UPDATE:
Nou dat was me een heeerlijk klusje. Ik dacht even de linker nokkenaspulley te gebruiken om het blok rond te draaien ... die pulley met het minste contact met de riem ...RRRRRrrr. Dus toen
moest ik wel de kleppendeksels eraf halen. Achteraf zou ik dat sowieso weer doen, ik voelde me veel zekerder over de timing. Later heb ik de twee nokkenaspulleys tegelijk gebruikt, en ter controle als laatste dmv het achterwiel draaien (wel even het andere wiel blokkeren, dat zeggen ze d'r nooit bij

). De nokkenas op bank 3-6 leek ietsiepietsie te laat te staan, maar een tandje terug was teveel van het goede, dus vooruit dan maar...
Wel geklooid met het oliepomp/verdeler tandwiel, maar ook dat is goedgekomen. Ik heb het idee dat het blok (dare I say) nu beter getimed is dan voorheen. Kan dat ? Had ie dan niet heel beroerd moeten lopen ? Nou ja eind goed al goed. Het fijnst vond ik eigenlijk om niet uit te gaan van een goede setting (kon ook al niet meer, zie boven), maar alles apart op BDP-stand te zetten en van daaruit het zooitje met elkaar te verbinden met de riem.
Grote voldoening maakte zich van mij meester..