Andretti Molletti

RE: alfa 145 BJ96 14 ie LPG problmenen

ma aug 21, 2006 13:59

idd een groot grijs rond ding met koelvloeistofslangaansluitingen.

LPi, injectie herken je aan de 4 injectoren op je motor, meestal een apart kleurtje zoals paars of roze oid... daarbij hebben ze zwarte kunstof slangen van ongeveer 8 a 10 mm diameter die van injector naar injector lopen, en zit er ergens een koppelblok= afsluiter waaraan die zwarte dunne slangen zitten.
LPi:
Afbeelding
bij een verdampersysteem zie je bij de gasklep een mengstuk zitten. Bij vialle is dit gekoppeld aan de gasklep en dus als iemand gas geeft zie je dat onder de motokap mee bewegen...

C5 verdamper:

Afbeelding

gideon

ma aug 21, 2006 15:35

Thanx mannen! Ik ga er vanavond effe naar kijken... en dan horen jullie het weer...

Gideon

gideon

ma aug 21, 2006 18:59

hee mannen,

ik heb lpi want zie injectoren op m,n blok zitten. wat ik ook uitvond was dat als ik onder het rijden van benzine naar gas over schakel en ik plak gas blijf geven dat er dan gas blijft komen en zodra ik m,n gas los laat hij heel erg terug valt. dus als ik plak gas blijf rijden (zodat ik op ten duur 180 rijd) gaat het goed... maar om nou altijd te planken? :-)

maar waarschijnlijk een kapotte pomp dus?.... wat kost zon geintje?

Thanx,

Gideon

Andretti Molletti

ma aug 21, 2006 19:16

Als het zo is dat je echt de 180km/u kan halen, dan komt er dus LPG je motor in! Omdat i zwaar inhoudt en je plank moet geven heb je te weinig lucht en lijkt het alsof je benzine injectoren blijven inspuiten. In dat geval is het simpel en kwa prijs max 100 euro totaal. Je injectorrelais blijft dan plakken en daardoor spuit i altijd benzine in. Je kan dit cheken door hem te starten als i warm is en op LPG te zetten. Je neemt de stekkers van de LPG injectoren af en het moment dat i automatisch overschakeld op LPG zou i dan moeten afslaan... loopt i door dan staan nog steeds je benzine injectoren open...
Ik verwed mijn golf GTI erom dat dat zo is :lol:

gideon

di aug 22, 2006 13:27

Denk zeker (en hoop zelfs) dat dat het ook is... vervang ik zoiets simpel zelf of gewoon effe laten doen? (zal het vanavond eens testen dat van die connectors van m,n injectie trekken en dan kijken of hij nog blijft lopen...

Ray

di aug 22, 2006 18:23

Even een accountje aangemaakt voor de prijs :wink: :

De LPG-boer rekende bij mij voor een revisie-Vialle tank met inbouw en BTW 750,-

Als je wilt weten of de pomp stuk is rij dan langs een vialle-dealer, ze kunnen het zo horen. Succes

gideon

di aug 22, 2006 23:10

hahha ja als ik nu nog 750 moet uitgeven aan die auto dan rijd ik hem vandaag nog een sloot in om nooit meer boven te komen...

Maar waar zit dat relais? Kan ik die zelf vervangen?

Thanx!

Terug naar “Algemene Technische vragen”