Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

Re: RE: DMV controleren JTD 16V

za jan 02, 2010 19:15

Het is een trekkoppeling, dus het lager klikt vast in de drukgroep.

Bij demontage moet je dan ook de bedieningsgaffel losschroeven zodat de gaffel achter het lager weg kan.
Voor montage krijg je dat dus niet voor elkaar, dat doe je zoals stopie al zegt.

Misschien wel handig om de bak pas geheel af te monteren als je de koppeling eerst kan uitproberen, schier het lager los uit de drukgroep dan kan je van vooraf aan beginnen.
Oke.
Ik heb net even gekeken bij de oude drukgroep, dat lager zit opgesloten tussen de vingers van de diafragmaveren.
Dat krijg ik ook niet eruit??
Ik heb de nieuwe koppeling nog niet , dus ik neem aan dat het lager los erbij geleverd wordt?
Idd volgens mij krijg je het lager er niet heel uit.

Bij nieuwe zit het er los bij, dus ook niet even inklikken om te passen. :wink:
Als je de nieuwe koppeling hebt is het vanzelf duidelijk.
Aha dat schept duidelijkheid :thumbs:
Ik dacht al, dat zal een geprul worden op die manier haha
Bedankt voor alle info :wink:

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

Re: RE: DMV controleren JTD 16V

za jan 02, 2010 19:23

Oke.
Ik heb net even gekeken bij de oude drukgroep, dat lager zit opgesloten tussen de vingers van de diafragmaveren.
Dat krijg ik ook niet eruit??
Ik heb de nieuwe koppeling nog niet , dus ik neem aan dat het lager los erbij geleverd wordt?
Idd volgens mij krijg je het lager er niet heel uit.

Bij nieuwe zit het er los bij, dus ook niet even inklikken om te passen. :wink:
Als je de nieuwe koppeling hebt is het vanzelf duidelijk.
Aha dat schept duidelijkheid :thumbs:
Ik dacht al, dat zal een geprul worden op die manier haha
Bedankt voor alle info :wink:
Dat dacht ik vorig jaar ook, als je de nieuwe set hebt en even rustig nadenkt is het al snel duidelijk.

De enigste tip is als de bak met 2 bouten aan de motor zit het hydraulische deel opbouwen en een paar x op het pedaal gaan staan om zeker te zijn dat het lager goed zit.

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: DMV controleren JTD 16V

za jan 02, 2010 19:29

:thumbs: :wink:

stopie
Member
Member
Berichten: 112
Lid geworden op: vr jan 05, 2007 18:53

Re: RE: DMV controleren JTD 16V

za jan 02, 2010 19:30

Het is een trekkoppeling, dus het lager klikt vast in de drukgroep.

Bij demontage moet je dan ook de bedieningsgaffel losschroeven zodat de gaffel achter het lager weg kan.
Voor montage krijg je dat dus niet voor elkaar, dat doe je zoals stopie al zegt.

Misschien wel handig om de bak pas geheel af te monteren als je de koppeling eerst kan uitproberen, schier het lager los uit de drukgroep dan kan je van vooraf aan beginnen.
Oke.
Ik heb net even gekeken bij de oude drukgroep, dat lager zit opgesloten tussen de vingers van de diafragmaveren.
Dat krijg ik ook niet eruit??
Ik heb de nieuwe koppeling nog niet , dus ik neem aan dat het lager los erbij geleverd wordt?
Idd volgens mij krijg je het lager er niet heel uit.

Bij nieuwe zit het er los bij, dus ook niet even inklikken om te passen. :wink:
Als je de nieuwe koppeling hebt is het vanzelf duidelijk.
je krijgt idd een nieuw lager.

Oude lager kan je er trouwens ook gewoon uithalen. Is even prutsen, maar het kan.


Belangrijk bij het plaatsen, is dat de koppeling er goed om in gaat.
Het lager trek je er normaal zo met de gaffel in. Even de hulpkoppelingscilinder monteren is ook een snelle extra controle

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: DMV controleren JTD 16V

za jan 02, 2010 19:33

Duidelijk allemaal.
Thx :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”