alfa6
Member
Member

RE: Hydraulische vloeistof electrische kap

wo apr 29, 2009 21:10

ZEN!
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

alfa6
Member
Member

Re: RE: Hydraulische vloeistof electrische kap

wo apr 29, 2009 22:30

ik kan me niet voorstellen dat bij Alfa LHM gebruikt zou worden (ik zeg dus niet dat het niet zo is)
Van de Kroon Oil site:Alfa SZ/RZ
Waarom kun je je dat niet voorstellen overigens?

Er is een citaat dat de twee in mijn onderschrift voorgaat; het luidt: 'Zen: "Wisdom must be gathered. It cannot be given."'
Komt uit "Blake's 7" episode "Cygnus Alpha" (aha! on-topic)

Dusseehh sorry vraagsteller :)

Maar goed om de vraag te beantwoorden: Iedere synthetische hydraulische olie zou eigenlijk moeten voldoen.
Ik zou me overigens afvragen waar het lek zit ...
(en Alfa/fiat zegt wel tutela: daarvoor was het selenia, daarvoor weer agip ... lijken allemaal wel producten met goudstof of fiat aandelen erin denk ik dan.)

Chris
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Hydraulische vloeistof electrische kap

do apr 30, 2009 10:05

Ik zou me overigens afvragen waar het lek zit ...

Chris
Dat is inderdaad nog wel een puntje. Ik kan absoluut geen lek vinden. Het probleem is overigens dat de kap niet meer helemaal volgens het programma open gaat. Zodra de afdekkap omhoog gaat stopt deze weer en het programma wordt gestopt. Het probleem doet zich al een tijdje voor, maar te weinig tijd om er goed naar te kijken. Het viel ons op dat het vloeistof niveau onder het minimum stond en tijdens het openen helemaal tot onder in het vaatje zakte. Het kan dus zijn dat door te weinig vloeistof er te weinig druk opgebouwd kan worden. We moeten eigenlijk een keer de auto laten uitlezen. Waarschijnlijk zal dan er een melding zijn van de kap en hopelijk ook waar het probleem dan zit.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

ericj
Full Member
Full Member

do apr 30, 2009 10:08

Dat lijkt meer op een sensor probleem dan en hydraulisch probleem. Je hebt wel de handrem aangetrokken tijdens het opendoen?

Edit: Ik heb zelf ook even gekeken, maar zonder handrem doet hij niks dus dat zal het niet zijn. Het niveau bij kap dicht zit bij mij halverwege tussen de twee streepjes, tijdens het openen gaat hij via het laagste streepje naar het hoogste streepje bij kap helemaal open. Jij zegt dat bij het openen het niveau direct sterkt zakt, dat is bij mij zeker niet het geval. Je hebt het werkplaatshandboek al? Dat is wel handig voor dit soort speciale dingen. http://www.alfa916register.nl/916/viewtopic.php?t=431, wel eerst even registreren.

---
Eric

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo mei 03, 2009 16:50

We hebben inmiddels de vloeistof vervangen, maar het probleem is nog niet verholpen. :cry:

Ik denk dat het toch om een sensorprobleem gaat.

Eerst maar eens de auto laten uitlezen bij een bedrijf die dat goed kunnen. Misschien komt dan naar voren om welke sensor het gaat.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”