@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Pirelli P Zero Nero ervaring? & vraagje mbt uitlijne

ma aug 14, 2006 01:27

Achterbanden naar voor en dan de nieuwe banden achter monteren. En dan flink aso rijden, met gillende banden optrekken enzo. Gaan wij eens kijken hoe rap jij op vier van die Zwarte Nullen rondrijdt :P
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Pirelli P Zero Nero ervaring? & vraagje mbt uitl

di aug 15, 2006 23:45

Achterbanden naar voor en dan de nieuwe banden achter monteren. En dan flink aso rijden, met gillende banden optrekken enzo. Gaan wij eens kijken hoe rap jij op vier van die Zwarte Nullen rondrijdt :P
Nou de Zwarte Nullen zitten onder mijn groene kwaker :wink:

Raar is alleen dat er bij het uitlijnen niets fout bleek te zijn... Waarom slijt een (1) band scheef af en de tegenoverliggende gewoon gelijkmatig? Wielophanging is gecontroleerd en in orde bevonden door de (in mijn ogen) zeer terzakekundige techneuten bij de plaatselijke Profile.

Achterbanden naar voren durf ik niet... Die hebben nog maar zo'n 3 a 4 mm profiel en zijn van het legendarische merk "Maxxis"... Daar wil ik niet mee sturen, remmen en aandrijflracht overbrengen. Er komen gewoon asap ook Pirelli's achterop :!:
It's not easy, being green (kermit)

Rees-Cees

di aug 15, 2006 23:53

Nou de Zwarte Nullen zitten onder mijn groene kwaker :wink:

Raar is alleen dat er bij het uitlijnen niets fout bleek te zijn... Waarom slijt een (1) band scheef af en de tegenoverliggende gewoon gelijkmatig? Wielophanging is gecontroleerd en in orde bevonden door de (in mijn ogen) zeer terzakekundige techneuten bij de plaatselijke Profile.

Achterbanden naar voren durf ik niet... Die hebben nog maar zo'n 3 a 4 mm profiel en zijn van het legendarische merk "Maxxis"... Daar wil ik niet mee sturen, remmen en aandrijflracht overbrengen. Er komen gewoon asap ook Pirelli's achterop :!:
Tip van Rees Cees: Beste bandjes achter slechtste voor. Kom je beter mee uit de slip. Je hebt namelijk minder druk op je achterbanden dan voor.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 15, 2006 23:57

Tip van Rees Cees: Beste bandjes achter slechtste voor. Kom je beter mee uit de slip. Je hebt namelijk minder druk op je achterbanden dan voor.
Begrijp & snap ik, komt ook goed: binnen 2 maanden zitten de winterbanden er weer onder en nieuw zomerrubber staat voor volgende maand op de planning (over 2 weken)
Evengoed bedankt voor de bevestiging van m'n gedachten :thumbs:

Rees-Cees

di aug 15, 2006 23:58

Begrijp & snap ik, komt ook goed: binnen 2 maanden zitten de winterbanden er weer onder en nieuw zomerrubber staat voor volgende maand op de planning (over 2 weken)
Evengoed bedankt voor de bevestiging van m'n gedachten :thumbs:
pfffffffffffff gelukkig maar

JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 16, 2006 09:37

mosterd na de maaltijd

maar nu bij de kwikfuk 4 voor de prijs van 3 die pirelli's
ik heb ze ook sinds 2 weken. Door de nieuwigheid zijn ze nog wat glad valt me op, maar dat is normaal toch
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 16, 2006 10:20

Door de nieuwigheid zijn ze nog wat glad valt me op, maar dat is normaal toch
Ja.

Harry_zagato
Full Member
Full Member

wo aug 16, 2006 15:51

Ik heb sinds kort ook Nero's onder mijn SZ en moet nog even kijken hoe ze bevallen.
Hiervoor had ik P7000's (achter heb ik die nog trouwens, want die waren nog niet op).

Ik was 305 euro kwijt inclusief alles. Maar daar had ik mazzel mee, omdat ik een offerte had voor P Zero Asymetrico's.
Die konden ze helaas niet leveren, maar ik mocht de Nero's voor dezelfde prijs hebben gelukkig.
De Nero's waren namelijk dik 400 euro normaal. Dit was bij Profile.

Ik heb het over 2 voorbanden dan.

Komt dat door de maat of is profile echt nog duur vergeleken met anderen?
Savali had een prijs van 185 euro genoemd voor de Nero's. Ik dacht eerst dat dit duur was, maar dat valt achteraf dus mee. (goedkoper dan Profile namelijk).
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

M.Jansen

wo aug 16, 2006 19:37

Dan zou ik je achterbanden voorop leggen als je ze tot slick wilt rijden op de 155 :wink:

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 16, 2006 19:49

@M.Jansen: een SZ heeft voor en achter een andere bandenmaat dus dat zou ik niet doen... :wink:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

M.Jansen

wo aug 16, 2006 20:37

uuuhhh ik reageerde eigenlijk op de oorspronkelijk advertentie van Dibro en ik zie toch echt een 155 in zijn avatar ?? :wink:

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 16, 2006 20:41

Okee, foutje, was aan het slapen.... In dat geval zou ik dat ook doen.. :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 16, 2006 22:08

En ik niet [-( :wink:
Er komen achter gewoon 2 nieuwe Pirelli's, over 2 weken (aan het eind van m'n geld altijd een stuk maand over :oops: )

@ Harry_zagato: Asimetrico's (hoop dat ik het goed spel) zijn volgens mij iets duurder als de P zero Nero.
Welke maat heeft een SZ eigenlijk aan de voorkant?
Ik heb alles bij elkaar 260 euro betaald bij Profile: 2 x 205-45-16, montage & controle uitlijning. Dat laatste stond voor 23,11 excl. btw op de rekening.
Ze (de P Zero Nero's) waren overigens in de aanbieding.

Harry_zagato
Full Member
Full Member

do aug 17, 2006 07:56

Profile had zelf eerst ook gezegd dat die Nero's wat goedkoper zouden zijn dan de Asymetrico's waar ik die online offerte voor had gekregen.
Maar toen ik daar kwam, bleken de Nero's toch ineens een stuk duurder te zijn!

260 euro klinkt al normaler, want ik lees in dit draadje ook prijzen van 99 euro etc en dat vind ik aan de lage kant.

Maten voor SZ :

Voor : 205/55 ZR 16
Achter : 225/50 ZR 16
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 17, 2006 08:51

99 euro is de prijs per band, excl. montage en balanceren :wink:

PS net even gekeken bij www.mijnautoband.nl , maar de Asimmetrico's zijn niet leverbaar in 205-55-16...

Terug naar “Algemene Technische vragen”