Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Distributieriem 75 V6 vervangen

vr mar 24, 2006 21:09

Morgen -als ik vanavond niet uitga-

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Distributieriem 75 V6 vervangen

za mar 25, 2006 12:39

Goed, NIET vandaag dus, mis een dop. 42 dus....

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

za mar 25, 2006 14:00

Goed, NIET vandaag dus, mis een dop. 42 dus....
blijf die maar missen want je hebt een dop 41 nodig voor de krukaspoeilie!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

za mar 25, 2006 14:21

Leuk maatje, 41 ... :?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 25, 2006 22:35

Je had natuurlijk ook de auto in de versnelling kunnen zetten en dan duwen/ trekken. ik geef toe, is wat omslachtiger, maar kan wel. 'Vroeger' deed ik dat ook zo. :wink:

p.s. ravado heeft gelijk met die maat. Lijkt een vreemde maat, maar is het blijkbaar niet. Probeer jij maar eens dop 42 te vinden! :biggrin:
in menig doppendoos -van een maatje meer zeg maar- zit zeker wel 41 en geen 42. en ook 36 en geen 35, om maar wat te noemen. :? Shoot me, maar het is nu eenmaal zo.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 26, 2006 04:58

Je had natuurlijk ook de auto in de versnelling kunnen zetten en dan duwen/ trekken. ik geef toe, is wat omslachtiger, maar kan wel. 'Vroeger' deed ik dat ook zo. :wink:
Dat dacht ik te gaan doen, tot ik me besefde dat dat niet de manier is om te voelen of je kleppen de zuigers raken..

RG

zo mar 26, 2006 23:44

Je kan ook ipv de hele auto te gaan duwen, één achterwiel los van de grond krikken, bak in z'n 5 en rustig het wiel in rijrichting draaien. Das al een heel stuk gecontroleerder!

En bougies er natuurlijk uit, anders gaat het nog steeds niet echt soepel... 8)

roberto
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma mar 27, 2006 22:53

Als ik me goed herriner hebben deze snaren ook een draairichting, aangegeven door pijlen op de snaar.

:schrik: Hebben deze riemen werkelijk een draairichting?!?
Vanavond effe het blok rond gedraaid, maar geen pijl kunnen ontdekken op de riem. Kan ik vannacht weer gerust slapen. :wink:
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 27, 2006 22:59

Als ik me goed herriner hebben deze snaren ook een draairichting, aangegeven door pijlen op de snaar.

:schrik: Hebben deze riemen werkelijk een draairichting?!?
Vanavond effe het blok rond gedraaid, maar geen pijl kunnen ontdekken op de riem. Kan ik vannacht weer gerust slapen. :wink:
Of het hangt van het merk riem af, of dré heeft abuis, want ik heb het ook nog nooit gezien. :roll: Welterusten Roberto. :wink:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 28, 2006 08:11

Als er een draairichting op zit, dan zal het wel met de tekst op de riem naar je toe zijn denk ik ?

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 08, 2006 18:18

UPDATE:

Nou dat was me een heeerlijk klusje. Ik dacht even de linker nokkenaspulley te gebruiken om het blok rond te draaien ... die pulley met het minste contact met de riem ...RRRRRrrr. Dus toen moest ik wel de kleppendeksels eraf halen. Achteraf zou ik dat sowieso weer doen, ik voelde me veel zekerder over de timing. Later heb ik de twee nokkenaspulleys tegelijk gebruikt, en ter controle als laatste dmv het achterwiel draaien (wel even het andere wiel blokkeren, dat zeggen ze d'r nooit bij ;)). De nokkenas op bank 3-6 leek ietsiepietsie te laat te staan, maar een tandje terug was teveel van het goede, dus vooruit dan maar...

Wel geklooid met het oliepomp/verdeler tandwiel, maar ook dat is goedgekomen. Ik heb het idee dat het blok (dare I say) nu beter getimed is dan voorheen. Kan dat ? Had ie dan niet heel beroerd moeten lopen ? Nou ja eind goed al goed. Het fijnst vond ik eigenlijk om niet uit te gaan van een goede setting (kon ook al niet meer, zie boven), maar alles apart op BDP-stand te zetten en van daaruit het zooitje met elkaar te verbinden met de riem.

Grote voldoening maakte zich van mij meester.. 8)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 08, 2006 18:43

Ik dacht even de linker nokkenaspulley te gebruiken om het blok rond te draaien ... die pulley met het minste contact met de riem ...RRRRRrrr.
gelukkig was dat nog met de oude riem. :wink: Mij lijkt de methode om dan maar twee nokkenassen te verdraaien -zeker na dit gelezen te hebben- ook niet zo erg tof. je belast de riem zo dus veel meer dan in de gebruiksfase. :o En nu maar hopen dat er niet toevallig wat tandjes ingescheurd zijn. :roll:

Maar verder: geeft veeel voldoening hè! :thumbs:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 08, 2006 18:47

Ik dacht even de linker nokkenaspulley te gebruiken om het blok rond te draaien ... die pulley met het minste contact met de riem ...RRRRRrrr.
gelukkig was dat nog met de oude riem. :wink: Mij lijkt de methode om dan maar twee nokkenassen te verdraaien -zeker na dit gelezen te hebben- ook niet zo erg tof. je belast de riem zo dus veel meer dan in de gebruiksfase. :o En nu maar hopen dat er niet toevallig wat tandjes ingescheurd zijn. :roll:

Maar verder: geeft veeel voldoening hè! :thumbs:
Ja Sander, je zet er dan wel een winkje bij ... maar ik ben wel echt zo paranoide dat ik de hele handeling eerst even geprobeerd heb met mijn oude riem. Dus de nieuwe riem is zeer hoffelijk behandeld 8)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 08, 2006 19:06

ooooooooooowkeeeeeeeee. :thumbs:

(geeft mij eerlijk gezegd ook een beter gevoel zo :oops: )

pfffffff :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”