Vandaag ben ik tegen een vervelend probleem aangelopen.
Laatst heb ik de brandstoftank van de 33 gewisseld, vlak daarna overleed de Bosch brandstofpomp (begon harder te zoemen en stopte er tijdens een rit naar de garage uiteindelijk mee ). Daarna heb ik de garage een nieuwe, originele Bosch pomp laten monteren.
Vandaag, na in totaal maar zo'n 100km met de nieuwe pomp, begon deze ook weer steeds harder te zoemen en de 33 begon in te houden. Deze pomp heb ik ter test gewisseld voor een oude,gebruikte pomp die ik nog (droog)op de plank had liggen, deze pomp begon niet meteen, maar wel al na zo'n 5 km te zoemen.
Wat kan de oorzaak zijn? Pech met een defecte nieuwe pomp? Vuil uit de tank (die ik gereinigd had), verstopt brandstoffilter (kan dat zoemen van de pomp veroorzaken? Het filter zit na de leiding van de pomp naar het blok en voor de drukregelaar). Slechte massa? Slechte voeding? Ik lees online ook over aanzuigen van lucht in de brandstof door slechte slangen/slangklemmen?
Met andere woorden, waar kan ik het beste met de speurtocht beginnen en wat moet/kan ik meten? Een manometer heb ik niet paraat en ik ben bang dat ik de rit naar de garage niet haal...... Kaan de pomp bv zoemen door te lage spanning of bv lucht in de leiding?
Graag hoor ik jullie tips/ervaringen/ advies!