Hee, interessant! Ik wist niet dat deze adapter gewoon te koop is.
Ik speur op de sloop ook nog wel 's bij BMW's naar zo'n adapter, maar altijd zonder succes.
Heb je 'm al gepast? Is de overgang van rond naar vierkant stromingsleer-technisch gezien een beetje netjes gedaan?
En nog het belangrijkste... als ie op een TS past, past ie dan ook op de V6?

Je kan beter zelf een flens maken van een stuk pijp met een omtrek van 160mm binnenen deze aan het uiteinde netjes 4kant kloppen naar 40*40mm en deze op een stukje plat met 4kant gat lassen, dit is een betere oplossing, komt wel je filter wat verder naar voor toe.
Het lijkt me dat je op deze manier geen optimale adapter krijgt, aangezien je de 'kelk-vorm' mist die zo'n BMW adapter heeft. De doorsnede van het ronde gedeelte is bij deze adapters namelijk veel groter dat de doorsnede van het vierkante gedeelte en het ronde gedeelte loopt uiteraard soepel over in het vierkant gedeelte. Op de foto kan ik niet goed zien of de adapter van Braspower ook een dergelijke kelk-vormige overgang heeft van rond naar vierkant of dat ze gewoon een recht stukje buis op het plaatje gelast hebben.
Misschien kan Veur t.s. hier uitsluitsel over geven?
