@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: horten en stoten

ma jun 06, 2005 22:46

Vanmiddag heb ik ff achter mijn eigen auto gereden. Als ie begint te ploffen en knallen zie je ook brandstof wolkjes de uitlaat uitkomen.
Deze bevinding maakt mijn verhaal met betrekking tot de brandstofvoorziening onwaarschijnlijk. Zo zie je maar weer: Nooit vertrouwen op stemmen in je hoofd.. :wink: Dan blijft dus alleen de ontsteking over en daarvoor heb je inmiddels een aantal zeer bruikbare tips :thumbs:

Maaruh: Je gaat toch wel met de 75 :o , kwestie van Miep gewoon niks vertellen dat ie weer klaar is...:biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

patje1100
Guru
Guru

RE: horten en stoten

ma jun 06, 2005 22:59

@@ :lol: :lol:

Om elke discussie te voorkomen ga ik dat nu nog niet doen. Je hoeft Miep niets te vertellen over distributie kettingen, klepdeksels, koppelingcylinders of wat dan ook. Die heeft ze regelmatig in de huiskamer te drogen zien hangen en ze ziet precies aan mijn smoelwerk of ik wel of niet de waarheid spreek.

Ik zal haar ook maar niet Miep noemen voordat dat tot onwinbare speculaties en een echtelijke twist leidt. :wink:

Eerst maar eens lekker naar de zon met de turbo met schuifdak. Dan maar geen clima.
Beetje spelen op de auto strada is leuker. :lol:

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 09, 2005 17:32

Noumoe!! :shock:

Ik heb gekeken en inderdaad, bij 1 van de stekkers van de bobine zat een stekkertje niet goed!!
Het was een zwarte draad waarbij er 2 draadjes in 1 hulsje geknepen zat. Met het pielen eraan brak het stekkertje helemaal af, en dat heeft dus nooit goed contact kunnen maken. Vraag is nu alleen hoe ik aan zo'n stekkertje kom. Is dat toevallig niet het soort wat ook in een verloop stekker van je autoradio zit? Ik geloof nooit dat je makkelijk aan een losse stekkertje komt. Anders eens op de sloop kijken voor een compleet andere stekker met 10cm draad eraan.
Het zou mooi zijn als het hiermee opgelost is! [-o<

Wordt vervolgd...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

do jun 09, 2005 21:04

Fijn dat je iig iets gevonden hebt !

Ik heb toen de complete stekker vervangen, gewoon ertussen gesoldeerd en afgewerkt
met krimpkous, niet vergeten deze voor het solderen over de kabel te schuiven :wink:
trasforma il meglio in massimo

Roberth

Re: RE: horten en stoten

do jun 09, 2005 21:26

Noumoe!! :shock:

Ik heb gekeken en inderdaad, bij 1 van de stekkers van de bobine zat een stekkertje niet goed!!
Het was een zwarte draad waarbij er 2 draadjes in 1 hulsje geknepen zat. Met het pielen eraan brak het stekkertje helemaal af, en dat heeft dus nooit goed contact kunnen maken. Vraag is nu alleen hoe ik aan zo'n stekkertje kom. Is dat toevallig niet het soort wat ook in een verloop stekker van je autoradio zit? Ik geloof nooit dat je makkelijk aan een losse stekkertje komt. Anders eens op de sloop kijken voor een compleet andere stekker met 10cm draad eraan.
Het zou mooi zijn als het hiermee opgelost is! [-o<

Wordt vervolgd...
Ronald

Bij mij auto een 155 1.8 8v heeft het zelfde probleem zo lijkt het. :?
Kan je mischien een foto van het stekkertje maken .of is het echt de stekker van de bobine .
:!: :!:

groetjes Robert

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 09, 2005 21:37

Hee Roberth,

Een 75 heeft echte bobine's en een 155 een gegoten bobineblok. Dat zit dus anders inelkaar, maar je kunt in ieder geval elke stekker goed bekijken of er ook pinnetjes IN de stekker loszitten. Dat is iets wat je makkelijk zelf kunt doen. Ik ga morgen op zoek naar die stekkertjes maar ik zou hier in de buurt niets weten waar ik die kan halen. Op de sloop staat ook geen 75TS meer, alleen een paar 1.8s.

Weet iemand of de stekker op de bobine van een 1.8 dezelfde is als een TS???
Zoja, ga ik morgen gewapend met een kniptang even sneupen.... :twisted:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 09, 2005 23:47

Ronald; bij sloperij Eindewege in 'sHeerarendskerke (Goes) stond vorig jaar een 75 Ts met de tor er nog in>wellicht ff kijken daar? Twas een rooie...
Suc6 , grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 10, 2005 12:08

Ik ben net op de sloop een andere stekker wezen halen. Niet van een TS maar uit een 146. Nadeel is dat de draad iets dunner is maar het is maar even om te proberen. Helaas is de storing er nog niet uit... :(

Iemand nog meer ideeen??

matra sports
Guru
Guru

vr jun 10, 2005 12:19

temperatuursensor ?

heb dezelfde symptomen bij mijn v6 3.0 gehad. bleek deze sensor te zijn ! die zit bij
mij bij de thermostaat !

pinnetje in een stekker weggedrukt ( bijv de stekker aan de Luchtmassameter of zo ) ? kan ook nog.

heel veel succes.

groeten
jos

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 10, 2005 16:42

Nou ik stop er even mee. :x

Ik heb vandaag de bobine's vervangen, omdat ik dacht dat het wel eens aan de ontstekings modules kon liggen. Niet dus... :x

Toen viel het mij op dat het vaak laag in toeren, in z'n drie gebeurt, en dan vanaf stationair naar volgas, in één keer. Dan maakt de luchtmeter een grote zwieper en misschien dat daar dan een slecht contact inzit. Ik had nog een andere dus deze meteen vervangen. Niet dus. :cry: Kan ook niet want die heeft niets met de ontsteking te maken. Zelfs met de stekker los springt hij moeizaam aan, dus de onsteking werkt dan gewoon.

Het viel me wel op dat hij slecht trok bovenin toeren. Ik had de veer op de luchtmeter 1 tandje slapper gezet en die stond weer origineel. Even aan het CO gedraaid en hop, daar was hij weer, zoals vanouds... :D

Ik blijf erbij dat het ergens in de ontsteking moet zitten, maar waar?

Maar nog steeds stotteren... :x

GTV
Guru
Guru

vr jun 10, 2005 18:59

vonken alle bougies :?: en ik heb een keer gehad dat een slang in de tank poreus was :( van de pomp naar de motor en daardoor slechte benz.druk.
voor de zekerheid ff je benz druk meten.suc6 :wink:

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 10, 2005 19:20

Yes, alle bougie's vonken want ik heb een tijd met 1 bobine gereden, en daarna met de andere. Rijdt trouwens prima, maar niet zo hard.
Het werkt dus echt op de aansturing van de bobine's, want beide doen het...

Ik denk niet dat het met benzinedruk te maken heeft want je ziet echt dat de ontsteking er mee stopt. Als hij niet stotterd rijdt hij trouwens goed, dus aan de benzinedruk zal het niet liggen. Ik heb al aan de pomp gedacht en de beruchte roze draad achter het dashboard, maar die had ik een paar jaar terug al vervangen.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

za jun 11, 2005 18:22

Laatste nieuws:

Ik heb het probleem gevonden!! :lol:
Het probleem heeft te maken met de witte draad van de toerenteller. In de buurt van de 4 relais onder de motorkap zit een stekker en daar gaat de draad over in een wit/bruine draad en die loopt naar de bobine, waar een witte draad uitkomt. Dit is de signaaldraad van de toerenteller.
Nu komt het gekke: Ik had in de stekker bij de relais een draadje gefrunnikt die aan een los lampje op de bijrijders stoel lag. De massa had ik aan de stoelbevestiging gemaakt. Zo heb ik een hoop draden gecontroleerd op het wegvallen van de spanning tijdens het stotteren. Het viel op dat, terwijl ik de witte draad aan het meten was, de auto prima reed. Wéér gestopt, wéér draadje losgemaakt en hup, daar begon het stotteren weer! :shock:
Om een lang verhaal iets korter te maken: Zolang ik parallel aan de witte draad, een lampje naar massa leg, is het probleem over. Het gekke is dat het ook werkt als de witte draad op de bobine los is! De storing komt dus van de dashboardkant af en niet van de bobinekant...
Ik heb natuurlijk ook het draadje van de andere bobine geprobeerd maar dat maakte geen verschil. Ook zonder toerenteller stotterde hij, totdat ik het lampje weer aansloot.

Het hele geintje kost me nog een toerenteller ook want per ongeluk viel het draadje van de toerenteller op de bobinekabel! :shock: :shock: :shock: Het wijzertje schoot lelijk in het hoekie om er vervolgens niet meer uit te komen. :x Gelukkig heb ik het originele zwarte dashboard nog, want ik reed nu met het, mooiere, oranje dashboard...

Nou, toch nog een lang verhaal geworden.
Ik ga morgen verder met de witte draad achter het dashboard te volgen, en de andere tellerbak in bouwen.

Iemand nog ideeën of suggesties?

Wordt weer vervolgd...

matra sports
Guru
Guru

zo jun 12, 2005 13:01

Fijn dat je de oorzaak gevonden hebt ! :)

Andretti Molletti

zo jun 12, 2005 13:10

Ronald???

Start je eigen topic!!!

ik snap dat jij een 75 hebt????
zeker met ljetronic??

is je benzine pomprelais dan stuk oid???

het ging over patje en nu snap ik er geen bal meer van moet telkens teruglezen...
probleem is het relais wat je dus met je lampje massa geeft en inschakeld... normaliter schakeld dat relais dus niet goed!

Terug naar “Algemene Technische vragen”