Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: dorpel spider

ma apr 10, 2006 09:32

@ Rik: Arnold rules!

@ chrisc:Is de spider in je avatar die van jou? Zo ja, kun je aangeven welke kleur die is, er mooi!!
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

chrisc

ma apr 10, 2006 16:23

@ Pinin : Het is inderdaad de spider op de avatar. Voor zover ik weet is hij "Pininfarina Blauw". Ik weet alleen niet meer hoe ik aan die wijsheid gekomen ben. Het is in ieder geval lichter (feller) dan "Ollandese" blauw.
Je bent de eerste die het mooi vindt trouwens, ik krijg er alleen maar commentaar op. Ook op het feit dat er standaard een donkerrood interieur inzit krijg ik alleen maar opmerkingen......maarja, ik vind het prachtig!
Het hoeft toch niet altijd rood met zwart te zijn ? (hoewel ik dat toevallig ook erg mooi vind).

Gr,
Chris

chrisc

zo mei 14, 2006 21:57

Ok...de spider staat bij Rik! 8)

Ik heb er het volste vertrouwen in dat hij weer helemaal goed wordt....... ik mis m'n spidertje nu al !

Gr,

Chris

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

ma mei 15, 2006 12:02

@Chrisc: Soms moet je iets/iemand missen om haar echt te waarderen ;) (Uit grootmoeders wijshden deel zoveel... of was het nou toch Candlelight???)

Ben benieuwd hoe het projekt afloopt, maar met de reputatie die Rik hier heeft denk ik dat je :thumbs: zit! Hebben jullie ook afgesproken wie ons nieuwsgierigen hier op de hoogte houdt???? ;)

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 15, 2006 13:29

K heb Chris de eerste foto's gestuurd.
Yuk!
Gepruts in de marge. De oude dorpel zat er nog half, daarover een overzetdorpel, waarover een..... overzetdorpel!!!!!
1 cm plamuur erop, de dorpel kon ik er zowat aftrekken.
Ik ga niet zeggen hoe en wat en wie ik ervan verdenk dit gedaan te hebben (don't sue me) maar ik vind het MISDADIG.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

chrisc

di mei 16, 2006 23:40

De foto's kun je zien op : http://fotoalbum.dds.nl/ccotellini/spider

:shock: :shock: :shock:

Inderdaad niet best, gelukkig zijn we erachter gekomen voordat er iets ergs gebeurd is....

Tsja, wie dit zo heeft gedaan.....ik weet het niet. Wat ik wel weet is de A. te B. deze auto NOOIT apk goed had mogen keuren aangezien de dorpel bijvoorbeeld met een laspuntje per 6 cm aan elkaar zat. Niet bepaald conform APK normen. Ik geloof er geen moer van dat ze dit niet wisten, ze doen niet anders dan dit soort auto's verkopen. :evil:

Goede leer voor de volgende keer zullen we maar zeggen....

Gr,

Chris

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 16, 2006 23:47

Het is wellicht offtopic, maar...... Zó werkt een forum :thumbs:
It's not easy, being green (kermit)

164 Shark
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 17, 2006 00:17

Het is inderdaad even flink schrikken , maar 1 troost ...................................................

a spider is reborn :!:

sterkte met de operatie :!:
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

Carabinieri
Full Member
Full Member

wo mei 17, 2006 01:36

Asjeblieft :shock:

Afbeelding

Maar gaat goed komen bij Rik :!:

chrisc

ma jul 10, 2006 16:06

Nou, de Spider is terug!!!

Rik heeft er flink wat werk aan gehad, het bleek allemaal nog stukken slechter dan verwacht, bakken met staalplamuur, roest, ingelaste stukken staal etc ect....

Maar.... het resultaat is fantastisch! De auto rijdt weer als nieuw, veel beter wegligging, rustiger weggedrag, stuurt weer messcherp en ziet er weer prachtig uit. Zelfs de lijn van de auto is op 1 of andere manier mooier geworden.
Wat een enorm verschil!

Rik : Bedankt!!!!!

De foto's staan in dit album : http://fotoalbum.dds.nl/ccotellini/spider

Vergeet niet op pagina 2 en 3 te kijken van het album. De foto's staan helaas niet op volgorde, maar ik denk dat het vrij duidelijk is wat de "voor" en "na" foto's zijn :wink: .

Samenvattend kun je wel zeggen dat firma A. te B. een flinke berg rommel heeft verkocht. Daar blijf ik voortaan ver van vandaan. Ik zou iedereen van harte adviseren hetzelfde te doen.....het kan niet anders of ze wisten wat er fout was aan deze auto. De APK die erop zat was in ieder geval niet bepaald terecht....

Groeten,

Chris

Speeder

ma jul 10, 2006 16:46

Mooi werk! Ik heb zelden dorpels gezien die zo rot waren zeg! Nu is het iig weer piekfijn in orde, mooi bakkie hoor ;) Ik wens je er heel veel plezier mee...enne: pas op voor auto's die zomaar van links of rechts de weg op komen draaien \:D/

Dinky Boy
Miniaturista

ma jul 10, 2006 17:58

Gefeliciteerd met de genezing! En nog heel veel fijne kms ermee 8)

Enneuh... zonder dit forum had je nu misschien zonder Spider gezeten...

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 11, 2006 03:20

Dink: Forum rules, ondanks alles.....

:P
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 11, 2006 10:52

:wink: Goed zo RIK ! weer een forumlid blij! Kwam van de week iemand bij mij die had bij een grote klassiekerhandelaar uit het noorden H-man te L een Peugje 304 cabrio gekocht en daar was deze Spider nog netjes bij...heb nog een stukje bierblik Hertogjan van het binnenkant achterscherm gehaald - die was er met Tectyl tegenaangeplakt om de plamuur tegen te houden....gecamoufleerd van binnenuit met Bodemshutz.

En ja - gekocht met nieuwe APK - Draagbalk van achteras kon ik fijnknijpen - Reddeloos verloren glimmend wrak. Ze wisten daar van niks (Yeah Right!)

En zie: er zijn redders in nood! :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 11, 2006 15:22

Goede operatie geweest, mooie auto geworden veel plezier ermee.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Terug naar “Algemene Technische vragen”