Ik heb mijn Mito 7 maanden waarvan hij nu al meerdere malen bij de garage is geweest. Ze kunnen de oorzaak van mijn probleem niet vinden. Vandaar dat ik het hier probeer. Mijn klacht is erg lastig want hij doet het namelijk niet altijd. En je zult net zien, als hij bij de garage is dan doet hij het prima … Ik ondervind het volgende;
- Bij nat en vochtig weer geeft de auto problemen
- De problemen doen zich alleen voor bij een koude motor
Als ik mijn auto start bij nat/vochtig weer dan heeft hij al moeite om hem aan de krijgen, hij houdt even een paar seconden in. De toerenteller gaat dan ook schommelen tussen 2 en 1.
Als ik dan gewoon in de één wegrijd is er geen probleem. Maar rijd ik eerst een bochtje achteruit en daarna vooruit dan heeft hij moeite om hem aan te houden. Slaat soms ook echt uit. Vervolgens heeft hij veel moeite om hem mooi lopend te houden tijdens het rijden. Hij houdt constant in.
Na een aantal kilometers zakt dit langzaam weg en rijdt hij wel weer goed. (als de motor warm wordt)
Als ik hem weer opnieuw moet starten is er een duidelijke benzine/uitlaatgassen te ruiken.
Als dit is voorgevallen werkt het start-stop systeem ook niet meer.
Ook maakt hij bij vochtig weer een bonkend geluid als ik de koppeling of gaspedaal loslaat.
Er zitten 4 nieuwe bougies in. De metingen van het gasmengsel schommelen soms.
Wie herkent bovenstaande ….?