De ketting ligt los...MET doekje, geloof het of niet
Ik namelijk altijd voorzichtig, alleen dit heb je niet in de hand he... K*Tmeter !!!
En de kop ligt los, ca. 3 - 4 mm speling al tussen kop en blok. Begint dus stilaan te lossen. Vermoedelijk doet ie nog lastig op eventuele uitstulpingetjes (nog nooit een Nord gezien waar de kop af was), mocht ie toch nog lastig doen, kan ik bij m'n monteur trekgereedschap lenen. Maar deze ochtend kon ik 'm al behoorlijk wrikken.
@ Egbertone, ja zo dacht ik ook dat het zat, vandaar dat ik die opmerking in 't boek zo raar vind. STEL dat ie 180° fout staat, dan kan je toch nog de rotor als referentiepunt gebruiken en BDP gewoon bepalen met micrometer of klokje. Tenzij dat boek voor dummies is.
Vervelende is dat mijn kettingslotje niet zat waar het hoorde te zitten, waardoor in de ketting niet kon losmaken met de merktekens in de juiste positie. Heb een graad of 15 verder moeten draaien. Dus ik ga niet terug monteren op deze manier, maar eerst krukas en nokken op tijd zetten voor de kop er terug op gaat. In en uitlaat van cilinder 1 moeten idd naar buiten wijzen, de merktekens op de nokken had ik ook al meteen gelokaliseerd. Die "P" zal ik ook wel vinden, neem aan die op dezelfde plek staat als de vervroeging en max vervroeging (maar dan een paar graden verder ja, om de slimmerikken voor te zijn

)
Koppakking komt morgen binnen (is besteld), vanavond kop verder lichten en de boel schoonmaken. en als 't goed zit ie morgen weer in elkaar.

Had er iemand nou de aantrekprocedure voor mij ?
ps: m'n monteur vertelde me dat dat kopertje of wel gesmolten was of er uitgeblazen langs de uitlaat....maar ach, ik had er toch niet gerust is geweest