veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Remschijven 75

do nov 09, 2006 17:47

Hallo,
Een ander vraagje off topic:

Is de 1.6 bak nog goed? Zo ja --> lees onderstaande
Wil je deze verkopen? Zo ja --> lees onderstaande
Wat wil je er voor hebben?

Groeten Roy
Hoi Roy,

De versnellingsbak is nog heel erg goed zelfs (120000km) hij heeft bij mij zelfs nog nooit gekraakt, maar helaas voor jou is hij al aan iemand anders beloofd. Die 1.6 bakken zijn erg gewild.

groeten robert

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 09, 2006 18:57

Hallo,
Een ander vraagje off topic:

Is de 1.6 bak nog goed? Zo ja --> lees onderstaande
Wil je deze verkopen? Zo ja --> lees onderstaande
Wat wil je er voor hebben?

Groeten Roy
Hoi Roy,

De versnellingsbak is nog heel erg goed zelfs (120000km) hij heeft bij mij zelfs nog nooit gekraakt, maar helaas voor jou is hij al aan iemand anders beloofd. Die 1.6 bakken zijn erg gewild.
groeten robert
Jammer, mocht het anders lopen dan weet je mij te vinden.
Bedankt, Roy

R11i

RE: Remschijven 75

vr nov 10, 2006 18:11

Even inhaken op dit topic, zodoende hoef ik niet een andere te openen.

Ik heb last van een remschijf (linksvoor) die heel erg piept (+ schurend geluid) bij rustig remmen en lage snelheden.
Bij indraaien (linksom) en remmen is het het ergst en tevens is soms bij wegrijden een piepje te bespeuren.

Ik denk dat de cilinder zo nu en dan blijft hangen.

Schijven + blokken zijn onlangs vernieuwd naar het schijnt.

Iemand hier ervaring mee toevallig? Ik heb in de manual zitten speuren, zondag maar even de klauw eraf halen.

groeten.

Ralph.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 10, 2006 18:22

Blokjes verglaasd? Niet goed ingeremd? Even demonteren, opschuren ( desnoods schuine kanten aan de blokjes vijlen ) kopervetten en weer monteren. Daarna goed inremmen. Paar keer stevig op het rempedaal trappen onder het rijden. Hou de rem dan maar even vast. Wel oppassen voor achterliggers natuurlijk.

R11i

vr nov 10, 2006 18:48

Wel oppassen voor achterliggers natuurlijk.
GOUDEN TIP!! :lol:

Bedankt, zal het na het demonteren even proberen. Maar inremmen doe je dus het beste zo "hard" mogelijk?

Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr nov 10, 2006 22:21

En zelfs dan kunnen ze nog blijven piepen,ook originele blokken.

heb zelfs al es 3 keer andere set blokken op een 75 gemonteerd,eer het weg was.

inremmen doe je niet zo hard mogelijk,maar met gevoel paar keer flink remmen&ook met voet op de rem blijven rijden&gas geven,beetje inslijpen zeg maar.
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

R11i

vr nov 10, 2006 22:26

Okay, bedankt Dick!

Zal zondag eens kijken. Hoop dat het nut heeft want soms kan het erg luidt piepen en dan zit iedereen je aan te kijken en op dat soort aandacht zit ik niet te wachten :wink:

PS; hij is deze week uitgelijnd, stuur staat nu ook weer helemaal recht.. :thumbs:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 10, 2006 23:02

Ik dacht altijd dat het piepen kwam door het randje staal dat aan het uiteinde van je remschijf overblijft (niet slijt).
Je kan het voelen met je vingers (soms scherp, dus uitkijken).
Als je dat weg slijpt piept ie niet meer (in ieder geval minder). Maar als je nieuwe schijven hebt kan dat het niet zijn.

R11i

zo nov 12, 2006 02:04

Nee zijn nieuw, heb toevallig nog gevoeld waar jij het over had, maar nog niet echt een randje te bespeuren ofzo, dus dat kan het niet zijn.

Ik denk dat die blijft hangen, zeker gezien het feit dat het ook bij het wegrijden is, en dan druk ik meestal niet mijn rem in, integendeel! :wink:

Ga "dalijk" even kijken, hoop dat het mooi weer blijft, want moet in de buitenlucht.
KNETTERS, had ik maar een garage!!

Groet.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 04, 2011 11:37

Necro-posting alert!

Ik heb zojuist de 75TS die ik van R11i heb gekocht voor de APK-keuring gebracht. Het is afkeur op kleinigheidjes die ik zonder probleem op kan lossen. Een irritanter gegeven is een remkrachtverschil achter van 35%. Zojuist heb ik even lekker op mijn rug onder de auto gelegen en één en ander eens op mijn gemakje bekeken. Alle stelmechanismes zijn gangbaar, ik heb de remblokspeling even keurig afgesteld en een rondje gereden.

Nu zit ik er niet op te wachten om een klauw te demonteren als het niet hoeft; wat kan ik nog doen om de remkracht links en rechts wat te 'tunen'?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma apr 04, 2011 13:01

Schijven L+R goed schoon?
Nieuw setje blokjes steken. Mogelijk is bij een set het oppervlak een beetje vervuild met olie/vet troep. (kan uit de ontluchting van de bak komen)
Nieuw setjes standaard achter blokken kost je de kop niet.

Gr,
DJ

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 04, 2011 13:20

Heb ze er net afgehad, zij nog keurig! Schijven zijn allebei mooi blank, aan zowel binnen- als buitenkant. Meteen de geleidepennen maar even schoongemaakt e.d., alle beetjes helpen :wink:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 04, 2011 14:21

Yuri, misschien een gekke opmerking, maar...
Waarschijnlijk loopt er één zuiger stroever dan de ander (of er moet een knik in je remleiding zitten naar deze klauw).
Wat let je om achter de rubbers van de minst krachtige klauw een enorme hoeveelheid WD40 te spuiten en de de zuigers heen en weer te halen tot ze wat soepeler gaan.
Voor het rubber schoonmaken met remmenreiniger.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 04, 2011 15:52

Tjonge, wat luistert dat nauw met die achterremmen op een transaxle :shock: Vanmorgen had ik nog 35,7% verschil links/rechts. ik heb toen de speling tussen schijf en blok opgemeten op alle 4 de posities en dat zat in een bandbreedte van 0.10mm, absolute waardes tussen 0.10 en 0.20. Blokjes en geleidepennen gedemonteerd, alles schoongemaakt en ingevet, teruggemonteerd en alle spelingen op 0.10mm gesteld, en ziedaar: 15,2% verschil. Dat scheelt een slok op een borrel. Dus Marian kan er weer een jaartje tegenaan met de multirosso TS, mede met dank aan giuliettaevo voor het dichtlassen van het gat in de achterste wielrand! 8)

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma apr 04, 2011 15:59

klopt, ik heb de remblokken uit mijn hoofd 3 weken geleden op 0,25 gezet (stond in mijn hoofd, en zoekfunctie op het forum had niet eens hits bij het intypen van "remklauw" :shock: )
maar het pedaalgevoel is er op achteruit gegaan en bij hard remmen op de snelweg voel ik ook dat iets niet 100% gelijk remt op de a-as.
volgend weekend toch alles maar op 0.15 zien te krijgen...

(dacht vroeger ergens gelzezen te hebben dat minder als 0,2 niet was aan te raden i.v.m het uitzetten/aanlopen bij hete remmen..)
jij hebt ze nu alle 4 de blokjes op +-0,10 gezet?

Terug naar “Algemene Technische vragen”