tieskewieske
Newbie
Newbie

ABS, Aanjager, Ruitenwisser, Airbag

ma feb 20, 2017 15:57

Beste Alfa liefhebbers,

Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een Alfa Romeo 156 2.5 V6 Sportwagon! :D Nu zijn er echter een aantal puntjes die me opgevallen zijn. Ik zelfs helaas niet de faciliteiten om te sleutelen vandaar dit oproepje:

- Ten eerste de remmen. Ik merk dat wanneer ik op hoge snelheid op de rem druk gelijk de ABS in lijkt te grijpen, Ik voel een schraperig gevoel in mijn rempedaal en mijn auto remt niet krachtig af. Ik heb geen brandend ABS lampje.
- De aanjager functioneert niet. Welke snelheid ik ook selecteer, er gebeurt niets. De zekering is in orde.
- De ruitenwisser 'loopt vast' in de laagste stand (stand 1 waar ik intervallen kan kiezen) De wisser beweegt een 10tal centimeters en blijft dan stil staan.
- Het airbaglampje aan de bestuurderkant brandt.

Wat kunnen de oorzaken zijn van deze problemen? Is er een liefhebber of sleuteleaar/monteur in de buurt (Amersfoort) of iemand dier eentje kent die eens tijd en zin heeft dit na te lopen? Ik zie uit naar jullie reacties! :)

Groetjes,

Matthijs

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: ABS, Aanjager, Ruitenwisser, Airbag

ma feb 20, 2017 19:09

Dat de remmen schrapen kan er aan liggen dat de remblokken versleten zijn en dat de zaak staal op staal remt waardoor een schrapend
geluid ontstaat. Na laten kijken en vervangen, stukje veiligheid.
Dat de aanjager niet functioneert kan aan het weerstand liggen.
Aibaglampje kan je laten resetten.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

Re: ABS, Aanjager, Ruitenwisser, Airbag

di feb 21, 2017 17:34

In Amersfoort zit oa SKW Amersfoort (Soesterkwartier, Serge Schorsch).
Kun je prima met een 156 V6 terecht :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Terug naar “Algemene Technische vragen”