@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: verkeerde sproeiers in de berlina? de carburateur dus h

ma mar 28, 2005 20:22

Solex Basis sproeierbezetting:

Choke; 32
Hoofdsproeier 135 (GTV 140)
Lucht corr sproeier 180 (GTV 150)
Stationair 47.5 (GTV 50)
Startsproeier 140
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

ma mar 28, 2005 21:48

Straks ga je nog roepen:
dan ga ik op zoek naar hoofdsproeier 135, en dan nog maar eens kijken wat ie doet op de bank! ff speedcentre of bccp of riel in emmeloord bellen....

oja, stat. sproeier is 50 maar dat zal geen kwaad kunnen, stationair draait ze toch niet veel!

alvast bedankt, maar dan vindt ik het vreemd dat er bij mij een 150 inzit, waarschijnlijk dus bedoelt voor een latere 2 liter.

;)

Hou het asjeblief in één topic, je hebt er nu 3???

Het geeft meteen aan waarom dit een lijdensweg voor je wordt.
Hard maar waar, maar dit is één grote chaos!!

Een sproeier vervangen op de boekjes is gewoonweg dom. als je 135 gaat zetten ga je 15 armer draaien... das misschien wel veels te veel?
Weet je als ik in de trofeo weer eens een sproeiertje wissel zeg ik altijd 180 over 140 of 200 over 150. Een hoofdluchtsproeier staat altijd tov een hoofdbenzine sproeier. Als je 150 op 210 hebt staan kan dat best wel eens standaard geweest zijn... daarnaast heb je verschillende mengbuizen!!
Wat is je hoofdluchtremsproeier???

Ga niet gokken en ga stapsgewijs te werk... geen sproeiertje op de gok kopen en weer en weer want das uiteindelijk duurder dan wat dan ook.
Setje boren kost bij www.conrad.nl 10 euro!
Bij de goed gereedschapzaak kosten ze ook 2 keer niks in verhouding tot een sproeier!

Zoals ik in de eerste reactie al zei, vakmanschap is hier meer waard dan een setje sproeiers...

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mar 28, 2005 21:57

en als ie te arm of te rijk loopt heb je een veel grotere kans op motorschade dus ga er niet aan veranderen als je de apparatuur of kennis niet hebt. Maak desnoods een afspraak bij speedcentre om mbv de rollenbank een complete test en evt. verandering te laten doen. Bovendien wil je ook weten of hij goed staat op vol belasting en dat test je niet zonder rollenbank......
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

sjoerdb
Full Member
Full Member

ma mar 28, 2005 22:36

hoe kan ik de maat opmeten van mijn remluchtsproeier?

volgens berlina addicted moet er 135 in een solex zitten voor 1750, en titato zegt dat hij dat in zijn solex heb zitten. dus daarom lijkt me safe genoeg om op 135 te gaan. ik zal gaan informeren bij speedcentre wat te doen en riel in emmeloord bellen of hij misschien sproeiers heeft liggen, zodat ik dan samen met speedcentre en andere sproeiers tot een goed lopende motor kan komen.
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Andretti Molletti

ma mar 28, 2005 23:18

Die maat van je bovenste remluchtsproeier staat er gewoon op?!

sjoerdb
Full Member
Full Member

di mar 29, 2005 17:09

ik snap je niet, hoe bedoel je 'staat er toch gewoon bovenop'? kan ik dat op de bovenkant van de solex vinden zonder te sleutelen, of zit dat onder het luikje ergens naast de hoofd en stationair sproeier?

ik hoor geen tegenwoord van je over de sproeier 135 die door titato ook gebruikt word, zit er dan een beetje waarheid in of ben je er nog over na aan het denken.

164 Q4

di mar 29, 2005 17:21

Zo gaat het een lange aangelegenheid worden :wink: .

Hmmmm, weet je wat jij nodig hebt? Een boekje over carburateurs en dan met name over het afstellen daarvan want daar zijn wel vaste regeltjes voor alleen zal op de testbank en met meetapperatuur moeten blijken of je uiteindelijk ook de goede te pakken hebt, want het blijft een kwestie van uitproberen.

En de maten van de sproeiers staan OP de sproeiers. Bij onbekende gebruikte sproeiers ze voor de zekerheid wel altijd even nameten want voor het zelfde geld zijn ze geruimd (door Molletti bijvoorbeeld :wink: ).

Andretti Molletti

Re: RE: verkeerde sproeiers in de berlina? de carburateur d

di mar 29, 2005 18:52

........ want voor het zelfde geld zijn ze geruimd (door Molletti bijvoorbeeld :wink: ).
Afbeelding

sjoerdb
Full Member
Full Member

di mar 29, 2005 19:59

welk boek behandeld de solex? hebben jullie daar een IBN nummer van? want dan bestel ik dat gewoon en ga wat dingen leren.

164 Q4

wo mar 30, 2005 00:35

Ik heb ze van Weber, Dell'Orto, SU, Zenith Stromberg maar uitgerekend net niet van Solex dus daar kan ik je niet aan helpen. Vooral het boekje die ik van Dell'orto heb is heel erg praktijk gericht en moet je absoluut de carbs goed kunnen krijgen. In grote lijnen zal wat daar in staat ook voor de Solex gelden.
Ik heb d'r alleen geen nummer van :( .

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 30, 2005 08:16

Als ik jou was .... zou ik gewoon deze solexen opruimen, en voor een setje weber of dell orto gaan. Dat is op de langere termijn beter. in de eerste plaats is er een niet onaanzienlijk risico dat jouw solexen gewoon versleten zijn. In de tweede plaats heeft (bijna) niemand meer losse sproeiers liggen hiervoor, laat staan de juiste combinatie. (want zoals terecht al gezegd, het gaat om de COMBINATIE van sproeiers).
in de derde plaats maak je het jezelf en de bedrijven waar je een beroep op gaat doen voor afstelling ZOVEEL makkelijker.....

en ik zou geen boeken bestellen of mij gaan verdiepen in een onderdeel wat uitgerangeerd moet worden, maar deze energie steken in weber/dell orto...

maar ja ik ben ik en jij bent jij...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

kroehlur

wo mar 30, 2005 08:53

Ik heb op ebay een setje Dello's voor 75 Euri op de kop kunnen tikken. Das niet veel en dan heb je gewoon iets waar je veel langer en verder mee kan. Dat zou ik doen als ik in jou schoenen rondliep.....

Try walking a mile in your enemy's shoes. Then you will be a mile away and you have his shoes.... :wink:

164 Q4

Re: RE: verkeerde sproeiers in de berlina? de carburateur d

wo mar 30, 2005 14:00

Als ik jou was .... zou ik gewoon deze solexen opruimen, en voor een setje weber of dell orto gaan. Dat is op de langere termijn beter. in de eerste plaats is er een niet onaanzienlijk risico dat jouw solexen gewoon versleten zijn. In de tweede plaats heeft (bijna) niemand meer losse sproeiers liggen hiervoor, laat staan de juiste combinatie. (want zoals terecht al gezegd, het gaat om de COMBINATIE van sproeiers).
in de derde plaats maak je het jezelf en de bedrijven waar je een beroep op gaat doen voor afstelling ZOVEEL makkelijker.....

en ik zou geen boeken bestellen of mij gaan verdiepen in een onderdeel wat uitgerangeerd moet worden, maar deze energie steken in weber/dell orto...

maar ja ik ben ik en jij bent jij...
Dat had ik zelf eigenlijk ook willen zeggen, maar ik vond het een beetje vreemd klinken als ik dat dat zou roepen nadat ik zei dat ik geen boekjes over de Solex had. Helemaal omdat ik dan gezegt had dat ik nog wel een set vrijwel nieuwe Dell's had liggen. Die zijn van een 1800 dus de sproeierbezetting zal al wel aardig goed zijn

sjoerdb
Full Member
Full Member

di apr 12, 2005 22:24

nieuw beerta is best veel bij me vandaan, of je moet ze langs kunnen brengen als je in de buurt zou komen....

ik heb nu mail gekregen van iemand die 2 solexen heeft, zijn 40 mm carbs, en komen van een 2-liter GTV. lijkt me dat het niet gaat lukken vanwege te grote venturies en 2 liter sproeiers. klopt mijn inzicht???

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di apr 12, 2005 22:44

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”