Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 13:21

hmmmmmm, ik ga er gedeeltelijk in mee.......
maar helemaal tevreden ben ik niet :wink:
het kromme of het rechte deel?:biggrin:
"Recht" is verbogen krom en dat weet Ralf ook..:biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2279
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 13:23

:jumping:
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 13:25

hoe trekt een schijf krom?? in zijn geheel of op bepaalde plekken?
als een schijf krom trekt in b.v een golvende beweging en je gaat dan afdraaien dan heb je dus sterke en zwakke plekken.
Hij trekt idd krom in een "golvende beweging" zoals je dan zo mooi zegt.
ECHTER: Draai jij je schijven maar aan 1 kant af dan.... :?: .. :wink:

Nee dus. Je draait BEIDE zijden af dus wordt ie weer vlak aan beide kanten en is ie dus overal even dik...(Uitgezonderd V 6 misschien ? :biggrin: :wink:
hier ga je fout! uitleg geven is leuk maar een V6 in de maling nemen is een slechte zaak! Ik ben nogal rancuneus ingesteld dus..... :biggrin:

uitgaande van geventileerde schijven en afdraaien aan beide zijde klopt het wat je beweerd maar wat nu als de ene helft van de geventileerde schijf meer of anders krom trekt dan de andere kant?? In principe kan dit want ze worden door die tussenstukjes met elkaar verbonden en daar zit dus een open stuk achter.......
dan kan je wel afdraaien maar dan krijg je dus verschillende schijfdiktes......
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 19:47

Afbeelding :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 20:26

Een schijf die krom trekt kan ook veroorzaakt worden door versleten draagarmrubbers of een naaf die krom is. Of je voet op het pedaal houden als de schijf behoorlijk warm is. Als je de oorzaak niet opspoort blijf je aan de gang. Ik rijd nu meer dan 20 jaar auto en heb nog nooit kromme schijven gehad.

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 21:04

als een remschijf heet of te heet wordt dan trekt ie krom door ingedrukt houden van rempedaal in combinatie met misschien niet zuivere remcilinders. dus dat bijvoorbeeld wel alle bij de cilinders mee remmen maar de een sneller pakt dan de ander, zo zou dus de cilinder de boosdoener zijn. bij heet worden van de remschijven zal er op een gegeven moment ook een materiaal verandering plaatsvinden. dit kan ook gebeuren bij het afdraaien van de remschijven. lijkt mij dat dit de ergste oorzaken zijn van kromme remschijven.
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 22:31

hoe trekt een schijf krom?? in zijn geheel of op bepaalde plekken?
als een schijf krom trekt in b.v een golvende beweging en je gaat dan afdraaien dan heb je dus sterke en zwakke plekken.
Hij trekt idd krom in een "golvende beweging" zoals je dan zo mooi zegt.
ECHTER: Draai jij je schijven maar aan 1 kant af dan.... :?: .. :wink:

Nee dus. Je draait BEIDE zijden af dus wordt ie weer vlak aan beide kanten en is ie dus overal even dik...(Uitgezonderd V 6 misschien ? :biggrin: :wink:
uitgaande van geventileerde schijven en afdraaien aan beide zijde klopt het wat je beweerd maar wat nu als de ene helft van de geventileerde schijf meer of anders krom trekt dan de andere kant?? In principe kan dit want ze worden door die tussenstukjes met elkaar verbonden en daar zit dus een open stuk achter.......
dan kan je wel afdraaien maar dan krijg je dus verschillende schijfdiktes......
Of worden de schijven zo warm dat ze een hardingsproces ondergaan en minder snel kromtrekken.
Om nog maar wat olie op het vuur te gooien :twisted:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

Re: RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 22:46


Of worden de schijven zo warm dat ze een hardingsproces ondergaan en minder snel kromtrekken.

Dat denk ik dus ook
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Rees Cees

RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 23:00

het (na) draaien van schijven doe ik ook voor mijn racer´s. waar ik rekening mee hou met het uitklokken op de draaibank is niet alleen de schijf (waar de remblokken tegen aan zitten) maar ook het hard van de schijf. die moet je namelijk ook mee nemen in het draaien. anders komt het nooit recht en kun je bezig blijven. overigens ik `ruuw` de schijven alleen op.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 23:12


Of worden de schijven zo warm dat ze een hardingsproces ondergaan en minder snel kromtrekken.

Dat denk ik dus ook
Maar dan gaan ze dus ook sneller scheuren.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Cavolo

RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 23:26

Ik dacht dat het kromtrekken vooral kwam door hele warme schijven die ongelijk afkoelen ivm remblokken die het deel vd remschijf dat ze raken warmer houden...

Andretti Molletti

Re: RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 23:33

Ik dacht dat het kromtrekken vooral kwam door hele warme schijven die ongelijk afkoelen ivm remblokken die het deel vd remschijf dat ze raken warmer houden...
Das dus waar! Je rem ingetrapt houden bij het stoplicht is dus fout!!

Goed warm geworden schijven ietsjes afdraaien is toppie want ze zijn dan t.o.v.de naaf recht (afdraaien op de naaf graag Forza ;) ) daarnaast zijn de materiaalspanningen minder bij gebruikte schijven en is herhaling bij goede klauwen bijna uitgesloten als je correct remt.

Rav heeft een punt met zijn geventileerde schijven ;)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 23:38

[

Rav heeft een punt met zijn geventileerde schijven ;)
Ja gaat ie ineens zn mening "ventileren" over een niet massieve schijf en we hadden afgesproken om DAT niet meer te doen.... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5252
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 23:42

Das dus waar! Je rem ingetrapt houden bij het stoplicht is dus fout!!
En zoetjes aan het -druk bezette- kruispunt oprollen is goed? :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Cavolo

RE: kromtrekken schijfremmen

do jun 16, 2005 23:48

Ja man! echt wel, aan de kant of in de krant mensen!

Terug naar “Algemene Technische vragen”