iets ingevuld was. Met name heel veel gebruikt geimporteerd is helemaal niets ingevuld..... ongeremd staat dus los van basisgewicht trekkende auto als ik het goed begrijp.
http://caravantrekker.nl/algemeen/trekgewicht_wet.php weer wat geleerd over ongeremd wat ik niet wist....nu rijd ik altijd met geremd en heb een BE dus problemen zal ik niet tegenkomen, maar toch.
maar goed hier heeft Roel niets aan want het gaat om geremd.
Overigens Roel: lees niet alleen wat rood omcirkeld is, er staat nog meer nuttigs in dat artikel. persoonlijk zou ik mijn auto niet gaan slopen met zoiets, of vooraf maatregelen nemen. Wij reden vroegen heel vaak met caravan met het gezin, oa naar noorwegen en zweden, veel km`s dus, en ik heb (niet alleen bij onze eigen auto`s) alles al gezien wat er kapot kan gaan door belasting door trekken caravans, t/m gescheurde benzinetanks aan toe.