Speeder

Re: RE: Verbrande inlaatklep Alfa 166 3.0 V6

di jun 13, 2006 12:11

Ok das waar idd....ik heb daarnet de vorige eigenaar gebeld om te vragen wanneer dat ding was vervangen....omdat hij in de advertentie sprak over een ''nieuwe LMM ''...
Hij zegt: " in september vorig jaar"....nou ja...aangezien ik op het 166-forum iemand met een 3.0 V6 hoorde zeggen dat hij na het enige tijd terug vernieuwen van de LMM alwéér nukken voelde aankomen...denk ik dan....in hoeverre is een LMM van 3/4jaar oud, nog nieuw te noemen...?!?!

Maargoed...hoop dat ik er ééntje voor +/- 150 euro op de kop kan tikken...want 3 á 400 euro vind ik wat te gek eigenlijk...of ben ik nou te gierig :oops:
Als je dat er niet voor over hebt moet je geen Alfa kopen.

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken mensen die voor enkele 1000'den euro's een auto gerestaureerd hebben, en ik ken mensen die er meer dan 10K euro in gepompt hebben. Ze zien er beiden even goed uit dus met andere woorden: er zijn onderdelen die helemaal niet nieuw hoeven, als het werkt dan werkt het.

PS: Als je een tweedehands LMM koopt, geef er dan natuurlijk ook niet te veel voor. Dan kan je net zo goed een nieuwe kopen...
Laatst gewijzigd door Speeder op di jun 13, 2006 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Verbrande inlaatklep Alfa 166 3.0 V6

di jun 13, 2006 19:15

Een 166 van de sloop....... :?
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Speeder

Re: RE: Verbrande inlaatklep Alfa 166 3.0 V6

di jun 13, 2006 21:40

Een 166 van de sloop....... :?
Tja, tis moeilijk. Maar ik heb er wel is 1 zien staan hoor, was geramt door een vrachtwagen...

Gebruikersavatar
ericj
Full Member
Full Member
Berichten: 401
Lid geworden op: za feb 04, 2006 15:42
Locatie: Den Haag

RE: Verbrande inlaatklep Alfa 166 3.0 V6

di jun 13, 2006 22:29

Volgens de Eper onderdelen CD kost een LMM bij de dealer ca. 250 euro, dus bij Tuynder zal hij nog geen 200 kosten denk ik.

Ik zou dat liever doen dan 100 euro of meer uitgeven voor een gebruikte.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8933
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Verbrande inlaatklep Alfa 166 3.0 V6

di jun 13, 2006 22:32

Even terzijde: een hittefilm/hittedraad-LMM reinigen met remmenreiniger heeft niet bijster veel zin.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

M00rtje

RE: Verbrande inlaatklep Alfa 166 3.0 V6

di jun 13, 2006 22:33

Idd...ik weet ook niet echt 'hoe' ze zo'n gebruikte oplappen of dat ie écht gewoon de nodige kilometers achter de rug heeft en je misschien snel wéér aan de bak kunt....

Ik had van de vorige eigenaar gehoord dat een LMM van een Alfa 145 ook werkt...slechts met een lichte hapering bij gas geven.... 145 LMMs schijnen makkelijker te vinden te zijn gebruikt en een stuk goedkoper...
Ik bedoel...als ik dan wat zou 'proberen' is dat nog een redelijke uitgaaf...

M00rtje

Re: RE: Verbrande inlaatklep Alfa 166 3.0 V6

di jun 13, 2006 22:42

Even terzijde: een hittefilm/hittedraad-LMM reinigen met remmenreiniger heeft niet bijster veel zin.
Ja Yuri dat heb ik gemerkt :D
Ik had het ook niet van mezelf hoor....
Stond zeer uitgebreid beschreven in het 166 forum Kijk hier zelf maar :wink:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8933
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Verbrande inlaatklep Alfa 166 3.0 V6

di jun 13, 2006 22:45

De LMM van een 145 zou ik NOOIT op een V6 knopen. De diameter is waarschijnlijk kleiner (geokje: 60 tegen 70 of misschien wel 80 mm). Met verloopstukjes krijg je de auto vast wel aan het lopen, maar vraag niet hoe. De LMM meet aan de hand van de afkoeling van het hittedraad hoeveel lucht (en dus zuurstof) langs is gekomen, en zet dit om in een voltage dat naar de ECU gaat. Die omzetting zal voor de 145-LMM heel anders zijn dan die voor de 166 V6-LMM. Simpel gezegd: je LMM praat Duits tegen een Franse ECU. Die verstaat hem niet, en gaat compleet verkeerde dingen inspuiten... jij liever dan ik :? Voor je het weet heb je echt een verbrande klep...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

M00rtje

Re: RE: Verbrande inlaatklep Alfa 166 3.0 V6

di jun 13, 2006 22:47

De LMM van een 145 zou ik NOOIT op een V6 knopen. De diameter is waarschijnlijk kleiner (geokje: 60 tegen 70 of misschien wel 80 mm). Met verloopstukjes krijg je de auto vast wel aan het lopen, maar vraag niet hoe. De LMM meet aan de hand van de afkoeling van het hittedraad hoeveel lucht (en dus zuurstof) langs is gekomen, en zet dit om in een voltage dat naar de ECU gaat. Die omzetting zal voor de 145-LMM heel anders zijn dan die voor de 166 V6-LMM. Simpel gezegd: je LMM praat Duits tegen een Franse ECU. Die verstaat hem niet, en gaat compleet verkeerde dingen inspuiten... jij liever dan ik :?
Ik vat 'm...was het ook niet van plan eigenlijk...maar was wel benieuwd naar jullie reacties :lol:

duidelijk duidelijk :mrgreen:

Terug naar “Algemene Technische vragen”