Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8936
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 00:15

Klaar.
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op ma dec 04, 2006 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3022
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 00:41

Ben je er al mee bij een LPG-specialist geweest? De auto van mijn ouders (nee geen Alfa, maar toch) moet daar elk jaar weer naartoe om afgesteld te worden, omdat-ie anders de APK niet overleeft. De merkdealer kan er niks mee, de specialist wel. Het is geloof ik wel een G3-installatie, alleen niet op kenteken. Bijkomend puntje is overigens dat die auto een open luchtfilter heeft (origineel past namelijk niet), dat kan ook gevolgen hebben voor de uitstoot. Maar het lijkt me het proberen waard als je er anders niet uit komt.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 08:48

Het is een vialle installatie. Deze werkt volledig in slave op het motor management. Daar zou niks aan af te stellen zijn.
Maar hoe zit dat met te strakke gestelde kleppen en een te hoge CO?
Die kan ik namelijk niet redeneren.....


Het lucht filter verhaal gaat denk ik niet op. Een te hoge CO is of te weinig lucht door een te rijk mengsel, dan wordt er meer ingespoten tov de hoeveelheid lucht die gemeten is. Of het is een slechte verbranding.
Te krappe kleppen zorgen dan dus voor een niet optimale vulling, of voor een niet optimale afvoer van het verbrande mengsel. Wellicht dat dit logisch is?

Mbt de lambdasonde. Als die los gehaald wordt, is er een duidelijke invloed op het motor gedrag.
Gisteren (200km terug) is deze vervangen.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 09:09

rotte uitlaatnokkenas???

Schijnbaar juiste klepspeling maar teweinig kleplift?
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 09:17

Een mogelijkheid. Maar moet hij dan niet beroerd lopen?
Is er geen ander bijwerking van een rotte uitlaatnokkenas?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

mafkees

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 10:38

misschien een lekke benzine injector?

ik roep maar wat hoor.....

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 11:19

Een lekke injector zou een mogelijkheid zijn. Echter, heb ik het probleem dan ook op benzine?
En zal het dan op lpg niet beroerd lopen?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

mafkees

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 12:17

als er een cilinder ook een beetje benzine krijgt zal je daar waarschijnlijk niet veel van merken

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 12:33

Nemen we mee in het lijstje van 'te checken' punten.

Wie heeft er nog suggesties!?!
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8936
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 12:35

Klaar.
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op ma dec 04, 2006 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 12:48

Idd zo werkt dat.
Benzine systeem staat onderdruk als er op gas gereden wordt, dacht ik.
Maar een lekke injector bij het rijden op benzine zou dus ook resulteren in beroerd lopen?
Maar zou een lekkende injector niet juist meer problemen geven by stationair ipv bij half last?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
wilco
Member
Member
Berichten: 181
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 01:14
Locatie: Zuidwolde Drenthe

Re: RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 13:34

Noodloop moet toch bagger lopen?
En geen vermogen hebben? Daar heb ik weinig last van.

Overigs, nog 1 klein probleempje waarvan ik niet weet of het gerelateerd is. Als ie koud is loop hij slecht op benzine. Zodra er overgeschakeld wordt op gas loop het strak. Met een warme motor geen probleem. Ik vermoed een injector.
valt wel mee hoor.. en zeker als je bijvoorbeeld een probleem met een sensor zoals de lambda sonde hebt. je ziet het niet , hoort het niet maar zuipt benzine.

gewoon ff foutcode uitlezen
heb je een foutcode, dan accu 10-15 minuten los en daarna weer starten, ff rijden en kijken of de foutcode weg blijft. zo niet, foutcode ff hier posten.
164 3.0 24V 1997

Gebruikersavatar
wilco
Member
Member
Berichten: 181
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 01:14
Locatie: Zuidwolde Drenthe

RE: Serieus CO probleem

wo nov 29, 2006 13:38

je zou ook de temperatuursensor een kunnen checken.. als deze niet goed is, blijft hij ook teveel inspuiten.
164 3.0 24V 1997

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem

do nov 30, 2006 10:04

Temperatuur sensor is nieuw.
En werkt ook naar behoren.
Ik ga toch even checken of idd beide benzine onder druk blijft als ik op gas rij.
Heeft iemand een idee of ik eenvoudig kan testen of het aan een lekke injector ligt?
Dat resten ga ik vandaag even doen. Even als foutcode uitlezen.

Net een neiuwe gasklepsensor gehaald. Dealerprijs 120 ex btw, bij harry banis 31,- ex btw...
Wie is er nu gek?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Serieus CO probleem

do nov 30, 2006 11:22

Temperatuur sensor is nieuw.
En werkt ook naar behoren.
Ik ga toch even checken of idd beide benzine onder druk blijft als ik op gas rij.
Heeft iemand een idee of ik eenvoudig kan testen of het aan een lekke injector ligt?

Wie is er nu gek?
Auto starten, als ze op gas overgeschakeld is de benzinepomp uitzetten (stekkertje of relais).
Stuk gaan rijden en dan de co weer meten???
Shut up and ride!

Terug naar “Algemene Technische vragen”