Laatste nieuws:
Ik heb het probleem gevonden!!
Het probleem heeft te maken met de witte draad van de toerenteller. In de buurt van de 4 relais onder de motorkap zit een stekker en daar gaat de draad over in een wit/bruine draad en die loopt naar de bobine, waar een witte draad uitkomt. Dit is de signaaldraad van de toerenteller.
Nu komt het gekke: Ik had in de stekker bij de relais een draadje gefrunnikt die aan een los lampje op de bijrijders stoel lag. De massa had ik aan de stoelbevestiging gemaakt. Zo heb ik een hoop draden gecontroleerd op het wegvallen van de spanning tijdens het stotteren. Het viel op dat, terwijl ik de witte draad aan het meten was, de auto prima reed. Wéér gestopt, wéér draadje losgemaakt en hup, daar begon het stotteren weer!
Om een lang verhaal iets korter te maken: Zolang ik parallel aan de witte draad, een lampje naar massa leg, is het probleem over. Het gekke is dat het ook werkt als de witte draad op de bobine los is! De storing komt dus van de dashboardkant af en niet van de bobinekant...
Ik heb natuurlijk ook het draadje van de andere bobine geprobeerd maar dat maakte geen verschil. Ook zonder toerenteller stotterde hij, totdat ik het lampje weer aansloot.
Het hele geintje kost me nog een toerenteller ook want per ongeluk viel het draadje van de toerenteller op de bobinekabel!

Het wijzertje schoot lelijk in het hoekie om er vervolgens niet meer uit te komen.

Gelukkig heb ik het originele zwarte dashboard nog, want ik reed nu met het, mooiere, oranje dashboard...
Nou, toch nog een lang verhaal geworden.
Ik ga morgen verder met de witte draad achter het dashboard te volgen, en de andere tellerbak in bouwen.
Iemand nog ideeën of suggesties?
Wordt weer vervolgd...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971