Dat zijn de betere argumenten... denk ik... en daar valt mijn negatieve ervaring bij in het niet... denk ik... (weer een kwart hersencel kwijt...)
Maar goed.. Motul komt zelf met 2 adviezen:
de 2100 15W50
https://www.motul.com/nl/en/products/oi ... 2100-15w50
Komt in mijn ogen grotendeels overeen met wat er nu inzit, de Kroon Racing 15W50:
http://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/p ... w-50/1137/
Alle blabla des fabrikants achterwege latend is het enige meetbare verschil voor mijn, zojuist tot 0,75 gereduceerde, hersencel de API classificering (Motul SH/CF en Kroon SJ/CF).
Het andere advies van Motul is 4100 15W50.
https://www.motul.com/nl/en/products/oi ... ower-15w50
Weet niet goed wat ik daar van moet denken (behalve wederom de API).
Het blijft een 15W50 en die lijkt te dun te zijn onder de ondervonden omstandigheden.
Maar niemand met daadwerkelijke ervaring met specifieke olie in de 1.8 TB onder zware omstandigheden?
Zijn er andere verklaringen voor de extreem lage oliedruk bij stationair maar prima oliedruk op toeren?
Andere remedies?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...