lex thissen

RE: Weer een nieuw probleem!!!

wo mar 09, 2005 23:25

het moet niet gekker worden...........

dus als je stil staat en gas geeft dan gebeurt het ook???
In een van je eerdere post's had je het over als de auto in beweging komt dan klappen alle meters weg.

Dyon

vr mar 11, 2005 23:14

Nee het is echt zodra ik dus gas geef en weg rijd als ik stil blijf staan dan gebeurd er niks. Het is echt als ik zeg maar vermogen vraag om weg te rijden als ik stil sta en gas geef gebeurd er helemaal niks. Nog een voorbeeld als ik 120 km en blijf rijdenrijd en de draad even doorkoppel dan gebeurd er ook niks dan geeft ie alles goed aan, maar zodra ik weer gas bij geef ook al is het een klein beetje dan klapt ie er meteen weer uit.

lex thissen

za mar 12, 2005 01:38

Pffffffff you got meee.

jij hebt echt een raar probleem :roll: ( de oplossing is natuurlijk #-o )

Dus als je vermogen vraagt em em em.... dan zullen er wel signalen van je computer komen, naar je injectie sys, maar ook naar je klokken.

Je moet een vraagbaak kopen met de elec schema's, dit is echt een speld in een .....

Lex.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

za mar 12, 2005 09:35

je hebt ergens een draadbreuk of open draad liggen. Op het moment dat je gas geeft komt die draad tegen massa en klapt alles er uit...
Je zult echt moeten gaan kijken naar je bedrading.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

lex thissen

Re: RE: Weer een nieuw probleem!!!

za mar 12, 2005 18:31

je hebt ergens een draadbreuk of open draad liggen. Op het moment dat je gas geeft komt die draad tegen massa en klapt alles er uit...
Je zult echt moeten gaan kijken naar je bedrading.
:?: Maar ravado dat klopt toch niet, Dyon zegt "als ik stil sta en gas geef dan gebeurt er niets"
Ik zat ook te denken als je gas geeft dan kanteld het blok iets en dan maakt ie sluiting.

Dion moet moet schema's regelen en kijken waar die 15 A zekering allemaal voor dient, anders kom je hier niet uit, ja met geluk misschien. :wink:

jantje toot

za mar 12, 2005 18:46

ik heb die schema's wel maar dat is een adobe bestand en kan ik niet plakken naar hier kan ik die naar iemand toesturen die dat wel kan dan is het ook klaar denk ik

mvg jan

LC
Member
Member

za mar 12, 2005 19:22

Misschien een wilde gissing, maar: Je moet naar mijn idee toch ergens bij de motor in de buurt zoeken: Bij gas geven cq. loslaten kantelt de motor wat, dit zou misschien ervoor kunnen zorgen dat een draad ergens sluiting maakt. Probeer eens met contact aan en motor uit wat aan de motor heen en weer te sjorren. Kijk of ie er dan ook uitklapt, misschien hoor je zelfs iets en weet je waar je moet gaan zoeken. Misschien een draad naar het startrelais. :?:

Remco S
Guru
Guru

za mar 12, 2005 20:55

Ik ben het eigenlijk wel met LC eens, want het probleem komt alleen naar voren op het moment dat de auto in beweging komt.

Kijk even rond de motor of er ergens = draden liggen die ergens tegen aan schuren of erg strak liggen. Bekijk ook even goed de kabels van en naar de startmotor en dynamo.

Aan de versnellingsbak zit een snelheidssensor en een achteruitrijschakelaar waar ik zo geen probleem in kan zien.

Ik zag ook dat jouw auto op gas rijd, Is dit doormiddel van aparte injectoren? zo ja, bekijk daar ook even de bedrading van, meestal wordt deze namelijk erg knullig aan gesloten, en geisoleerd met isolatie tape.
Laatst gewijzigd door Remco S op za mar 12, 2005 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

don515jz
Full Member
Full Member

za mar 12, 2005 20:58

Ik heb de vraagbaak er even bij gepakt en daar geven ze voor zekering No.4 (bovenste rij, in 't midden) Achteruitrijlicht, instrumentenpaneel, cutt-off bij inspuitversies, relais remblokslijtage-indicator (10A). Trouwens in het boek staat nergens een 15A zekering gemeld.
Maar deze komt het meest overeen met de storing die je opgaf. Misschien is de bedrading naar je achteruirijlicht tegen de uitlaat gesmolten. Veel succes met zoeken.

Dyon

za mar 12, 2005 23:40

jantje kan je ervoor zorgen dat ik dat bestand kan krijgen van de electrische tekeningen dat zou echt heel fijn zijn. Nog even over het acteruit rijd sensor ik denk niet dat dat het is want als ik achteruit rijd klapt ie er ook niet uit. Ik ga van de week is even heel grondig alles nakijken heb me dashboard er ook al bijna helemaal uit en dan maar eens alles checken.

En Maar Hopen Dat We Snel Wat Kunnen Vinden.

lex thissen

zo mar 13, 2005 12:02

Dyon.

Je moet idd toch maar eens kijken wat "Ravado" :wink: zei, misschien dat het blok tijdens het rijden meer kanteld waardoor er dan een kort sluiting veroorzaakt wordt.

Mbv de schema's zou je dus de kabel die terug in de motor ruimte komt, kunnen traceren en volgen en deze dus idd klem of beschadigd, los is.

Succes.

Dyon

ma mar 14, 2005 09:55

Ja JA ben er eindelijk uit heb nu 70 km er mee gereden zonder dat de zekering eruit klapte. Ben gisteren wel even bezig geweest en heb diversen stekkers los gehaald en wat blijkt het was me temperatuur zender zoals het ernu uit ziet. De stekker ligt ernu af en ik ga vanmiddag even een nieuwe stekker daarop maken en dan maar is kijken of het zo blijft zoals het nu is anders zou het nog wel eens in de zender zelf kunnen zitten. Jullie horen vanavond meer van me.

Groet Dyon

Dyon

ma mar 14, 2005 23:09

Nou het probleem is dus niet op gelost na 100 km gereden te hebben is het probleem weer terug en weeeeer als ik even rijd dan klapt ie er meteen weer uit. Denk wel dat ik in de goede richting zt dat het bij de motor in de buurt moet zitten. Dit omdat ik daar gisteren bezig ben geweest en het toch eventjes is weg geweest.

Ik laat het wel weer weten als ik meer weet.

Dyon

za mar 19, 2005 18:55

Ik dacht het probleem te hebben op gelost maar nee hoor het is er nog steeds. Heb alle draden na gelopen en stekkers op nieuw afgeplakt maar mocht niet baten. Wel elke keer als ik ben bezig geweeest blijft het even weg maar komt het toch weer terug. Zal weer eens een dagje de tijd moeten nemen.Wordt er onder tussen wel gek van maar eens zal het lukken.

Dyon

vr apr 08, 2005 07:44

Gelukkig alles werkt weer prima me zekeringen blijven heel ze klappen er niet meer uit. Het probleem zat hem in de bougie kabels die waren helemaal op waardoor de vonk steeds op het blok kwam en daardoor me sevice zekering eruit klapte, dit was hoogst waarschijnlijk ook de oorzaak waardoor ik 2x een backfire heb gehad doordat de kabels ook niet echt lekker meer op de bougies pasten en dat je daardoor een slechte vonk kreeg. In iedergeval iedereen bedankt weer voor de reactie`s.

Terug naar “Algemene Technische vragen”