LIMITATA391
Newbie
Newbie
Contacteer: Website

AR spider '85 alarm becker electronics

za mei 14, 2016 13:32

Hallo Alfa Liefhebbers,

Ben een tijdje inactief geweest omdat ik nog maar 1 alfa heb die meestal op stal staat. Dit een nederlandse alfa spider uit 1985. Deze is compleet origineel en is af fabriek getectyleerd, dus dat is voor een spider wel een prachtige optie.

Nu zit er op het raam een sticker met: "Alarm gesichert Becker electronic" . Vroeg me altijd af wat dit inhoud en denk dat ik er sinds vandaag achter ben; Zat aan mijn zekering kastje te kloten tijdens het rijden en ineens een t**herrie vanonder de motorkap.. Dit 4 keer achterelkaar met een tussenpoos van stilte van ongeveer 10 seconden. Auto bleef wel rijden.

Hebben jullie hier ervaring mee? En mijn vragen zijn concreet:
- Hoe wordt dit alarm origineel geactiveerd?
- Hoe reset ik hem ?
- Hoe zou ik hem moeten demonteren (wat zit er meestal op en hoe te herkennen?

Zat er denk ik wel op uit draaien dat de in de garage moet gebeuren m,aar als jullie meer weten kan ik het misschien herstellen of zelf verwijderen (herstel het liefst ivm originaliteit)

Mvg Klaasjan

PS: Ben bezitter geweest van de volgende alfa's:
- 145 QV (NP-LB-74)
- 156 edizione limitata nr. 391 (sinds verkoop in 2010 stond er 320.000 km op en is nu nog steeds volgens rdw bij dezelfde eigenaar, hoop deze ooit nog te zien.. 19-LP-KB)
- 159 1.9 JTD 16v, squadra tuning inclusief swirl vast en egr dicht (monster: 67-SP-XZ), ook bij 320.000 verkocht
Huidig
Volvo V70 volvotune D5 2005
Alfa spider 2.0 origineel nederlands 1985

Oldskool liefdes
Volvo 440 1.8i
Alfa 156 1,9 JTD edizone limitata 391
Alfa 145 2.0 QV
Alfa 159 1,9 JTD 16V Squadra min EGR en Swirl
Fiat punto Evo mylife

Terug naar “Algemene Technische vragen”