Drongel33
Member
Member

RE: Restaureren???

di jan 06, 2009 20:18

eenvoudig: Beginnen met een kogelharde body!
Dat zou wel enorm eenvoudig zijn, daarom heb ik maar gekozen voor een iets minder hard exemplaar... :)

Loogbad klinkt wel interessant, maar is dit niet schadelijk wanneer er "per ongeluk" nog wat achterblijft in een holle ruimte??

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jan 06, 2009 22:55

Mwah, heb van klant een rotte spider staan. Plaatwerk en spuiten etc begroot. Goedkoper was in Italie een hele harde te scoren, daar slechts een dag en paar hele kleine stukkies in te zetten, en met dat geval naar de spuiter te gaan. Gauw klaar, perfecte body. Mooi spuiten, volpissen met Dinitrol, en je bent voor jaren klaar, gezien het gewoon een 'zomerauto 'wordt! Zeg 5000 km per jaar. Problem solved.
Als ik de andere body had moeten doen, dat was waanzin geweest...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gerrets
Guru
Guru

wo jan 07, 2009 17:57

Ik heb een offerte opgevraagd omdat mijn project ook gaat starten. Maar voor dat geld haal je inderdaad een betere harde body uit Italië.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Drongel33
Member
Member

za jan 17, 2009 17:54

@ Gerrets: PB

Verder iemand nog goede/slechte ervaringen met stralen of beitsen?

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za jan 17, 2009 19:35

Waarom de carrosserie stralen?

Alleen de slechte/verdachte plekken is voldoende :!:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za jan 17, 2009 23:24

Heb zelf ervaring met stralen logen en pyroliseren.

Logen zal ik niet snel een 2 keer meer doen. Ontvetten nadien is een crime waar ik geen 2de keer behoefte aan heb.
Pyroliseren zou ik wel nog eens doen indien geld geen bezwaar. Ook al is alle troep na pyroliseren uit de body krijgen ook een hele klus. (als je wilt weten wat pyroliseren is: ff googlen)
Stralen gaat prima maar zou alleen de rotte plekken doen danwel alleen onder de denkbeeldige lijn door de assen. De rest lekker met het handje doen.
(let wel mijn ervaring!)

Houd er wel rekening mee dat bij zowel pyroliseren als logen de lak overal verdwijnt, ook op de plekker waar je slecht bij kunt en niet kunt zien!!
En die je dus ook slecht opnieuw kan behandelen met lak/anti roest middelen!!
Idem ook op alle plekken waar je slecht bij kunt/niet kunt zien blijft troep achter. Dat moet er uit!! (dus zorgen voor voldoende en grootte draingaten)

Alle restauratie systemen kunnen werken mits correct en vakkundig uitgevoerd. Dus zowel stralen, logen als pyroliseren of andere methodes.

En uiteindelijk ben je gewoon het snelste en het voordeligste klaar door te zoeken naar een hard exemplaar!!!! Restaureren moet je alleen aan beginnnen als je er aardigheid in hebt en bereid bent meer uit te geven dan het je gaat opleveren bij verkoop.

Gr,
DJ

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 17, 2009 23:42

In een grote oven zetten en alle verf, kit, bitac en andere zooi eraf bakken.... daarna alle balken e.d. openslijpen om te inspecteren op roest en dat weg te stralen. alle verdachte felsnaden openboren en stralen. alle rotte stukken uitslijpen en vervangen door nieuwe delen. zoveel mogelijk van het originele plaatwerk behouden. niet plamuren maar tinnen. epoxyprimer en RX producten om het af te maken.

Zo doen ze het (beknopt) bij mijn vader op het werk. Erg veel arbeid maar het resultaat is er ook naar (en de prijs ook.. :oops: ). het zijn meestal Mercedes SL- modellen die ze doen maar ook Maserati's en Jaguars. Auto van de voorzitter van de Mercedes Benz club nederland is ook bij hun gedaan, 300 S adenauer cabrio als ik het me goed herinner.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”