De Karussel is juist NIET goed, want de kracht opzij (heet dat lateraal ?) wordt door het extreme hellen van die bocht minder eeeeh lateraal (?) gemaakt. Goed, lekker vaag verhaal, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
De Karussel is NIET goed, zeg ik toch
Afgelopen ringtrip zijn in carrosel de uitlaatrubbers van de laatste pot afgebroken. En na de bocht meteen rustig gaan rijden. Je hebt geen idee hoe slecht de voorbanden er uit zien. (Plaatje volgt nog)
De buitenzijde van het profiel heeft een soort zaagtand in het rubber gekregen (vooral de band aan de binnenzijde).
Ik heb het over
met volle overtuiging deze bocht nemen
Het maakt niet uit of je maximaal door een banking rijdt of een bocht zonder banking. Max voor de banden is max. Alleen de snelheid die je door de bocht kan dragen is hoger tgv van de banking.
In deze bocht 1.5G lateraal gemeten (met mijn auto), terwijl op de rest van het circuit 1.3G max was.
En daarbij komt een heel gemene stotende belasting door de ongelijke betonplaten.
Waardoor ook nog eens de banden steeds hun grip verliezen en weer opbouwen. Auto wordt max in zijn vering gedrukt etc....
Het is dan een mooie combinatie van allemaal verschillende belastingen tegelijk.... Ik kan me geen worse case belastingsgeval bedenken.
Maar hier is Erwin niet mee geholpen.
Erwin plaats eens een plaatje van je velg (bewerkt en onbewerkt) dan is er een beter beeld te vormen.
Ik vind dit soort dingen heel erg lastig te beoordelen.