TD-man

Grote witte en blauwe wolken! ...problem solved!

do okt 19, 2006 17:30

Leve de self-healing powers van de Alfa.

Bedankt voor jullie reacties, ik had het overgrote deel zelf al bedacht en uitgeprobeerd maar dat maakte het raadsel alleen maar groter.

Na 120 km (!!!) is hij opeens opgehouden met roken. Door de ovedruk is er dus een flinke portie olie door het hele systeem een geramd. Door de grote druk verschillen de turbo in, intercooler, uitlaat etc etc.? Ik begrijp uit het verhaal van Wilbert dat dat dus kan gebeuren.

NOu, dat verklaart een hoop. ook waarom het nu weer prima is. Maar na 120 km?? Ik had er zelf al 100 mee lopen blazen in dehoop dat het gewoon resterende olie in het systeem was maar ja.. na 100km heb ik daar het vertrouwen ook niet meer in. eerder bang dat ik het alleen maar erger zou maken. aan een stuk door blauwe snelweg achter mijn kont. maar ja, de 20 km naar de garage de volgende morgen waren PRECIES genoeg om alle olie er definiief uit te stampen.

rijdt weer als een zonnetje :)

Andretti Molletti

Re: Grote witte en blauwe wolken! ...problem solved!

do okt 19, 2006 19:52

....ik had het overgrote deel zelf al bedacht en uitgeprobeerd maar dat maakte het raadsel alleen maar groter.....

.........Ik begrijp uit het verhaal van Wilbert dat dat dus kan gebeuren. .......
Sorry, maar lees je wel wat we schrijven?
Wilbert heeft het over iets heel anders en je verhaal is één grote chaos... :?

TD-man

RE: Grote witte en blauwe wolken! Chaos van oorzaak/gevolg!

vr okt 20, 2006 10:12

Meester Molletti,

Ik leidde uit het verhaal van Wilbert alleen maar af dat het mogelijk is dat door drukverhoging in het carter er olie bij de compressor kan komen. en dus intercooler etc. Wat klopt er niet aan die conclusie? (nogmaals.. het is niet precies wat wilbert zegt maar het is voor mij dus wel een verklaring waarom hij 100km lang bleef roken en nu niet meer).

Ietsje vriendelijke mag wel vind ik, maar goed...

Stef33
Guru
Guru

vr okt 20, 2006 10:53

Wilbert schrijft dat door die drukverhoging de seals stuk kunnen gaan. Daardoor komt er dan weer olie in de in- of uitlaat en dat gaat niet vanzelf over.

Bij jou is er blijkbaar gewoon wat olie op een verkeerde plek gekomen en dat is nu weer weg. Iets heel anders en je hebt dus mazzel gehad.

Enne iets vriendelijker, wat was er onvriendelijk dan? Je moet toch zelf toegeven dat je relaas wat coherentie mist en dat je soms meer je eigen ingevingen volgt dan de gegeven adviezen. Maar genoeg daar over, probleem opgelost en weer lekker scheuren. :D
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr okt 20, 2006 10:57

niet toevallig stiekem de zuigerveren vervangen? :wink: :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

TD-man

vr okt 20, 2006 13:10

vooruit dan, daar ben ik het wel mee eens, niet echt een duidelijk verhaal.

of de gedachte dat er langs de seals olie is gelekt maar deze niet noemenswaardig zijn beschadigd, klopt? dat weet ik dus niet maar dat nam ik dus even aan.

aan de andere kant: lekker scheuren is het nieuwe devies!
op naar de 4 ton.

Terug naar “Algemene Technische vragen”