"Recht" is verbogen krom en dat weet Ralf ook..het kromme of het rechte deel?:biggrin:hmmmmmm, ik ga er gedeeltelijk in mee.......
maar helemaal tevreden ben ik niet

"Recht" is verbogen krom en dat weet Ralf ook..het kromme of het rechte deel?:biggrin:hmmmmmm, ik ga er gedeeltelijk in mee.......
maar helemaal tevreden ben ik niet
hier ga je fout! uitleg geven is leuk maar een V6 in de maling nemen is een slechte zaak! Ik ben nogal rancuneus ingesteld dus.....Hij trekt idd krom in een "golvende beweging" zoals je dan zo mooi zegt.hoe trekt een schijf krom?? in zijn geheel of op bepaalde plekken?
als een schijf krom trekt in b.v een golvende beweging en je gaat dan afdraaien dan heb je dus sterke en zwakke plekken.
ECHTER: Draai jij je schijven maar aan 1 kant af dan......
Nee dus. Je draait BEIDE zijden af dus wordt ie weer vlak aan beide kanten en is ie dus overal even dik...(Uitgezonderd V 6 misschien ?![]()
Of worden de schijven zo warm dat ze een hardingsproces ondergaan en minder snel kromtrekken.uitgaande van geventileerde schijven en afdraaien aan beide zijde klopt het wat je beweerd maar wat nu als de ene helft van de geventileerde schijf meer of anders krom trekt dan de andere kant?? In principe kan dit want ze worden door die tussenstukjes met elkaar verbonden en daar zit dus een open stuk achter.......Hij trekt idd krom in een "golvende beweging" zoals je dan zo mooi zegt.hoe trekt een schijf krom?? in zijn geheel of op bepaalde plekken?
als een schijf krom trekt in b.v een golvende beweging en je gaat dan afdraaien dan heb je dus sterke en zwakke plekken.
ECHTER: Draai jij je schijven maar aan 1 kant af dan......
Nee dus. Je draait BEIDE zijden af dus wordt ie weer vlak aan beide kanten en is ie dus overal even dik...(Uitgezonderd V 6 misschien ?![]()
dan kan je wel afdraaien maar dan krijg je dus verschillende schijfdiktes......
Of worden de schijven zo warm dat ze een hardingsproces ondergaan en minder snel kromtrekken.
Maar dan gaan ze dus ook sneller scheuren.
Of worden de schijven zo warm dat ze een hardingsproces ondergaan en minder snel kromtrekken.
Dat denk ik dus ook
Das dus waar! Je rem ingetrapt houden bij het stoplicht is dus fout!!Ik dacht dat het kromtrekken vooral kwam door hele warme schijven die ongelijk afkoelen ivm remblokken die het deel vd remschijf dat ze raken warmer houden...
Ja gaat ie ineens zn mening "ventileren" over een niet massieve schijf en we hadden afgesproken om DAT niet meer te doen....[
Rav heeft een punt met zijn geventileerde schijven
En zoetjes aan het -druk bezette- kruispunt oprollen is goed?Das dus waar! Je rem ingetrapt houden bij het stoplicht is dus fout!!