Hey!
Ik rijd al sinds jaar en dag Alfa. Nooit noemenswaardige problemen gehad.
Altijd blij, als ik s'morgens met wat minder zin naar m'n werk ga, dat ik in m'n alfa mag (moet) rijden.
Heb volgens de financiële ladder mijn alfa's gehad en nadat mijn 156 echt de geest eraan gaf mezelf getrakteerd op een 159.
Je voelt hem al aan komen: een brok ellende. Na 2 weken was ik al 2000 euro lichter aan (nodige) vervangingen en reparaties.
Vind ik niet (echt) erg. Je kunt niet altijd geluk hebben met een gebruikte auto.
Maar nu mijn vraag: Plotseling (terwijl ik naar de garage reed voor iets anders nota bene) schokte de wagen deed mijn toerenteller het niet meer en schoot de wagen in veilige modus. Bij de garage gemeld. Foutcode eruit gehaald, hadden geen tijd (vrijdag middag natuurlijk), afspraak gemaakt, naar huis gereden en de auto deed vrijwel meteen het zelfde. De week erop teruggebracht maar ze konden niets vinden.
Hij reed een tijdje weer goed, maar hij blijft het doen. Nu rijd ik al langer alfa. Ik kan zelf (inmiddels) ook wel wat.
Nu zal het (denk ik) waarschijnlijk de krukassensor zijn. dus 1 gekocht voor een 159 1.8 mpi. Opgezocht waar die sensor zit (dacht ik, die info is eigenlijk niet te vinden online). In de smeerput van een maat de onderplaat eraf gehaald (niet aan te raden op je knieën) en denk je dat ik de sensor kon vinden? Niet dus. Waar zit dat ding? kun je erbij zonder de halve motor uit elkaar te moeten sleutelen? Of kan ik hem beter naar de garage brengen (waar ik bijna een betalende huisvriend aan het worden ben, ook niet aan te raden met een mager loontje).
Het is een heel verhaal geworden, Bier en teleurstelling....
Alvast bedankt!