Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 00:22

Duidelijk!

Wat het integraal betreft, dat slaat dus echt op de hele aandrijving: op alle vier de wielen.


O ja, en de doelgroep? De CBML, de Club van Bouwers van Monumenten in Lucifers. Toen ze hoorden dat ik hier mee bezig was waren ze meteen laaiend enthousiast en ging het nieuws als een lopend vuurtje rond. Aardige lui, wel nogal snel aangebrand btw, als ik de deadline niet haal steken ze er een stokje voor en gaat de publicatie in rook op.

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 00:30

En na bovenstaande denk ik: Why bother, oftewel waar bemoei ik me mee. Lijkt me een duidelijke techniesche uitleg.

Hoewel.................
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 00:33

Alle hulp wordt gewaardeerd :wink:

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

Re: RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 00:33

Duidelijk!

Wat het integraal betreft, dat slaat dus echt op de hele aandrijving: op alle vier de wielen.


O ja, en de doelgroep? De CBML, de Club van Bouwers van Monumenten in Lucifers. Toen ze hoorden dat ik hier mee bezig was waren ze meteen laaiend enthousiast en ging het nieuws als een lopend vuurtje rond. Aardige lui, wel nogal snel aangebrand btw, als ik de deadline niet haal steken ze er een stokje voor en gaat de publicatie in rook op.
Als dat de doelgroep is dan zou me het vuur uit de sloffen lopen!
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 01:13

Ben het toch lekker niet helemaal eens met de uitleg van flowen... :P

Ik denk dat er een significant verschil zit tussen de strikte technisch interpretatie / vertaling en wat er in de volksmond mee bedoeld wordt...

Google maar eens "geflowde kop" en zie wat men er in het algemeen mee bedoelt... het gaat dan bijna zonder uitzondering om een kop die aangepast is en slechts zelden om een kop die ook daadwerkelijk een flowbank van dichtbij gezien heeft... Correct of niet... dit is de volksmond... dus idd doelgroep afhankelijk...

Hetzelfde geldt natuurlijk voor tunen... de strikte vertaling is afstellen (hoeft nog niet eens optimaal te zijn...) maar intussen valt onleesbare Japanse karakters rond je A-stijl plakken en loodzware "vette" bumpers monteren daar ook al onder... toch blijft de invulling van het begrip in losse Nederlandse technische context iets als "opvoeren".

Ik zoek nog steeds een kort en bondig werkwoord voor porting maar voorlopig blijft het dus bij met woorden schetsen....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
CC
Full Member
Full Member
Berichten: 419
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:15
Locatie: Tilburg

RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 07:57

Heb jaren geleden ooit een autotechnisch woordenboek (EN > NL / NL > EN) gekocht. Nu niet bij de hand maar mocht je nog ergens mee vastlopen dan kan ik het evt wel voor je opzoeken.

Andretti Molletti

Re: RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 12:49

Ik zoek nog steeds een kort en bondig werkwoord voor porting maar voorlopig blijft het dus bij met woorden schetsen....
Het woord "poorten" wordt in het nl ook wel gebruikt. Het zou dan poorten bewerken kunnen worden, maar ik hou het bij mijn eerste volledig correcte antwoordt waar geen zaag tussen te krijgen is :twisted:

@CC: typische vrouwen: altijd in oplossingen denken :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 17:40

Als wij het over een "geflowde kop" hebben dan is het een kop die idd gemeten is op luchtstroom.

Is de gemeten flow (luchtstroom) niet goed dan gaan ze de kop bewerken, het blijft dus een geflowde kop maar kan daarna dus ook een geoptimaliseerde geflowde kop zijn. :wink:


Ik heb het dan niet over getunde motoren maar over gewone productie motoren die gecontroleerd of getest worden.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7064
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 18:38

Je doet een kop dus eerst porten en dan flowen. 8)

Mijn stem gaat naar Andretti, hij mag door voor de koelkast. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 18:46

Eerst flowen dan porten en dan dan weer flowen. :D

Je wil toch ook weten welke winst je hebt 8)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7064
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 20:05

Eerst flowen dan porten en dan dan weer flowen. :D

Je wil toch ook weten welke winst je hebt 8)
Nog beter inderdaad! :P

maar dan moet je eigenlijk eerst rolleren, dan flowen, dan porten, dan weer flowen en vervolgens nog een keer rolleren. op die manier kun je zien of de theoretische winst ook in de praktijk terugkomt. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 20:21

Maar om dan Dre dan te gaan uitmaken voor een koelkast... tsssssssssssssssss!

Maarruh... rolleren? 8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 22:35

Integrale aandrijving doet me naast de bak in het blok geintegreerd ( Ook Saab) ook denken aan een transaxle. Hierbij vormen de bak en het differentieel nl 1 eenheid. :wink: De kreet integrale bij Lancia staat weliswaar voor 4x4, maar de kreet op zich is bij Lancia vast niet uit het Engels afkomstig, en das vast niet van toepassing op Sackerhedstandstickorbyggare. :biggrin:

Die Zaag zet trouwens overal zn tanden in, maar ik begin nu te begrijpen waarom... 8)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7064
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Technische termen EN > NL

vr nov 14, 2008 22:42

"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
stefgtv6
Full Member
Full Member
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 08, 2008 22:26
Locatie: Almelo

RE: Technische termen EN > NL

za nov 15, 2008 00:34

Misschien dat deze link soms handig kan zijn??
Levert niet altijd bruikbare vertalingen op maar wie weet...

http://www.tecdic.com/
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82
Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”