berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Alfetta met 4bak??!!

do jul 20, 2006 05:41

zijn de syncs nog goed dan zo te zien? Kom op zeg, dan trek je een bak open, neem je die toch mee?
Heb je wel al de schakeleenheid los gehad dan?

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfetta met 4bak??!!

vr jul 21, 2006 01:27

zijn de syncs nog goed dan zo te zien? Kom op zeg, dan trek je een bak open, neem je die toch mee?
Heb je wel al de schakeleenheid los gehad dan?

Rik
Ik heb hey schakelmechanisme er vanddag afgehaald en dat is echt helemaal okay! echt waar!
En sorry Rik, ik heb inmiddels ook meerdere malen versnellingsbakken gedaan en weet inmiddels wel wat wel goed, twijfelachtig, of volkomen ruk is. :wink:
De vervangede bak is meer dan twijfelachtig, meer dan matig, gewoon goed dus, echt waar. Nee niet nieuw, maar gewoon goed. Dut kun je niet beoordelen door enkel vluchtig kijken, maar door een combinatie van kijken, voelen, vergelijken, en uit ervaring weet je dan dus of het goed is of niet, of misschien. :roll: Nu laat ik de Prise-as en uitgaande as lekker zitten, alsook het diff.

Trouwens, een bak moet wel heel slecht zijn, wil ik me eraan storen, met al dat gedubbeldeclutch van mij. Deze bak is meer dan goed! :D

Als je het nog wilt weten, in de huidige bak (morgen avond weet iereeen precies wat er aan de hand is) zitten 3 nieuwe synchro's en twee 'nieuwe' schakelmoffen. Ik kan het dus zo allemaal overzetten, maar toch doe ik dat niet. Lekker eigenwijs he. :biggrin:
Als je je beoordelingsvermogen wilt testen/ verbeteren (ik dus wel), dan neem dus wel eens zulke beslissingen.
Mocht de bak naderhand toch tegenvallen, dan weet ik dus dat ik verkeerd heb beoordeeld en krijg jij helemaal gelijk. Maar voor alsnog ga ik er vanuit, van niet. :roll:

@GiuliaTom: je had gelijk, in de schaduw (van de auto) is het best te doen........het was dan ook iets minder heet dan gister (inmiddels ruim eergister :shock: ) en ik ben ook iets beter gewent aan het tropischeklimaat nu. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 21, 2006 18:14

Zo, de bak is eronderuit en licht nu open......................
Maar daarover zo meer, wat gebeurde er toen ik de bak vertikaal op/ tussen de workmate had?
Jawel hoor, alle versnellingen gemakkelijk in te schakelen!!!!!!!!!!! :shock: :o :evil:
Plat onder de auto ging dat dus echt niet en dat kwam toch zeker niet door de pook. :?
Tijd om de bak dan maar eens open te maken.........ik weet niet wat te verwachten, maar iniedergeval een duidelijk loszittend of losgebroken 'iets'.
Maar waar en hoe goed ik ook keek, niets van dat al, ook de olie was nog mooi en zonder stukjes metaal. :?
Wat is er dan wel aan de hand? Toch nog maar eens beter kijken (en vergelijkenmet de andere bak) en toen zag ik duidelijke vreetsporen met bramen van de schakelvork in het bakhuis! :o Het lijkt zo onlogisch en onmogelijk dat dat het is, mar toch kan ik er niets anders van maken. :o
Logisch is dan wel het verhaal, dat de bak horiontaal niet schakelt en vert. wel, n.l. de vork hangt dan dus iets te veel naar beneden in hor positie en kan dan achter de braam blijven hangen. :? De vraag blijft dan, hoe kan het zo zijn dat die vork zover naar beneden hangt, dat hij inslijt op het huis? (nota bene in de andere bak is 0,0 slijtage aan het huis, waar dan ook te zien.)
Het enigste, wat ik kan bedenken -en wat ik al langer dacht zeker te weten- is dat het binnenwerk niet bij het huis hoort. Sterker nog: ik denk zelfs dat de voorzijde en achterzijde van het huis niet bij elkaar horen. Het achterste huis is duidelijk anders, dan dat van de 'nieuwe' bak, terwijl het voorste deel het zelfde is. zelfs de kleur van het voorste deel is net iets anders, dan dat van de achterste. De 'nieuwe' bak vormt wel duidelijk één geheel en ziet er op alle fronten beter uit.

Nog even tergkomend op dat synchromesh verhaal: tussen de synchromeshes van 5000 km uit de vierbak en die uit die andere bak is absoluut geen verschil te zien. D.w.z. ze zien er geen van alle echt als nieuw uit, maar even veel -of eigenlijk weinig- versleten uit. Ook gaan de moffen even stroef over de syncromeshringen. Gewoon goed, normale gebruiksporen zeg maar. Dus ik blijf erbij, dat er geen synchromeshes of schakelmoffen vervangen moeten worden. :!:

Vonavond ga ik nog wel even onderzoeken, gewoon voor de wetenschap, hoe het zou kunnen dat de betreffende schakelmof zo ver door kon hangen met eerder genoemde slijtage als gevolg. 8-[

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 26, 2006 01:22

Zo, ziet er weer netjes uit..........................

Afbeelding

Afbeelding

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 26, 2006 11:31

schitterend netjes! Zo zien we dat graag...
Heb je nou hulpveertjes zitten?

Werkt het ook weer naar behoren?

Groet,
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 26, 2006 18:48

Vanmiddag:

Tsssssshhhhhhhhh, trap, Tsss, prr..vroap, vroap, vroaaaaap, vroaaaaaaaaap, vroaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, vrrr, klak, 1, vrrrrrrrrrrrrrrrrrrroaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, klak, 2, vrrrrrrrrrroaaaaaaaaaaaaaaap, klak, 3, vrrrrrrrrrrrrr, klak, vrroaap, klak, 2, vrrrrrrrrrr (linksaf + rotonde), vrrrrrrrrroaaaaaaaap, klak, 3, vrrrrrrrrrrroaaaaaaaaap, klak, 4, vrrrrrrrroaaaaaaap, klak, 5!, vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, klak, vrrrrroaaaaaaaaap, klak, 3, (rotonde rechtdoor) vrroaaaaaaap, klak, 4, vroaaaaaaaap, klak, 5!, ..................enfin, het idee is duidelijk, toch? :roll:

(Dus ja, het werkt absoluut naar behoren, super!)

En ja, Rik, d'r zitten hulpveertjes om de rode koni's, werkt ook perfect! :wink:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 26, 2006 19:08

Vanmiddag:

Tsssssshhhhhhhhh, trap, Tsss, prr..vroap, vroap, vroaaaaap, vroaaaaaaaaap, vroaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, vrrr, klak, 1, vrrrrrrrrrrrrrrrrrrroaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, klak, 2, vrrrrrrrrrroaaaaaaaaaaaaaaap, klak, 3, vrrrrrrrrrrrrr, klak, vrroaap, klak, 2, vrrrrrrrrrr (linksaf + rotonde), vrrrrrrrrroaaaaaaaap, klak, 3, vrrrrrrrrrrroaaaaaaaaap, klak, 4, vrrrrrrrroaaaaaaap, klak, 5!, vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, klak, vrrrrroaaaaaaaaap, klak, 3, (rotonde rechtdoor) vrroaaaaaaap, klak, 4, vroaaaaaaaap, klak, 5!, ..................enfin, het idee is duidelijk, toch? :roll:
Als ik dit zo lees dan staan de carbs toch niet helemaal synchroon. Meestal staat er dan vrrrrrrrrrrrrrrrrrrooooooooooooooooooooooeeeeeeeeemmmmmmmmm vrrrrrrrrrrrooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemmmmmm!!!!!. Of is je achterdemper lek? :roll: :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 26, 2006 19:48

Vanmiddag:

Als ik dit zo lees dan staan de carbs toch niet helemaal synchroon. Meestal staat er dan vrrrrrrrrrrrrrrrrrrooooooooooooooooooooooeeeeeeeeemmmmmmmmm vrrrrrrrrrrrooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemmmmmm!!!!!. Of is je achterdemper lek? :roll: :wink:
[-X KAS, KAS, KAS, aanzuiggeluid is vrrrrrrrrrroaaaaaap, niet vroem. :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 26, 2006 21:04

klak, 5!, ..................enfin, het idee is duidelijk, toch? :roll:
yeeeeaaah !!!! en nu die raket inschakelen ! (da's die "R") Dan ga je pas snel ! :jumping:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do jul 27, 2006 18:34

maar wel de verkeerde kant op....

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 28, 2006 11:02

klak, 5!, ..................enfin, het idee is duidelijk, toch? :roll:
yeeeeaaah !!!! en nu die raket inschakelen ! (da's die "R") Dan ga je pas snel ! :jumping:
Kom maar op met die snelle Bert van je. Na al die wilde verhalen wil ik wel eens meemaken wie het snelst aan de 200 zit. :twisted:
Het gebruik van de Race-versnelling is daarbij gewoon toegestaan! :lol:

:wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 28, 2006 14:13

200 km/h of 200 € kosten ? :P

Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 28, 2006 14:53

200 km/h of 200 € kosten ? :P

Dat tweede ga ik echt vet verliezen! :biggrin: (hele versnellingsbakoperatie koste me welgeteld twee keerringetjes à een eurotje of 10, 15 totaal. \:D/

8)

Terug naar “Algemene Technische vragen”