Goede avond,
Ik ben nieuw hier.
Ik heb me aangemeld omdat ik een een vreemd probleem heb mijn mijn Alfa Mito. Deze is 6 jaar oud en heeft 93.000 km gereden. Sinds een tijdje gaan er allemaal vreemde lampjes op het dashboard branden, soms is dit gelijk als ik start, soms na een tijdje rijden. Wat brandt is dan onder andere: het lampje van de katalysator en een lampje van het start stop systeem. Ik ben bij de dealer geweest en deze hebben de auto uitgelezen en gereset, ze konden niets vinden.
Zij adviseerden me de auto even uit te zetten wanneer het zich weer voor deed. Dat gebeurde en vervolgens had ik problemen met starten, ik moet dan echt de sleutel lang omgedraaid houden voor de auto start. Wat ik ook merk is dat het net of de auto vermogen verliest wanneer de lampjes tijdens het rijden van branden. Dus weer naar de dealer. Hier zijn de bougies en de bobine vervangen. Kosten 380 euro. Twee dagen later brandden de lampjes echter weer.
Nu ga ik vrijdag weer naar de dealer, maar ik weet me eigenlijk niet goed raad met het probleem. Ik vraag me of waarom zij de auto niet gewoon kunnen uitlezen en de fout vinden. Mijn vader suggereerde al dat wellicht een marter aan de bekabeling gebeten heeft. Heeft iemand van jullie een suggestie ? Ik maak me een beetje zorgen dat het me een hoop geld gaat kosten en ik ben zelf niet echt thuis in de autotechniek, dus de garage kan me alles wijsmaken.
Ik ben tussendoor ook nog een keer bij een vakgarage in de buurt geweest en zij hebben de auto ook uitgelezen en gereset. Ze kunnen ook niet direct iets vinden. Van het uitlezen dat zij gedaan hebben sluit ik hier een lijst met fouten bij.
https://myalbum.com/shop/photobook/rWIZxem9NRpG
Alvast bedankt voor alle eventuele hulp.
Groet,
Shirley