Dyon

RE: Mijn auto trekt naar links sinds mijn remblokken?????

do mar 03, 2005 16:00

Nou ik heb verder nog niet naar de auto gekeken vanwegen het extreem koudeweer maar me wielen zitten in iedergeval wel vast. Wat me wel opvalt is dat me stuur wel wat meer is gaan trillen en dat er wat gebonk aan de linker kant vandaan komt met bepaalde hobbeltjes in de weg en meestel als ik een flauwe bocht naar links maak.

Dyon

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Mijn auto trekt naar links sinds mijn remblokken???

do mar 03, 2005 16:10

Nou ik heb verder nog niet naar de auto gekeken vanwegen het extreem koudeweer maar me wielen zitten in iedergeval wel vast. Wat me wel opvalt is dat me stuur wel wat meer is gaan trillen en dat er wat gebonk aan de linker kant vandaan komt met bepaalde hobbeltjes in de weg en meestel als ik een flauwe bocht naar links maak.

Dyon
Hmm, je linker schokbreker r.i.p. of niet goed vastgezet? :-k

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 03, 2005 19:01

Met dit soort klachten zou ik er direct naar ( laten ) kijken. Het risico voor een onaangename verrassing is mij toch te groot. Ondanks dat het weer nu slecht is.

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 03, 2005 19:48

Ik denk ook dat je idd niet met jouw problemen moet doorrijden :!:
Veiligheid gaat voor alles en volgens mij rijdt jij hier al een hele tijd mee rond.
Ik zou me zeker niet veilig voelen en zeker (als ik er zelf geen verstand van had)
naar een garage gaan om de boel even te laten nakijken.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Dyon

ma mar 14, 2005 17:37

Nou heb alles even nagekeken gisteren maar er is echt niks te vinden. me schokbrekers zijn goed me remmen zijn goed blijft ook niks hangen. Me banden zijn goed de kogels zijn goed ik kan niks vreemd vinden behalve dat er een heel klein beetje speling in de aandrijfstang is dat heb ik zowel links als rechts. Ik weet niet of dat zo hoort dat er een heel klein beetje speling op zit of dat ze mischien toch niet goed meer zijn. Iik hoor dat graag. Maar daardoor kan het volgens mij niet komen dat me stuur nu naar rechts staat in de auto en dat de auto nu naar links trekt. heeft iemand nog een idee wat het kan zijn.
Het rare is dat er alleen maar remblokjes zijn vervangen en voor de rest niks daardoor kan dat toch normaal gesproken niet komen of zie ik dat verkeerd.

Groetjes Dyon

164 Q4

ma mar 14, 2005 18:02

Is het ook niet dat bij de opgekrikte auto een veer een beetje ongelukkig op de veerschotel is terecht gekomen? De hoogte klopt aan die kant dan ook niet helemaal meer waardoor hij ook scheef trekt. Ik heb dat al eens meegemaakt wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit dezelfde oorzaak heeft.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 14, 2005 19:26

Als je echt zeker weet dat je je voorbanden niet omgewisselt hebt dan begrijp ik er ook niets van. Dat je stuur naar rechts staat is logisch omdat je tegenstuurt bij het trekken naar links. Misschien is het een idee om je beide voorwielen alsnog van links naar rechts om te wisselen en proberen wat hij dan doet. Staat er een draairichting op de wang? Welke banden heb je? Pirelli P 5000 soms?

Dyon

di mar 15, 2005 15:40

Ik heb even naar me banden gekeken maar die zitten echt wel goed en het zijn michellin banden. En ik weet zeker dat ik ze niet omgedraaid heb dit omdat de wielen 1 voor 1 opgekrikt zijn dus die kunnen nooit omgedraaid zijn. Wat wel op valt is dat de remmen niet blijven hangen maar als ik rem de auto perfect recht blijft en ook het stuur. Er zal toch wel een oorzaak voor moeten zijn. Vraagje hoe kan je een 146 uitlijnen zie geen verstelbare fusee kogels zitten. Ik heb gehoord dat het van het weekend 18 graden met veel zon wordt dus dan kunnen we het hele weekend aan de slag.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 15, 2005 19:18

Bij een 146 zie je onder de motorkap links en rechts spoorstangen zitten met een stelmechanisme vlakbij de binnenschermen. Maar als hij voor de remblokken wissel niet trok, dan kan het bijna niet de uitlijning zijn. Maar een controle kan geen kwaad. Bandenspanning wel goed? Ook achter?

Dyon

di mar 15, 2005 21:58

Ja me banen spanning is goed en voor dat de remblokjes vervangen werden trok ie niet en was verder alles in orde. Kan het dan toch zijn gekomen door het op krikken van de auto? Als ik verder naar me schokbrekers kijk zien die er goed uit. Mischien is het een goed idee om eens een schokbreker test te doen? Of heeft iemand nog een ander idee wat het kan zijn?

Remco S
Guru
Guru

di mar 15, 2005 22:00

Heb je niet toevallig een stoepje geraakt of zoiets? dat je sporing veranderd is? Of was dit direct na het vervangen van je remblokken. Als de auto allee zou trekken als je remt zou het nog vet op een van de schijven kunnen zijn.

Dyon

di mar 15, 2005 22:01

Oja waarom ik wou weten hoe je hem kon uitlijnen omdat ik geen fusee kogel zag die je kon verstellen. Mischien is het wel 1 van de spoorstangen dan die heb ik verder dus nog niet nagekeken morgen middag maar even op het werk doen. Bedankt voor de info.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 15, 2005 22:03

't rare is dat dat stuur ook fout staat......
heb je tijdens het vervangen van de blokken soms zwaar geweld op een of ander toegepast ?

(zoek achter een reden dat de sporing zou kunnen gewijzigd zijn.....)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 15, 2005 22:11

't rare is dat dat stuur ook fout staat......
heb je tijdens het vervangen van de blokken soms zwaar geweld op een of ander toegepast ?..)
Dat komt omdat je gaat tegensturen als de auto trekt. Daarom staat het stuur scheef.
Ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden. Waarom laat je er even niet naar kijken door een garage? Als er inderdaad iets scheef staat in je uitlijning slijten je voorbanden straks verkeerd af.

Remco S
Guru
Guru

di mar 15, 2005 22:14

Oja waarom ik wou weten hoe je hem kon uitlijnen omdat ik geen fusee kogel zag die je kon verstellen. Mischien is het wel 1 van de spoorstangen dan die heb ik verder dus nog niet nagekeken morgen middag maar even op het werk doen. Bedankt voor de info.
Nee dat klopt, uitlijnen van de auto doe je niet via de fusee kogel maar via de stuurkogel.
(fusee kogel aan de onderzijde van het fusee, en de stuurkogel halverwege van het fusee.) Bij boxer motoren zit de stuurkogel aan de voorzijde van het fusee stuk en bij twinspark motoren zit die aan de achterzijde van het fuseestuk.

Terug naar “Algemene Technische vragen”