En ja...het klinkt lekker dus gewoon zo laten

Ben op dat gebied ook geen techneut, heb inderdaad ook wel horen zeggen dat het te maken heeft met slechte afstelling.Compleet a-technisch hier maar heeft dat ploffen niet te maken met onverbrande benzine in de uitlaat en dus toch met de afstelling?
Onze spider heeft het ook heel erg maar het klinkt zo lekker....zeker in combinatie met een lekke uitlaat...!
Je was me voorJe vervangt de laatste demper door een open pijp dus dat ploffen is logisch, dat wordt normaal dus gedempt door de laatste demper die er nu niet meer is.
En ja...het klinkt lekker dus gewoon zo laten
Wellicht niet kant en klaar te krijgenDat van dat donkerdere geluid klopt wel, geen ervaring mee bij de Spider maar wel bij andere auto's.
Gewoon een rechte pijp zonder dempers met alleen een achterdemper klinkt erg lekker inderdaad.
Geen idee wat er allemaal te koop is voor de Spider maar alles is te maken uiteraardWellicht niet kant en klaar te krijgenDat van dat donkerdere geluid klopt wel, geen ervaring mee bij de Spider maar wel bij andere auto's.
Gewoon een rechte pijp zonder dempers met alleen een achterdemper klinkt erg lekker inderdaad.
Dat heb ik ook gedaan op onze Spider en als toetje nog een paar extra gaten geboord in het luchtfilterhuisdeksel ( enkel voor de klankAls je meer lucht wilt, kun je ook een normaal filter monteren maar de gaten in de binnenste buis veel groter maken dan wel vervangen door een grote gleuf die je erin slijpt.
nog een luchtfilterhuis te koopWas eigenlijk van plan om er de originele op te zetten, want de open filtertjes die er toen op stonden waren denk ik doe het zelf en helemaal versleten.
Echter kon ik nergens een goed gebruikt exemplaar vinden en kostte het mij nieuw (nieuwe filterhuis en filter...) meer dan 2 k&n exemplaren.