ikke
Advanced Member
Advanced Member

Cola om je radiator schoon te krijgen?

wo jul 15, 2015 13:10

Nu zit de radiator van mijn juultje behoorlijk verstopt, vanalles al geprobeerd, en een gereviseerde is vooalsnog eventjes buiten budget. Nu lees ik op een Mercedes forum dat ze cola in hun blok gooien en daar mee gaan rijden met erg goede resultaten. (alleen voor de spoeling). Kan dit truukje kwaad bij een aluminium blok?.

Stefan Elshout
Full Member
Full Member

Re: Cola om je radiator schoon te krijgen?

wo jul 15, 2015 16:41

Vergeet het.
Ga naar een botenzaak en haal dit spul: http://www.chmarine.com/acatalog/starbr ... -3.7l.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof niet in spookjes en wondermiddeltjes maar heb in mijn jonge jaren bij een botenzaak gewerkt en dit lost echt daadwerkelijk alles op wat maar enigszins roest/corrosie/narigheid of wat dan ook is. Een bonk oxidatie als een bloemkool is een half uur later prachtig schoon aluminium. Zo chemisch dat ik het een wonder vind dat het nog verkocht mag worden, brand door je kleding en alles heen, 100 keer beter dan dat flush spul wat je bij automaterialenzaken kan kopen.
Als je radiateur/koppakking/slangen tegen het punt van kapot gaan aanzitten is dat wel direct daadwerkelijk kapot nadat je dit spul gebruikt....maargoed dan was het dus al slecht.
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

Fransinge
Member
Member

wo jul 15, 2015 20:53

heet water en citroensap, nachtje laten weken, 1:4 mengen

ook voor carburateurs erg effectief en in mijn geval zelfs beter dan ultrasoon reinigen :)

grtz, Frans

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do jul 16, 2015 20:07

Schoonmaakazijn.
Ook in 5ltr vaatjes te koop.
Radiateur uit te auto halen, maar dat is niet zo spannend.

Gr
DJ

ikke
Advanced Member
Advanced Member

di jul 28, 2015 09:41

Het lijkt er op dat de radiator echt voor goed verstopt zit, was het proberen waard echter. Uiteindelijk met citroenzuur geprobeerd, maar zelfs dat werkt niet tegen deze verstopping. Eerst de rest van de auto verder aanpakken dan maar. Thanks voor de wijze raad mensen!.

Terug naar “Algemene Technische vragen”