Brembo schijven zijn rondom leverbaar? Juist achter heb ik 'versterking' nodig, omdat standaard (niet Brembo) spul hartstikke krom trekt.

Ferrodo DS 2500 ook?
Goede tip Yuri, van die ATE remvloeistof. Dat spul zal ik gaan gebruiken!
Ik denk dat 4 van die Sandtler schijven nogal wat kosten...Denk dat als je Sandtler GT met Ferodo DS2500 of Lucas TRW blokken (bijna net zo goed als DS2500 maar stuk goedkoper) rondom neemt je remt als nooit tevoren !
Dan zou ik maar niet teveel rijden met je nieuwe setupVanwege het gezeik dat ik er mee heb gehad, ga ik nu voor het beste. Ik wil hierna nooit meer een schijvenwissel!!
Ach, ik rijd max. 7000 km. per jaar met m'n 75.Dan zou ik maar niet teveel rijden met je nieuwe setupVanwege het gezeik dat ik er mee heb gehad, ga ik nu voor het beste. Ik wil hierna nooit meer een schijvenwissel!!... anders slijt het nog.
Klopt, maar daar gaat het in dit geval dus ook niet omautobahn en/of bergen maakt nog geen circuit waarop wordt geraced.
O ja: de auto wordt nooit op het circuit gebruikt. Ik wil gewoon goed op mijn remmen kunnen vertrouwen, ook bij snelheden van 200+ in Duitsland!!
EXACT wat ik ook dacht...wat scheelt het in de temperatuur van de schijf? De massa die de wrijvingsenergie in warmte omzet/opneemt wordt immers kleiner..als laatst, met groeven slijten je remblokken ook een stuk harder, neem aan dat je weet dat de groeven daarvoor ook bedoeld zijn..... de slijten telkens net een stukje remblok weg zodat je altijd vers remblok hebt, tevens zorgt het voro de afvoer van de gassen en remstof...
maar koeling?
Wellicht loont het om de auto met deze setting nog even op een remmenbank te zetten. Dit KAN een indruk geven van hoe het remsysteem nu functioneerd...Ik en Martinos denken dat het 'em in het ABS zit. Het ABS werkt momenteel niet, en alle remgerelateerde lampjes op de check control en op m'n dashboard branden (in totaal 3). Misschien dat het ABS met de remdruk loopt te klooien, waardoor de achterste schijven meer moeten doen en daardoor te heet worden? In ieder geval wordt het ABS gerepareerd voordat de nieuwe remmen er op komen, en worden de HRC en de remdrukverdeler goed bekeken c.q. gereviseerd.