Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1357
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

zo sep 07, 2008 18:39

Ok, samengevat:

Brembo schijven zijn rondom leverbaar? Juist achter heb ik 'versterking' nodig, omdat standaard (niet Brembo) spul hartstikke krom trekt. :?
Ferrodo DS 2500 ook?

Goede tip Yuri, van die ATE remvloeistof. Dat spul zal ik gaan gebruiken!
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1357
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

zo sep 07, 2008 18:49

Denk dat als je Sandtler GT met Ferodo DS2500 of Lucas TRW blokken (bijna net zo goed als DS2500 maar stuk goedkoper) rondom neemt je remt als nooit tevoren !
Ik denk dat 4 van die Sandtler schijven nogal wat kosten...
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

zo sep 07, 2008 18:58

Voor 258,- per set, achter 118 per set. Bij Dutch power trading.

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1357
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

zo sep 07, 2008 19:25

Ok. Ik heb een besluit genomen.

Ik wil geen geboorde schijven, maar gegroefd is, vanwege de grotere warmteafvoer, wellicht toch een goed idee. Alle beetjes helpen!

De setup wordt:

- ATE remvloeistof
- RVS remleidingen
- Gereviseerde remklauwen rondom
- Sandtler GT rondom
- Ferrodo DS 2500 rondom

Vanwege het gezeik dat ik er mee heb gehad, ga ik nu voor het beste. Ik wil hierna nooit meer een schijvenwissel!!

Jullie allemaal bedankt voor het advies!!
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7064
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

zo sep 07, 2008 19:40

Vanwege het gezeik dat ik er mee heb gehad, ga ik nu voor het beste. Ik wil hierna nooit meer een schijvenwissel!!
Dan zou ik maar niet teveel rijden met je nieuwe setup :roll: ... anders slijt het nog. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1357
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

zo sep 07, 2008 21:55

Vanwege het gezeik dat ik er mee heb gehad, ga ik nu voor het beste. Ik wil hierna nooit meer een schijvenwissel!!
Dan zou ik maar niet teveel rijden met je nieuwe setup :roll: ... anders slijt het nog. :wink:
Ach, ik rijd max. 7000 km. per jaar met m'n 75. :wink:

Zal volgend jaar wel wat meer worden, wil er mee naar Italië! 8)
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

di sep 09, 2008 11:59

de auto is toch voor straat gebruik?

zelf heb ik goede ervaring met een setje brembo's die geboord waren incl ferodo ds2500 op een 75 QV
bleef goed remmen bij zeer sportief rijgedrag en ondervond geen problemen
had dus alleen de voorzijde aangepakt...

prijs viel reuze mee, was 260 euro kwijt in de btw en incl verzenden
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1357
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

di sep 09, 2008 12:16

Tja, ik wil absoluut geen geboorde schijven, zie ook de foto's op pagina 1.

Ik wil gewoon rondom zeer goede schijven, ik heb zeg maar wat angstige momenten beleefd bij remacties vanaf 245 km/h op de teller. :shock: :roll:

De Sandtler GT's, Ferrodo DS 2500, stalen remleidingen, en blauwe ATE remvloeistof zijn inmiddels besteld. 8)
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

do sep 11, 2008 19:52

Ik heb alleen Ferodo DS2500 aan de voorzijde. Remt best goed tezamen met DOT 4 remolie.
Dot 5 zou te agressief zijn. Geen last van fading o.i.d.
Ferodo voor de voorzijde vekopen ze je waarschijnlijk FCP116 omdat de juiste niet leverbaar is (was).
Is een goed remblokje, ook voor de openbare weg maar let bij lage buitentemperaturen wel op.
Ze moeten echt opgewarmd worden.

http://www.ferodoracing.com/it/home.php

Speeder

RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

do sep 11, 2008 22:39

En toch vind ik het een raar verhaal..ben ik daar nou de enige in? :roll:

Ik heb bij de 75TS van Ba de avond voor de vakantie nieuwe 'standaard' remmen gemonteerd. Dat wil zeggen:
-Brembo schijven (standaard vorm, massief, niets aparts)
-Ferodo blokken, standaard spul GEEN DS2500! (welke in feite ook voor circuitgebruik is)

We hebben er op de vakantie bijna 5000km mee gereden. Daarbij zaten hele grote stukken op de Duitse Autobahn, en in de bergen waar we hellingen van 17% hebben meegemaakt. Op de autobahn heb ik regelmatig fors moeten remmen (200 terug naar 120), en ook in de bergen hebben de remmen niet gespaard. Door een rare actie in het verkeer zelfs een keer een halve seconde tot blokkeren aan toe..

De remmen die voorop zitten zijn nog standaard 1.8 geventileerd. De remklauwen op de bak hebben we bij het vervangen van de schijven gereviseerd, en de handrem is volgens het boekje (mbv voelermaat) gesteld. Tot nu toe remt het zoals het moet remmen en is er niks krom.

Een schijf trekt krom wanneer hij te heet wordt, of van HEEL heet, HEEL snel koud wordt. Daarnaast kunnen ze ook krom gaan als de remklauw scheef staat ten opzichte van de schijf. Werkt jouw remkrachtverdelen nog naar behoren?

Gebruikersavatar
Dr.Agan
Full Member
Full Member
Berichten: 399
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:16
Locatie: Cheese City

RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

vr sep 12, 2008 08:57

Mijn favoriete remsetup is :vóór gegroevde schijven van Brembo maar op straat is iets anders ook niet erg, en nu komt het remblokken van Ferodo FDB(denk ik) 116. Die zitten onder oude bmw's, opel's maar ook gtv6 zag ik op één verpakking. Die bedekken de schijf maximaal en dat kan wel tot 25% in remoppervlak schelen t.o.v. een blok voor 75.
Verder mistlampen veghalen en binnenscherm uitknippen zodat de lucht ongestoord bij de remmen aan kan komen (niet echt nodig voor straatgebruik). De Goodridge o.i.d. remslangen(ook niet echt nodig voor straatgebruik).
Achter boeit het niet zo vee voor straatautol: originele schijven en ferodo blokken vind ik prima.
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

vr sep 12, 2008 09:24

@ speeder en Dr. Argan: helemaal gelijk, standaard schijven zijn niet verkeerd voor straat gebruik icm ferodo blokken... (er rijden zelfs racers met standaard vooremschijven!)

met geboorde schijven slechte ervaringen?? (mag ik dan de vraag stellen waarom elke ferrari/porsche/etc GEEN gegroefde maar juist geperforeerde schijven hebben??)

ik heb ook 1 slechte ervaring met perforatie, maar dat was met die OMP rommel, koop je degelijk spul is er niets aan de hand (we hebben het nog steeds over sportief straat gebruik en niet over een uur boenderen op zolder)

kijk, mij maakt het echt geen bal uit wat je neemt, maar vind de rede waarom je iets kiest vreemd (en ieder zijn mening natuurlijk voordat er weer de bitterballen en het bier bij worden gepakt voor een heftige discussie)

als laatst, met groeven slijten je remblokken ook een stuk harder, neem aan dat je weet dat de groeven daarvoor ook bedoeld zijn..... de slijten telkens net een stukje remblok weg zodat je altijd vers remblok hebt, tevens zorgt het voro de afvoer van de gassen en remstof...
maar koeling?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

vr sep 12, 2008 10:07

Tar.Ox:
http://www.tarox.com/en/index.php

autobahn en/of bergen maakt nog geen circuit waarop wordt geraced.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1357
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

za sep 13, 2008 12:07

Tja, vreemd waarom ik deze kies?

De reden is simpel: ik wil gewoon verdomd goede remmen op m'n 75 hebben, en of het nou € 200 meer of minder (lees: Brembo vs. Sandtler GT) kost boeit me niet zoveel als het om iets gaat wat ik belangrijk vind. De Sandtler's zijn beter dan de Brembo's, dus kies ik de Sandtler's. Lijkt me logisch toch?

En vwb het verkeerd afgesteld staan van de remklauwen of de handrem: dit is 100% niet het geval. Alles staat goed afgesteld!

Ik en Martinos denken dat het 'em in het ABS zit. Het ABS werkt momenteel niet, en alle remgerelateerde lampjes op de check control en op m'n dashboard branden (in totaal 3). Misschien dat het ABS met de remdruk loopt te klooien, waardoor de achterste schijven meer moeten doen en daardoor te heet worden? In ieder geval wordt het ABS gerepareerd voordat de nieuwe remmen er op komen, en worden de HRC en de remdrukverdeler goed bekeken c.q. gereviseerd.

Daarna zou het toch goed moeten zijn, lijkt me zo... :!:
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Speeder

Re: RE: Advies gevraagd! Welke remmen op een 75 V6 monteren?

zo sep 14, 2008 22:39

autobahn en/of bergen maakt nog geen circuit waarop wordt geraced.
Klopt, maar daar gaat het in dit geval dus ook niet om ;)
O ja: de auto wordt nooit op het circuit gebruikt. Ik wil gewoon goed op mijn remmen kunnen vertrouwen, ook bij snelheden van 200+ in Duitsland!!
als laatst, met groeven slijten je remblokken ook een stuk harder, neem aan dat je weet dat de groeven daarvoor ook bedoeld zijn..... de slijten telkens net een stukje remblok weg zodat je altijd vers remblok hebt, tevens zorgt het voro de afvoer van de gassen en remstof...
maar koeling?
EXACT wat ik ook dacht...wat scheelt het in de temperatuur van de schijf? De massa die de wrijvingsenergie in warmte omzet/opneemt wordt immers kleiner..
Er zit trouwens een groot verschil in kwaliteit gietijzer (gietlegering) die gebruikt wordt. Daarnaast zullen remschijven waarbij de 'gaten' al in de gietmal aanwezig zijn veel minder snel scheuren dan schijven die later 'geperforeerd' zijn...
Ik en Martinos denken dat het 'em in het ABS zit. Het ABS werkt momenteel niet, en alle remgerelateerde lampjes op de check control en op m'n dashboard branden (in totaal 3). Misschien dat het ABS met de remdruk loopt te klooien, waardoor de achterste schijven meer moeten doen en daardoor te heet worden? In ieder geval wordt het ABS gerepareerd voordat de nieuwe remmen er op komen, en worden de HRC en de remdrukverdeler goed bekeken c.q. gereviseerd.
Wellicht loont het om de auto met deze setting nog even op een remmenbank te zetten. Dit KAN een indruk geven van hoe het remsysteem nu functioneerd...

Terug naar “Algemene Technische vragen”